کد خبر: 704 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳

استاندار اردبیل در جمع نخبگان استان گفت:

شرکت های دانش بنیان به دنبال تحقق ساختن اقتصاد مقاومتی است

مجید خدابخش استاندار اردبیل عصر سه شنبه در نشست نخبگان اردبیل با ستاری معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور گفت: نخبگان استان با ایجاد شرکت های دانش بنیان می توانند ضمن قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، اقتصاد مقاومتی را نیز جامعه عمل بپوشانند.

شرکت های دانش بنیان به دنبال تحقق ساختن اقتصاد مقاومتی است

 به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، مجید خدابخش استاندار اردبیل در نشست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با رؤسای دانشگاه‌ها و نخبگان اردبیل در محل استانداری به تشریح وضعیت اردبیل در طول مسئولیت 18 ماهه خود پرداخت و گفت: استان از سرمایه‌گذاری‌های کلان اقتصادی دولتی در ادوار گذشته بی بهره بوده است.

خدابخش با بیان اینکه مردم این استان اغلب به کشاورزی مشغول هستند، گفت: این استان با داشتن دو درصد جمعیت کشور، چهار درصد تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استاندار اردبیل متوسط درآمد ساکنین استان را نصف سرانه کشور خواند و گفت: باید در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، ایجاد اشتغال، پایین آوردن نرخ مهاجرت به‌ویژه بهبود نرخ رشد پایین جمعیت استان و جلوگیری از مهاجرت نخبگان بکوشیم.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در استان باید بر اساس جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مد نظر قرار گیرد.

خدابخش با بیان اینکه طی این مدت تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی و دانش‌بنیان جزو اولویت های کاری مجموعه مدیریت استان قرار گرفته است گفت: سعی کردیم فضای کسب و کار استان در چهار محور کشاورزی، گردشگری، صنعت و تجارت قرار گیرد.

رئیس شورای اداری استان راه‌اندازی پارک علم و فناوری و اختصاص 10 هکتار زمین برای این مجموعه در کنار تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور را خاطر نشان شد و افزود: در استان اردبیل واحدهای صنعتی  مدرن  و خوبی داریم که تا کنون توسط جوانانی توانمند مدیریت شده است.

وی ضمن معرفی واحدهای تولیدی گوشی های تلفن همراه،تبلت و ای سی یو خودرو با مدیران زیر 30 سال

از معاون علمی پژوهشی رئیس‌جمهور خواست زمینه های مشوق‌های سرمایه‌گذاری که در حد صفر است، را در استان فراهم کند.

خدابخش در ادامه با انتقاد از تکمیل نشدن زیر ساخت های لازم در استان خواستار به تصویب رسیدن مصوبات جدید در این خصوص در هیات وزیران شد.

استاندار اردبیل در بخش پایانی سخنان خود از نخبگان استان خواست تا ضمن آشنایی با ساز و کار شرکت های دانش بنیان با ایفای نقش در تبدیل علم به ثروت موجب قطع وابستگی به درآمدهای نفتی را که هدف اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری نیز هست با حمایت های دولت فراهم کنند.

انتهای خبر/ج