کد خبر: 689 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰

در دانشگاه محقق صورت گرفت:

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با تاکيد بر تامين اجتماعی

کارگاه آموزشی نیم روزه " گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با تاکيد بر بيمه و تامين اجتماعی" به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق و با همکاری سازمان تامین اجتماعی روز یکشنبه 10 خرداد در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد.

 گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با تاکيد بر تامين اجتماعی

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی در افتتاح این کارگاه اموزشی ضمن خيرمقدم گويی به اردوگاه سرمايه گذاری و سوسياليسم اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی با گشودن راه سومی از سرمايه گذاری، جهان را از دو قطبی بودن خارج کرد.

کودرز صادقی: انقلاب اسلامی سرمایه گذاری جهان را از دوقطبی بودن خارج کرد.

وی افزود: شايد خيلی از افراد اهميت سخن مقام معظم رهبری در خصوص ارائه الگوی اسلامی ايرانی را که با تکيه بر ارزش ها و مقتضيات جغرافيايی و اقتصادی و .... می باشد را درک نکرد ه اند.

صادقي به برگزاری همایش های مختلف در تهران و کلان شهر ها در این خصوص اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی بخشی از الگوی اسلامی ايرانی که در حال تدوین است می باشد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مفهوم اقتصاد مقاومتی با اقتصاد بحران فرق می کند افزود: اقتصاد مقاومتی در اصل بدين معنی است که در برابر ساير اقتصاد ها، بتوان بدون هيچ ترسی از فشارها، الگويی برای توسعه ایحاد کرد.

 صادقی ضمن بزرگداشت مقام سربازان ميهن اسلامی، گفت: کسی که در شرايط تحريم اقتصادی به نفع ایران اسلامی پول جابه جا ميکند نيز سرباز است و ما بايد قدردان اين گونه افراد باشيم.

وی با بيان اينکه کج فهمی، حسادت و ... باعث عقب ماندگی و فرار مغزهای اقتصادی و سرمايه گذاران در يک منطقه می شود، تصریح کرد: همه باید در پی ایجاد آسايش، تأمين اجتماعی نه فقط از باب تأمين معشيت مردم بلکه از باب امنيت روانی، ارائه تفکر و آزادی بيان و باشند.

احد پنبه زن:خدمات بیشتری به کشاورزان ارائه می شود.

 احد پنبه مدير کل سازمان تأمين اجتماعی استان اردبيل به اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اشاره نمود و گفت: چون اردبيل قطب کشاورزی می باشد، اميدواريم بتوانيم خدمات بيشتری نسبت به کشاورزان ارائه دهيم.

محمد حسن زاده: با رفع فساد اقتصادی،اقتصاد مقاومتی شکل خواهد گرفت.

محمد حسن زاده مدير اتاق فکر استان و از اعضای هيأت علمی دانشگاه محقق اردبيلی در مورد چالش های تحقق اقتصاد مقاومتی به ارائه مباحث پرداخت.

 وی به سياست های کلی اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: اقتصاد مقاومتی مفهومی متفاوت از اقتصاد رياضتی دارد.

حسن زاده اقتصاد مقاومتی را يک اقتصاد فعال و پويا دانست و تصریح کرد: برای رفع موانع پيشرفت باید به دنبال مقاوم سازی اقتصاد بود.

رئیس اتاق فکر استان با بررسی وضعيت ايران از نظر شاخص ادراک فساد، گفت: تا فساد اقتصادی در ايران رفع نشود، تحقق اقتصاد مقاومتی نیز امکان پذیر نخواهد بود.

علایی: اقتصاد مقاومتی، باید دغدغه دانشجوی امروز باشد.

علایی نماینده معاونت فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی به ارائه مباحث مربوط به اهداف اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: این مسئله باید بعنوان دغدغه اساسی در ذهن جستجوگر دانشجویان جای بگیرد تا در سایه تحقیق  و پژوهش این قشر فرهیخته شاهد حرکت روبه جلو و پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه به بیان تاریخچه تأمین اجتماعی در ایران باستان و دوران اسلام پرداخت و گفت: از قدیم الایام تامین امنیت اجتماعی برای همه مردم در همه دولتها مطرح بوده است.

مدیر فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی از مدارس و دانشگاهها در کنار صدا و سیما بعنوان بازوان آگاهی رسان به آحاد ملت اشاره کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی در جهت اقتصاد مقاومتی تا کنون انجام گرفته است ولی بدلیل ضعف در اطلاع رسانی مردم آگاهی کافی در اینخصوص را ندارند..

وی در پایان سخنانش از این کارگاه بعنوان مطلع نشست های تخصصی بین اساتید دانشگاه و مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی نام برد و اظهار امیدواری کرد در اینده ای نزدیک با کمک قشر فرهیخته جامعه بتوان برنامه های در خور توجه و قابل اجرایی جهت شکوفا شدن اقتصاد مقاومتی در استان مدون گردد.

علی پور: تأمین اجتماعی از بزرگترین چرخه های بودجه ای کشور است.

علی پور مسئول روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی به ارائه گزارش این سازمان درباره اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی در طول سال گذشته پرداخت و گفت: سازمان تأمین اجتماعی با در اختیار داشتن  چرخه اقتصادی یک سوم بودجه کل کشور ، نقش به سزایی در تامین اهداف اقتصاد مقاومتی تا کنون  ایفا کرده است.

در پایان این کارگاه آموزشی نشست پرسش و پاسخ بین اساتید دانشگاه و مدیران بخش های مختلف سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

انتهای خبر/ج