کد خبر: 7554 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اردبیل خبرداد؛

آغاز ثبت نام نوآموزان در مدارس ابتدایی استان اردبیل

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از آغاز ثبت نام نوآموزان در مدارس ابتدایی سراسر استان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود در سالجاری بیش از ۱۲۵ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی ثبت نام کنند.

آغاز ثبت نام نوآموزان در مدارس ابتدایی استان اردبیل

رعنا پرتوی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر از آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی در سراسر استان خبرداد و گفت:پیش بینی می شود در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹،  ۱۲۵ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی استان اردبیل تحصیل کنند. 

پرتوی با بیان اینکه در سطح استان اردبیل ۱۴۸۰ مدرسه ابتدایی با ۵ هزار و ۸۳۶ کلاس درس  و ۶۸۲ مرکز پیش دبستانی با هزار و ۲۹۵ کلاس در حال فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان ابتدایی هستند،گفت:در سال سالتحصیلی ۹۸_۹۷ در استان ۱۲۳ هزار ۹۸۸ نفر دانش آموزان در مدارس ابتدایی در حال تحصیل بودند.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال تحصیلی ۹۸ و ۹۹ ، ۱۲۵ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی استان اردبیل تحصیل کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود  با بیان اینکه از اول تیرماه سالجاری سنجش دانش آموزان ابتدایی استان با هدف غربالگری زودهنگام و مداخله به هنگام آغاز می‌شود، اظهار داشت: تعداد 11 پایگاه سنجش به صورت ثابت و سیار در استان به ارائه خدمات به خانواده‌ها اقدام کرده‌اند که پنج پایگاه از آنها در اردبیل و حومه و 6 پایگاه نیز در شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، خلخال، مشکین‌شهر، بیله‌سوار و اصلاندوز فعالیت خوهند کرد.
وی در ادامه سخنان خود به طرح سنجش نوآوزان نیز اشاره کرد و گفت: در استان ۲۱ هزار و ۸۱۶ نوآموز در طرح سنجش سال ۹۷ مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۱ نفر به مراکز تخصصی  ارجاع شدند و علارغم پراکندگی جمعیت دانش آموزی در استان اردبیل پوشش صد درصد سنجش دانش آموزان را رقم زدیم.
 
انتهای پیام/ج