کد خبر: 7735 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶

گزارش خبری؛

همایش «احلی من العسل» در اردبیل +فیلم و تصاویر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در همایش «احلی من العسل» در اردبیل به بیان ویژگی های نوجوان عاشورایی پرداخت و گفت:اندیشه و رفتار حسینی بزرگترین درس برای نوجوانان عاشورایی است.

همایش «احلی من العسل» در اردبیل +فیلم و تصاویر

پیش از ظهر امروز همایش بزرگ دانش‌ آموزی «احلی من العسل» همزمان با هفتم محرم سال‌جاری با حضور بیش از ۲ هزار دانش‌آموز ۱۳ ساله از مدارس نواحی ۱ و ۲ اردبیل و سخنرانی حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ابتدای این مراسم به تبیین ویژگی های نوجوان عاشورایی پرداخت و گفت: نوجوانان و جوانان امروز با تبعیت از حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قاسم(ع) اجازه تعدی دشمنان به اسلام و ارزش های والای دینی را نخواهند داد.

وی به پیام همایش «احلی من العسل» نیز اشاره کرد و گفت: امروز نوجوانان در سراسر کشور جمع شدند تا به جهانیان بگویند که با تبعیت از حضرت قاسم(ع) از امام زمان خود و ولی فقیه پیروی می کنند و همانند حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قاسم(ع) تا آخرین قطره خون مقابل دشمنان اسلام خواهند ایستاد.

فیاضی در ادامه سخنان خود به وقایع دیدار آخر اصحاب با امام حسین (ع) اشاره کردو گفت:طبق روایات برجای مانده از ائمه معصومین(ع) حضرت قاسم (ع)در نهایت ادب و تواضع به عنوان آخرین نفر حاضر در مجلس، در مورد شهادت  خود از امام حسین(ع) می پرسد و در جواب حضرت سید الشهداء(ع) در مورد مرگ، می گوید: مرگ در راه خدا، برای من شیرین تر از عسل است.

وی با بیان اینکه حضرت قاسم(ع) با تبعیت از امام زمان خود به میدان جهاد و مبارزه با دشمنان اسلام رفت، گفت: اجتماع امروز حاوی این پیام به دشمنان اسلام است، که نوجوانان  ما با تبعیت از شهدای کربلا به ویژه حضرت قاسم(ع) مقابل دشمنان اسلام خواهند ایستاد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی های نوجوان عاشورایی پرداخت و گفت: ایمان راسخ به خداوند متعال، بصیرت و آگاهی، اخلاق و ادب، صبر و استقامت از جمله ویژگی های یک نوجوان عاشورایی است.

وی با بیان اینکه یک نوجوان عاشورایی اولین درسی که باید از عاشورا بیاموزد، ایمان و باور ارزش ها است، گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند تا ایمان را در نوجوانان کم رنگ کنند بنابراین تمام هجمه های خود را متوجه این قشر کرده اند.

فیاضی فلسفه شعار هیهات من الذله را یادآور شد و گفت: نوجوانان ما با الگوگیری از حضرت قاسم (ع) شعار عاشورا با تمام وجود اجرا کرده  و با عمل به رهنمود های مقام معظم رهبری، توطئه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اندیشه و رفتار حسینی بزرگترین درس برای نوجوانان عاشورایی است، خاطرنشان کرد: نوجوانان ما امرو با حضور در این همایش به جهانیان نشان دادند که پیرو راستین مکتب عاشورا هستند.

قرائت عهدنامه، پخش نماهنگ عزاداری، مداحی  و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم، شهدای نوجوان و  مرحوم ممحمد باقر منصوری مداح فقید اهل بیت(ع) از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.

انتهای پیام/ج