کد خبر: 688 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰

در حاشیه معارفه یک رئیس دانشگاه مطرح شد:

دانشگاه محل آموزش است نه چهره سازی

بعد از گذشت چهار ماه از برکناری بهرام عباسزاده رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشکین شهر، ابراهیم دادفر روز شنبه نهم خرداد رسما بعنوان سرپرست جدید دانشگاه معرفی شد.

دانشگاه محل آموزش است نه چهره سازی

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد واحد مشکین شهر چهره های شاخصی همچون خدابخش(نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های شمال غرب کشور)، روحی(معاون هماهنگی استانی)، اسدی (نماینده مردم مشگین شهر)، واحدی زاده(مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان) و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان حضور داشتند.

 

رسول خدابخش: دانشگاه با چهره‌سازی به جایی نمی رسد

رسول خدابخش نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های شمال غرب کشور، دانشگاه را محل آموزش دانست  و تصریح کرد: دانشگاه با چهره‌سازی به جایی نمی رسد، بنابراین باید با مدیریت صحیح این دانشگاه را در راستای انجام ماموریت های خود هدایت کرد.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های شمال غرب کشور با بیان اینکه یکی از شروط لازم برای انتخاب ریاست دانشگاه عدم شرکت در انتخابات است، گفت: متاسفانه افراد، از محیط دانشگاهی برای چهره سازی استفاده می کنند که این نکته را باید در نظر داشت که دانشگاه محل آموزش،بستر سازی برای عدالت اجتماعی و پرورش علم است نه چهره سازی و معرفی افراد، بنابراین باید با مدیریت صحیح این دانشگاه را در راستای انجام ماموریت های خود هدایت کرد.

خدابخش با قدردانی از زحمات امام جمعه، از مسئولان شهرستان خواست دانشگاه را برای خدمت به مردم این منطقه همیاری کرده و آن را به یک فرهنگ در شهرستان تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه امین مردم هستند گفت: مشگین شهر را مشگین شهری ها می سازند لذا باید با همدلی یکدیگر و با تشکل اتاق فکر مناسب زمینه رشد و توسعه شهرستان را فراهم آورد.

 

محمد روحی عیسی لو: دانشگاه از حاشیه های بوجودآمده، پاکسازی شده است.

محمد روحی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم  با توجه به نامگذاری سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری، گفت: پیشرفت دانشگاه در گرو همدلی تمامی مسئولان این شهرستان است که امیدواریم این همدلی روز به روز بیشتر شود.

وی به زمان تصدی سمت سرپرستی خود در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این مدت سعی کردیم حاشیه های بوجود آمده در مدیریت قبلی را از این محل آموزشی حذف کنیم.

روحی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی دارای پتانسیل زیادی برای توسعه دارد اظهار امیدواری کرد، مدیریت جدید این واحد بتواند به آنچه شایسته است، برسد.

 

ابراهیم دادفر: با 2میلیارد بدهی دانشجویی، دانشگاه را تحویل می گیرم

ابراهیم دادفر در مراسم معارفه خود، تعداد رشته های دانشگاه را ۳۵ رشته اعلام کرد و گفت: ۵ رشته از این تعداد به دلایل مختلف عملا تعطیل است و دانشجو نمی گیرد.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر از ثبت نام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در ۲ رشته از مهر سال جاری خبر داد و افزود:  برای ۱۰ رشته دیگر نیز اقدامات لازم انجام شده است.

 وی با بیان اینکه این واحد از نظر مرتبه علمی ۶ استادیار و ۲ مربی دارد، افزود: این واحد دارای 34 نفر هیئت علمی می باشد که از این میان ۷ نفر فوق لیسانس، ۲۱ نفر دانشجوی دکتری و ۷ نفر نیز استادیار هستند.

دادفر با اشاره به اینکه دانشجویان به این دانشگاه ۲ میلیارد تومان بدهی دارند گفت: این واحد در سال ۹۳ با درآمد ۴ میلیارد تومان جزو دانشگاه های زیان ده استان بوده است.

 

یونس اسدی: مدیران تا زمانی حمایت می شوند که خطایی از آنها سر نزند.

یونس اسدی نماینده مردم مشگین شهر در این مراسم از حایری به عنوان یک چهره ماندگار در دانشگاه آزاد نام برد و اظهار داشت: در همه تغییرات و سرمایه گذاری ها ۳ بحث منفی، صفر و مثبت وجود دارد که باید با حذف  منفی و صفر همواره در مسیر مثبت پیشرفت و رشد حرکت کنیم.

وی افزود: تا زمانی از مدیران حمایت می کنیم که تخلفی از آنان سر نزند و اگر فردی کارآمد باشد از او حمایت می کنیم و در صورت تخلف حمایت های خود را از او قطع خواهیم کرد.

این نماینده مجلس با توجه به مانع تراشی دلواپسان در مذاکرات هسته ای نیز گفت: بسیاری از کارهای انجام گرفته از سوی تیم مذاکره کننده شاید در سال اول یا دوم در معشیت و اشتغال مردم پدیدار نشود، اما این کار در درازمدت اثرات خود را نشان خواهد داد.

اسدی افزود: در بعضی رسانه ها و محافل شنیده می شود که مذاکره در آستانه شکست است که قطعا اینطور نیست و اخیرا هم در آخرین جلسه غیر علنی که با پخش فیلم آن علنی شد، همان دلواپسان کارهای ناپسند و زننده انجام دادند و بنده در مجلس این حرکت را محکوم کردم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه از ورود به مسائل داخلی دانشگاه خودداری می کنم افزود: در صورت نیاز به حمایت های مالی و تخصیص اعتبارات دانشگاه را همراهی خواهیم کرد.

مراسم معارفه دکتر ابراهیم دادفر سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر با حضور یونس اسدی نماینده مردم مشگین شهر، حجت الاسلام واحدی زاده رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، ابراهیم امامی فرماندار و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

ابراهیم دادفر را بیشتر بشناسیم:

  • کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران با معدل الف (رتبه اول فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی)
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران

دکتری مدیریت بازرگانی گرایش تکنولوژی اطلاعات از دانشگاه Multimedia کشور مالزی  

سوابق کاری:

  • حسابرس سازمان حسابرسی به مدت ۲ سال
    • حسابرس ارشد شرکت حسابرسی سارا ممیز به مدت ۱ سال.
    • کارشناس تحقیقات بازار شرکت ایساکو) شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو(  به مدت ۲ سال.
    • رئیس اداره طرحریزی بازار و تبلیغات شرکت ایساکو به مدت ۲٫۵ سال.
    • عضو تیم ارزیاب و خود ارزیاب ISO 9000-2000 و EFQM گروه صنعتی ایران خودرو به مدت ۲ سال.
  • کارمند علمی اداری دانشگاه پیام نور مرکز مشگین شهر به مدت ۶ ماه.
  • معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر از سال۸۴-۸۷
  • معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر  در سال ۹۲
  • مسئول امور جاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر در سال ۹۲ به مدت سه ماه.
  • مدیر گروه رشته های مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور مرکز مشگین شهر از سال ۸۴-۸۷٫
  • عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر از سال ۸۵  و دارای مرتبه علمی استادیار با رتبه ۹٫
  • مشاور بازرگانی و بازاریابی سه شرکت فعال در صنایع قطعات و لوازم یدکی خودرو و صنایع غذایی (نام شرکتها محفوظ) از سال ۹۲ تاکنون.

سوابق آموزشی و علمی:

  • استاد راهنما، مشاور و داور پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی.
    • استاد داور پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری رشته هایMBA  و Management  و MA دانشگاه MMU  دانشگاه مالزی از سال ۲۰۱۲ تاکنون.
    • تالیف و ترجمه مقالات به زبانهای فارسی و انگلیسی در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی و سخنرانی و داوری درکنفرانس های منطقه ای، ملی و بین المللی.

نتهای خبر/ج