کد خبر: 686 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰

با حضور هیات آلمانی در اردبیل صورت گرفت

امضاء تفاهم همکاری دانشگاه آزاد اردبیل با "درسدن آلمان"

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با دانشکده علوم دانشگاه "درسدن آلمان" تفاهمنامه همکاری علمی و فرهنگی امضا کرد.

امضاء تفاهم همکاری دانشگاه آزاد اردبیل با "درسدن آلمان"

به گزارش خبرنگار  ابصارنیوز، گروهی از مسئولین و اعضای هیأت علمی دانشکده علوم دانشگاه درسدن آلمان به سرپرستی کلمنز کریشباوم رئیس دانشکده، به مدت سه روز از امکانات علمی، پژوهشی و زیرساخت های تحقیقاتی واحد اردبیل بازدید کردند.

سفر مسئولین دانشکده علوم دانشگاه درسدن آلمان به استان اردبیل منجر به عقد تفاهمنامه همکاری و فرهنگی ما بین دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی و دانشکده علوم دانشگاه درسدن آلمان شد.

این تفاهمنامه که به مدت شش سال معتبر خواهد بود، با در نظر گرفتن اهمیت همکاری های فنی مرتبط با اکوسیستم‏ها و جنگل‏ها و به ویژه اهمیت داروهای گیاهی و ایجاد محیطی برای توسعه همکاری های مشترک، منعقد شده است.

در حاشیه این سفر، کنفرانس علمی در زمینه اکوسیستم و محیط زیست مابین اساتید و اعضای هیأت علمی دو دانشگاه در سالن اجتماعات دانشگاهع آزاد اسلامی واحد اردبیل و به زبان بین المللی(انگلیسی) برگزار شد تا طرفین ضمن انتقال تجربیات در این زمینه میزان علم خود را نیز بسجند.

در اواخر اردیبشت ماه نیز جلسه مشابهی در زمینه علوم کشاورزی با حضور اساتید دانشگاه دانمارک در دانشگاه محقق اردبیلی نیز برگزار شده بود.

انتهای خبر/ج