سرویس: اقتصادی کد خبر: 8027 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵

مسئول پژوهش و فناوری بسیح دانشجویی اردبیل خبرداد؛

مهارت‌ افزایی و مطالبه‌گری مهمترین برنامه‌های بسیج دانشجویی در سال جهش تولید

مملوکی مسئول پژوهش و فناوری بسیح دانشجویی اردبیل به تشریح برنامه های دانشجویی در زمینه تحقق شعار سال پرداخت و گفت: فرهنگسازی مصرف کالای ایرانی، گفتمان سازی، مطالبه گری از مسئولین جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی در کنار ارتقای مهارت های عملی دانشجویان از جمله برنامه های بسیج دانشجویی در تحقق منویات رهبر انقلاب است.

مهارت‌ افزایی و مطالبه‌گری مهمترین برنامه‌های بسیج دانشجویی در سال جهش تولید

مرتضی مملوکی مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان در گفتگو با ابصارخبر، به برنامه های بسیج دانشجویی در مورد تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از تمام ظرفیت های موجود در دانشگاه های استان جهت ایجاد گفتمان در دانشگاه ها و مطالبه گری از مسئولین استفاده خواهیم کرد.

وی به لزوم مهارت افزایی دانشجویان در کنار تحصیل آکادمیک نیز پرداخت و گفت: هسته های علمی مستقر در دفاتر بسیج دانشجویی در راستای ارتقای مهارت دانشجویان در این زمینه فعالیت خواهند کرد ضمن اینکه در زمینه تبدیل ایده ها و ابتکارات به تولیدات نیز به عنوان تسهیلگر امور فعال خواهند شد.

مملوکی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه شعار سال اشاره کرد و گفت: سال 99 مزین به سال جهش تولید شده و ما موظف هستیم از تمام پتاسیل های موجود جهت اجرایی شدن منویات رهبر انقلاب در سال پیش رو با تمام وجود بکوشیم.

وی از مطالبه گری به عنوان یکی از ابزارهای مهم دانشجویی نام برد و گفت: هسته های مطالبه گری در دانشگاه ها می توانند با شناسایی مشکلات تولید کنندگان پیگیر حل آنها در افزایش تولید شوند.

مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی ادامه داد: شناسایی ظرفیت های موجود در استان، احصاء مشکلات و انعکاس آنها به مسئولین ذیربط و پیگری آنها تا حل مسئله از جمله وظایف هسته های علمی و مطالبه گر دانشجویان بسیجی در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: بکارگیری بسیجیان جوان، مومن و با انگیزه در قالب هسته های علمی درکارگاه های تولیدی نیز از جمله برنامه های پیش روی بسیج دانشجویی در زمینه تحقق شعار سال است، چراکه جوان مومن انقلابی از ظرفیت بالایی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برخوردار است ضمن اینکه کارها را بصورت جهادی پیش می برد که این خود مهم است.

مملوکی به قوی شدن کشور در ابعاد  مختلف اشاره کرد و گفت: همانگونه که ایران در زمینه های دفاعی و نظامی با حرکت در مسیر توان داخلی به پیشرفت های چشمگیر آن هم از نوع بومی سازی دست یافته اند ، دانشجویان می توانند با انتقال این فرهنگ به بخش های مختلف تولیدی، کشور را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی بیمه کنند.

  وی گفت: شناسایی استعداد های جوان دانشگاهی جهت نقش آفرینی هرچه بیشتر در فضای کسب و کار و تولید، تلاش در جهت فرهنگسازی تولید و مصرف کالاهای ایرانی از دیگر اقدات بسیج دانشجویی در سال 99 است.

انتهای پیام/ج