کد خبر: 725 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴

حقیقت همیشه زنده تاریخ

جملات، جملات ناب و تکرارناپذیری است که تفسیری آشکار از آیه آیه قرآن کریم می‌باشد که از زبان شخصیتی بی‌نظیر که به‌راستی خود نیز در عصر حاضر تکرارناشدنی است، جاری و ساری گشته است.

حقیقت همیشه زنده تاریخ

به گزارش ابصارنیوز،جعفر جعفرزاده در یادداشت خود می نویسد:

ایام، ایام سالگشت ارتحال جان‌سوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است که بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان جدیدترین روش حکومتی در عرصه‌های جهانی و مستقل‌ترین نظام در جهانی است که بین دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم‌شده است.

گفتار و کردار امام باید به یک فرهنگ مبدل شود و سیره عملی و فکری امام راحل بایستی در متن زندگی مردم ما و سایر ملل معتقد به معظم له جاری و ساری باشد. سیره و منش امام راحل باید در تمامی ارکان و بخش‌های مختلف نظام مشهود باشد، باید جلوه‌های عینی در وحدت عمومی، ابراز شجاعت، صحت مواضع، قاطعیت تصمیم‌گیری‌ها، آشتی‌ناپذیری با اجانب، سازش‌ناپذیری در اصول، ارعاب ناپذیری درتهدیدها، خستگی‌ناپذیری در مبارزه با نظام سلطه جهانی، دلسرد نشدن در حوادث تلخ، آمادگی پرداخت تاوان استکبارستیزی، کوتاه نیامدن در تحریم‌ها، رعایت مصالح و منافع نظام و مردم، آزادی بیان و  انتقادپذیری و توطئه ناپذیری و غیره داشته باشد.

اما در چنین روزهایی، سالروز انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه دام‌ظله العالی را به‌عنوان رهبری نظام و جانشینی امام راحل گرامی می‌داریم که باید با اعتقادات غدیری، نشان دهیم که ما شیعه‌های تنوری ولایت و آماده اجرای اوامر معظم له و ایثار جان خویش برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی هستیم.

کسانی که می‌خواهند امام راحل همچنان یک حقیقت همیشه زنده تاریخ باقی بمانند، باید با لبیک گوئی به ولی‌فقیه زمان که مفتخر به شاگردی و ارادت به امام راحل بوده و هستند و گام‌به‌گام نیز با اندیشه‌ها و آرمان‌ها و اهداف امام به پیش می‌روند، امام محوری خویش را به نمایش گذاشته و نشان دهند که پیرو خط امام، پیرو خط رهبری نیز هست.

آری به‌راستی‌که امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است، نام او پرچم انقلاب، راه او راه انقلاب و اهداف او اهداف این انقلاب است. سخن گفتن از چنین شخصیتی، همانا چشیدن جرعه‌ای از دریایی است که از گنجایش وسعت محدود توانایی ما خارج است و لذا...

 

هر چه در وصف توگویم به خدا باز کم است

آخـر ایـن زمزمه‌ها بـازی لب‌ها و فَم است

از  سرصبح  ازل  تـا  دم  شـام  ابـدی

گریه کردن به خدا در غم هجرت چو نم است

خـیره در چشـم تـو با چشـم ترم  گردیـدم

عمق چشمان تو یارا ز چه رو پر ز غم  است

نفسـم در غـم دوری تـو در سیـنه بـمرد

دم برآور ز دلت صحبت تو تازه‌دم است

بوسه بر صفحه سیمای تو ای دوست خوش است

این همـان سرخوشی و مستی‌ام از جـام جم است

وه چـه  دامـی بـه سـر راه مـن  امـروز زدی

طره  موی ای دوست چـه پرپیچ‌وخم است

با مـن عـاشق و تنهـا سر صـحـبت وا کن

لحن زیبای تو پاکیـزه ز هر زیر و بـم است

جعفرجعفرزاده

کارشناس ارشد سنجش‌ازدور ـ دانشگاه تبریز

انتهای یادداشت