پربازدیدترین ها

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8047 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰

بیانیه ده دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در رابطه با لزوم تشکیل و تداوم جلسات مجلس

دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل با صدور بیانیه ای خواستار تشکیل و تداوم جلسات مجلس در ایام کرونایی شدند.

بیانیه ده دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در رابطه با لزوم تشکیل و تداوم جلسات مجلس

به گزارش ابصارخبر، با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا و در شرایطی که کشور و جهان در گیر این ویروس خطرناک است. امروز خط مقدم مبارزه با ویروس یاد شده، کادر زحمتکش و مجاهد درمانی و پزشکی کشور است و در کنار این عزیزان، نیروهای مسلح و علی الخصوص بسیجیان سلحشور نیز همچون گذشته در صحنه حضور داشته و از هیچ خدمت و کمکی مضایقه نمی کنند. در این شرایط که مدافعین حریم سلامت شبانه روزی و جان بر کف مشغول خدمت هستند لازم است تا بستر و شرایط این خدمت از سوی نهادهای تصمیم گیر کشور فراهم گردد که یقینا قسمتی از این مهم در قوای مجریه و قضاییه ک بخش های دیگری از حاکمیت همچون نیروهای مسلح هر کدام به مقتضای ماهیت خود متبلور و متصور بوده و در شرف انجام است.

امروز به منظور مهار ویروس منحوس کرونا در کشور مراکز آموزشی همچون مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه به صورت حضوری تعطیل شده و زیر ساخت های لازم برای برگزاری و تداوم جلسات آموزشی با استفاده از بستر فضای مجازی در حال پیگیری و یا انجام است. انتظار این است که مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان قوه ای تصمیم گیر و موثر در کشور که خلا وجودی آن حال  کاملا مشهود بود، در این بحران با مدل های جایگزین همچون برگزاری جلسات به صورت مجازی و یا برگزاری موقت جلسات در مکانی بزرگتر با رعایت کامل ملاحظات و پروتکل های بهداشتی نقش خود را ایفا نموده و از تعطیلی مجلس جلوگیری کنند.

هر چند برابر اخبار منتشر شده چندین بار سعی بر برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس شده اما به دلیل عدم حضور و مشارکت تعدادی از نمایندگان، جلسات به حد نصاب نرسیده است. جالب نیست که انتظار از  مدارس و دانشگاه های سراسر کشور این است که به حد نصاب برسند اما مجلس شورای اسلامی با ۲۹۰ نماینده در جلسه ویدئو کنفرانس به حد نصاب نمی رسد.  این در حالی است که با توجه به اهمیت و جایگاه بسیار مهم مجلس شورای اسلامی در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ک در کمک به حل بحران های اتفاق افتاده در ۴۱ سال گذشته از عمر انقلاب جلسات مجلس حتی در سخت ترین دوران ها هم تعطیل نگردیده است.

تاریخ انقلاب و کارنامه مجلس شورای اسلامی به یاد دارد که در دهم تیر ماه سال ۱۳۶۰، نمایندگان حادثه دیده در فاجعه هفتم تیر( حادثه تروریستی که منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانس شد)، به سبب اینکه در وانفسای جنگ تحمیلی حد نصاب مجلس حفظ شود چگونه با ویلچر، دست به عصا و با سر باند پیچی شده و حال نزار و بعضا همراه با پرستار خود را به صحن رساندند و نگذاشتند مجلس از اکثریت بیفتد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای والامقام تاریخ اسلام و انقلاب، به ویژه شهدای مدافع سلامت و ارج نهادن بر زحمات جمیع تلاشگران مبارزه با ویروس منحوس کرونا علی الخصوص پرسنل مجاهد بهداشتی و درمانی کشور با اعلام آمادگی مجدد بر تداوم حضور خود در کمک رسانی و نقش آفرینی در تمام زمینه های لازم برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا و طلب شفا برای بیماران در گیر با این بیماری، از مجلس محترم شورای اسلامی می خواهد ضمن راه اندازی و تداوم جلسات خود البته با رعایت دقیق موازین و پروتکل های بهداشتی، نقش قانون گذاری خود در این بحران ملی و جهانی را به عمل آورد.

همچنین خواستار شفافیت و اعلام عمومی اسامی حاضرین و غائبین در جلسات مجازی و غیره مجلس شورای اسلامی در دوران کرونا هستیم تا مردم موکلین خود را در این ایام سخت بهتر و روشن تر بشناسند.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۹

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل ، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گرمی، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشگین شهر، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خلخال، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیله سوار