کد خبر: 7674 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲

در همایش زندگی به سبک رضوی مطرح شد

همسران شهدا، بهترین الگوهای تربیتی هستند/ زن چراغ خانواده است

کارشناس امور تربیتی از همسران شهدا به عنوان الگوهای موفق تربیتی در عصر حاضر نام برد و گفت: همسران شهدا به دلیل انکه در برهه ای خاص همزمان نقش پدر و مادر بر عهده داشتند، و توانستند فرزندان صالح و شایسته ای به جامعه تحویل دهند.

همسران شهدا، بهترین الگوهای تربیتی هستند/ زن چراغ خانواده است

به گزارش ابصارخبر، بعد از ظهر امروز همایش زندگی به سبک رضوی با حضور جمعی از زوج های جوان توسط دفتر آستان قدس رضوی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد سعادتی کارشناس امور  تربیتی و جوانان در این همایش به بیان ویژگی های زندگی ائمه معصومین(ع) پرداخت و گفت: متاسفانه امروز غرب با نفوذ در خانواده های ایرانی توانسته در سبک زندگی جوانان ما تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه زندگی به سبک ائمه معصومین(ع) همواره راهگشای مشکلات در زندگی آن هم در همه اعصار  بوده است، گفت: ما باید تلاش کنیم تا با مرور  و بازخوانی سبک زندگی ائمه معصومین(ع) در چنین همایش هایی علاوه بر کم رنگ کردن تهاجم فرهنگی دشمنان، زندگی سالم و شاداب تری را برای جوانان فراهم کنیم.

سعادتی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین آداب و رسوم و معاشرت زوجین جوان در خانه پرداخت و گفت: طبق منابع اسلامی اولین وظیفه ای که زن و مرد در زندگی مشترک دارند، ادای حق و حقوق همدیگر است.

وی با بیان اینکه دشمنان از طرق مختلف به خصوص شبکه های اجتماعی سعی در از بین بردن سبک زندگی اسلامی و ایرانی دارند، گفت: فراهم کردن اسباب آرامش زوجین در منزل برای همدیگر از جمله ضروریات زندگی مشترک است.

این کارشناس امور تربیتی و جوانان  در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شیوه زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در صدر اسلام پرداخت و گفت: همه باید تلاش کنیم تا روحیه زندگی به سبک اسلامی در خانواده های ما  جریان پیدا کند چراکه سعادت ابدی در گرو عمل به احکام دین است.

وی با بیان اینکه زن چراغ خانواده است، گفت: فرزندان در مسیر رشد خود از والدین الگو می گیرند بنابراین مادر در خانواده نقش مهم و اساسی در تربیت فرزندان صالح دارد.

سعادتی با بیان اینکه ادبیات گفتاری در خانواده ها باید مراعات شود، گفت: نباید در برخورد با کودک از الفاظ منفی استفاده کنید چراکه ناخودآگاه موجب سرخوردگی کودک شده و اعتماد به نفس وی از بین می رود.

وی افزود: والدین سعی کنند همواره در برخورد با خطاهای کودکان و نوجوانان از الفاط مثبتی چون« بهتر بود این کار را انجام نمی دادی استفاده کنند.» چراکه ابراز محبت، خود بهترین درمان و مقابله با خطاها است.

این کارشناس امور تربیتی در پایان سخنان خود با بیان اینکه زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) پر از نور و محبت بود؛ از زوجین جوان خواست از همین ابتدای زندگی، محبت را در زندگی خودشان جاری کند.

وی از مادران و همسران شهدا به عنوان بهترین الگوهای تربیتی در عصر حاضر نام برد و گفت: همسران شهدا برای فرزندان خود هم نقش پدر را ایفا کردند و هم نقش مادر را  بنابراین بهترین الگوهای تربیتی هستند چراکه فرزندان صالح و شایسته ای را تحویل جامعه دادند.

انتهای پیام/ج