کد خبر: 726 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیل:

انقلاب اسلامی ایران، ریشه در بعثت دارد

حجت الاسلام سیف اله مدبر ظهر امروز در مراسمی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی به بیان ریشه های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: برای صدور انقلاب به سایر کشور ها نقشه انقلاب تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب در مسجد این دانشگاه ضمن بیان ویژگی های امام راحل به باز گویی ریشه های انقلاب اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: اگر به ریشه های انقلاب اسلامی ایران توجه کنید به مهدویت خواهید رسید.

 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به دست امام زمان(عج) کاملتر خواهد شد.

مدبر در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی ریشه های انقلاب اسلامی را در بعثت پیامبر جستجو کرد و افزود: همان انقلابی که پیامبر اکرم(ص) شروع کرد و با گذشت زمان، انسان های غلط فکر مانع رشد آن شدند، بعد از 14 قرن بدست یکی از فرزندانش دوباره احیا شد.

مدرس حوزه و دانشگاه در بحث بررسی ریشه های انقلاب به ارتباط بین دین و سیاست پرداخت و گفت:

دین و سیاست  بصورت مساوی یکی از ریشه های انقلاب اسلامی است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنانش به بررسی انقلاب های مهم دنیا پرداخت و گفت: بسیاری از این انقلاب ها به دین کاری نداشتند و تا حد امکان دین گریز نیز بودند.

وی به انقلاب فرانسه و شوروی سابق اشاره کرد و گفت: در انقلاب فرانسه مکتب سکولاریسم شکوفا شد که مبنایش بر تقابل دین با سیاست بود.

مدبر ادامه داد: در این بحث یا دین سیاست را مغلوب می کند و یا سیاست دین را سرکوب می کند با این حساب راه سومی وجود ندارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در مورد انقلاب شوروی سابق نیز گفت: این انقلاب هم مبتنی بر دین زدایی بود و اعتقاد داشت سیاست باید دین را تا زمانی که موجب منفت می شود همراهی کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه وضع سایر انقلاب های بزرگ دیگر را هم بر همین مبنا توصیف کرد و گفت:

آنچه در ادامه به افکار دانشمندان جولان داد تعامل بین دین و سیاست بود.

وی اوج این تفکر را در افغانستان دانست و گفت: بانیان این گروه عقیده داشتند که دین تا زمانی که منجر به پیشرفت می شود باید در اختیار سیاست قرار بگیرد.

مدبر در ادامه سخنانش به بیان دیدگاه اسلام در مورد سیاست و دیانت پرداخت و تصریح کرد: آنچه پیامبر ما از اسلام ناب محمدی به یادگار گذاشته است، تفکر تساوی بین دین و سیاست است.

وی افزود: امام خمینی(ره) نیز بر پایه همین اصل گفت: سیاست ما عین دیانت ما ودیانت ما عین سیاست ما است چنانچه علمای قبل از امام خمینی(ره) نیز به همین شیوه عمل کردند.

مدرس حوزه و دانشگاه از امام خمینی (ره) بعنوان تئوریسین انقلاب نام برد و تصریح کرد: ایشان تساوی دین و سیاست را در برابر تقارن، تعامل و تقابل معرفی کرده و بر آن اصرار داشتند و توانستند برخلاف سایر نظام ها در دنیا موفق هم عمل کنند.

مدبر به آموزه های اسلام از قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام پرداخت و گفت: امام خمینی(ره)

عدالت طلبی و نفی سلطه را در کنار مشارکت اجتماعی،امامت و رهبری مطرح کرد و به دل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق در بخش دیگری از سخنانش به بحث علل پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دیدگاههای امیرالمومنین زیر بنای جامعه انقلاب اسلامی ما شد.

مدبردلیل بعدی را در بحث امامت و ولایت جستجو کرد و گفت: امام زمان (عج)، ریشه انقلاب اسلامی ایران است که از غیبت صغری شروع می شود.

وی افزود: در روایات آمده است، وقتی از امام زمان (عج) در مورد حوادث بعد از غیبتش می پرسند، می فرمایند: به فقیه ترین فقها (ولایت فقیه) که آن حجت من در بین شما است رجوع کنید.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام امت با آن فکر عمیق، انقلاب رسول خدا را چادر زد و حجتش را نائب حجت حق قرار داد و با مهندسی کردن ولایت مطلقه فقیه توانست معادلات زمان و جهان را به هم بزند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق در ادامه به یکی از مورخین زمان اشاره کرد و گفت: وی بعد از سالها مطالعه انقلاب های جهانی، کتابی با همین موضوع  نوشت و نظریات خودش را انعکاس داد و در سطح جهانی به فروش بالایی هم دست یافت ولی وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کتابش را پاره کرد و گفت: انقلاب ایران نظریه من را زیر سئوال برد و باعث شد در افکارم تجدید نظر کنم.

مدبر تاریخ انقلاب از بعثت رسول خدا را خاطر نشان کرد و از عاشورا به عنوان  بزرگ ترین نهضت تأثیرگذار   جهان نام برد و گفت: در واقع امام خمینی (ره) از همه انقلاب ها در طول تاریخ نقشه برداری کرد تا با ترسیم انقلاب خود، انقلابی محکم مبتنی بر دین و ملت بنیان بگذارد.

وی به سخنان ماهاتما گاندی بعد از پیروزی انقلاب هندوستان اشاره کرد و افزود: گاندی خود می گوید برای نجات هند از زیر یوغ استعمار مطالعه زیادی انجام دادم تا به نهضت کربلا رسیدم و مطمئن شدم که تنها راه نجات ملت هند در نهضت کربلا نهفته است .

مدرس حوزه و دانشگاه نهضت تحریم تنباکو و انقلاب مشروطه را یاداور شد و گفت: امام خمینی(ره) با کنار هم چیدن نقاط قوت و ضعف این انقلاب ها و نقشه راه انقلاب خود را ترسیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد روزی انقلاب ایران به جرقه ی طلوع فجر انقلاب بقیه الله تبدیل خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق تصریح کرد: انقلاب مد نظر امام خمینی(ره) به ایران ختم نبود بلکه آن را در تکمیل اهداف بعثت می خواند و اظهار امیدواری می کرد که روزی این انقلاب مقدمه ای برای برپایی نهضت جهانی مهدی موعود(عج) خواهد شد.

حجت الاسلام سیف اله مدبر در بخش سوم سخنانش به تحلیل مقام معظم رهبری در مورد انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری ایجاد و پیروزی انقلاب اولین کار مهمی بود که با پشتوانه ملت به رهبری امام خمینی(ره) به وقوع پیوست که البته کار سختی هم بود و توانست ارزش ها را نیز تغییر دهد.

وی مرحله دوم انقلاب را از دیدگاه معظم له مرحله شکل دادن نظام اسلامی یا به عبارتی ترسیم هندسه جامعه اسلامی و قانون اساسی عنوان کرد و گفت: ایجاد دولت اسلامی مهمترین هدف انقلاب بود که اکنون در این مرحله قرار داریم.

مدبر ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری هنوز حکومت اسلامی به معنی واقعی شکل نیافته است چونکه مجموعه کارگزاران حکومت اسلامی باید اسلامی فکر و عمل کنند تا این هدف نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مال امام زمان(عج) است گفت: هر امر پنهانی را خدا توسط حضرت مهدی(عج) هدایت می کند.

وی حمله به طبس را یاداور شد و گفت: این حادثه از دید من و شما مخفی بود ولی این کار به امر الهی ابتر ماند چونکه امام زمان(عج) نگهبان دین خداست و خدا نیز هدایت هایش را پنهانی انجام می دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد کشور اسلامی را تبلور نظام اسلامی خواند و گفت: باید بتوانیم مانند سایر نظام ها، هرجایی در جهان که انقلابی برگرفته از نهضت انقلاب ایران ایجاد می شود با ارسال نقشه راه آنها را در دستیابی به اهداف و تشکیل حکومت جهانی اسلام کمک کنیم.

وی شکل گیری دنیای اسلام به حاکمیت صاحب الزمان(عج) را خاطر نشان کرد و گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم تا انقلاب اسلامی ایران را به صاحبش اصلی اش تقدیم کنیم.

انتهای خبر /ج