کد خبر: 7782 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور:

خودسازی و صداقت از راه های تاثیرگذاری اساتید در جامعه است/ میزان رزق و روزی افراد به طهارت باطنی آنها وابسته است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور در جمع اساتید این دانشگاه در اردبیل به راهکارهای تاثیرگذاری اساتید دانشگاه در جامعه پرداخت و گفت: خودسازی، کسب تقوای الهی و صداقت مهمترین عوامل تاثیرگذاری یک فرد در جامعه است.

خودسازی و صداقت از راه های تاثیرگذاری اساتید در جامعه است/ میزان رزق و روزی افراد به طهارت باطنی آنها وابسته است

نشست معرفت افزایی اساتید دانشگاه پیام نور اردبیل پیش از ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام سید محمود نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور و با حضور رؤسا و اساتید مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان اردبیل در مرکز اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام نبوی در این نشست ماه محرم را ادامه ماه عزا و روزهای اسارت آل رسول الله عنوان کرد و گفت: اردبیل به عنوان دارالارشاد در اقامه عزای اهل بیت(ع) زبانزد است.

وی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی 7 توصیه مهم به مسئولان و جوانان کردند که دومین توصیه مؤکد معظم له مربوط به ترویج اخلاق و معنویات در جامعه است.

این مقام مسئول به نظرسنجی های انجام گرفته در این خصوص در سطح دانشگاه های بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: طبق آمار ارائه شده بیش از 70درصد دانشجویان ترم اولی معتقد به رعایت اخلاق اسلامی در جامعه و دانشگاه هستند.

نبوی به تاثیرگذاری اساتید در بحث اخلاقیات در بین دانشجویان پرداخت و گفت: همه در این خصوص وظیفه سنگینی داریم چراکه پیگیری مطالبات رهبری بر عهده ما است.

وی از اخلاق و معنویات به عنوان راهکارهای تاثیرگذاری دانشگاهیان در جامعه نام برد و گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) با ارائه اخلاق عملی، در ترویج این امر مهم در جامعه پیشگام بودند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور در بخش دیگری از سخنان خود از طهارت به عنوان زیربنای اخلاق نام برد و با بیان اینکه طهارت به دو قسم ظاهری و باطنی تقسیم می شود گفت: از ائمه معصومین(ع) روایت است که هر کس در طول عمرش با پاکی و طهارت زندگی کند و در حال مرگ نیز بر این روال باشد شهید محسوب می شود.

وی با بیان اینکه میزان رزق و روزی به طهارت بستگی دارد، گفت: اساتید سعی کنند هنگام تدریس با وضو سر کلاس حاضر شوند چراکه علاوه بر رزق زیاد، باعث تاثیر بهتر کلام بر دانشجویان شده و در عین حال عبادت نیز محسوب شود.

نبوی به تبیین پاکی جسم پرداخت و با بیان اینکه تنها توسط زبان 30 گناه جاری می شود، گفت: پاکی جسم، انسان را از پلیدی ها نجات می دهد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح انواع رزق و روزی پاک پرداخت و گفت: دوست خوب، همسر خوب، مدیر خوب از جمله رزق های پاک است.

نبوی با بیان اینکه در اسلام به روزه اخلاقی بسیار سفارش شده است، گفت: مسلمانان در همه حال باید دست و زبان و اعضا و جوارح خود را از آلوده شدن به گناه باز دارند که این همان روزه اخلاقی است.

وی به تبیین تاثیر اخلاق در انسان پرداخت و گفت: کوچکترین اثر رعایت اخلاق در انسان، فهمیدن و درک آیات قرآن کریم است که نصیب هر انسانی نمی شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور در بخش پایانی سخنان خود به راه های نفوذ اساتید در دانشجویان پرداخت و گفت: خودسازی، کسب تقوای الهی و صداقت در اساتید از جمله راهکارهای نفوذ کلام و اندیشه اساتید در بین دانشجویان است.

تربیت و احیاء گری بزرگترین نعمت خداوند به اساتید است

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم گویی، تقویت، وحدت و همدلی را نیاز زندگی امروزی عنوان کرد و گفت: در برهه فعلی که دشمنان اسلام از هر ترفندی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده می کنند و در تلاش هستند به هر نحو ممکن جلوی پیشرفت مسلمان به خصوص ایران اسلامی را بگیرند گفت: امروز دشمنان اسلام در عرصه های مجازی و حقیقی در همه ابعاد  فرهنگی، نظامی و نرم افزاری می خواهند اجتماع را از ما بگیرند که ملت هوشیار ایران اسلامی اجازه تحقق این رویا را به دشمنان اسلام نخواهند داد.

وی با بیان اینکه ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم گفت: ایران اسلامی و در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار اسلام ناب محمدی در جهان است.

حسنی با بیان اینکه امروز اسلام واقعی از آمریکا گرفته تا اروپا و آفریقا اجرا و پیاده می شود گفت: هویت انسانی، امروز بزرگترین گم شده غرب است به طوریکه از انسانیت در تمدن غرب  خبری نیست.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در پایان سخنان خود از نعمت تعلیم و تربیت به عنوان بزرگترین نعمت برای معلمین و اساتید نام برد و گفت: نقش آفرینی در امر تعلیم و تربیت بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال به معلم داده بطوریکه تنها جاییکه خداوند بر بشریت منت نهاده، بعثت پیامبران بوده و این نعمت را والاترین نعمت ها برشمرده است.

وی با بیان اینکه تربیت و احیاء گری بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال به اساتید داده است، تصریح کرد: سعادت بشر در تعلیم و تربیت درست است.

 

حجت الاسلام حمید علی نسب مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور اردبیل نیز در این نشست پیروی از ولایت فقیه را تنها راه نجات بشر امروزی از دام شیاطین و طاغوت عنوان کرد و گفت: همه برنامه های فرهنگی نیز باید در این راستا طرح ریزی شود.

افسر روحی رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل نیز در این نشست از نهاد رهبری به عنوان راهنما و راهگشای مسائل و امور فرهنگی دانشگاه نام برد و گفت: اساتید معارف نقش به سزایی در ترویج اخلاقیات در دانشگاه دارند.

در پایان این نشست، اساتید دانشگاه پیام نور در خصوص معرفت افزایی اساتید و تاثیرگذاری روی دانشجویان به تبادل اندیشه پرداختند.

انتهای پیام/ج