نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8148 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳

فوق تخصص خون و انکولوژی اردبیل:

پلاسما درمانی باعث کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا می شود

ایرانی جم فوق تخصص خون و انکولوژی اردبیل در زمینه به تشریح مزایای پلاسما درمانی پرداخت و گفت: پلاسما درمانی با تزریق بخشی از خون بهبود یافتگان قطعی از بیماری کرونا که سیستم ایمنی آنها توانسته بیماری را مهار کند، می تواند نقش مهمی در کنترل ویروس کرونا ایفا کند.

پلاسما درمانی باعث کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا می شود

به گزارش ابصارخبر، ،ایرانی جم فوق تخصص خون و انکولوژی اردبیل در زمینه به تشریح مزایای پلاسما درمانی پرداخت و گفت: پلاسما درمانی با تزریق بخشی از خون بهبود یافتگان قطعی از بیماری کرونا که سیستم ایمنی آنها توانسته بیماری را مهار کند، می تواند نقش مهمی در کنترل  ویروس کرونا ایفا کند.

این فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند در اوایل شروع بیماری سیستم ایمنی بدنشان فعال نشده و‌ توانایی مبارزه با این ویروس را ندارند در اینصورت پلاسما درمانی باعث کاهش مرگ و میر در این بیماران و کمک به بهبود وضعیت آنها می‌شود. 

وی با بیان اینکه برای اهدای پلاسما لازم هست حداقل بیست و هشت روز از شروع بیماری بگذرد و بعد از تایید بهبودی با تست‌های تخصصی در انتقال خون، فرد بهبود یافته اقدام به اهدا کند اظهار داشت: درمان بیماران مبتلا به کرونا با پلاسمای بهبودیافتگان، از پیشرفت بیماری ممانعت کرده و نیاز به بستری در بخش های مراقبت ویژه و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی را بطور چشمگیری کاهش می دهد. 

ایرانی جم اضافه افزود: روش پلاسما درمانی از هفته گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره)اردبیل آغاز شده ‌و با عنایت خداوند متعال، حال بیماران دریافت کننده پلاسما رو به بهبود بوده و در حال ترخیص هستند.

 فوق تخصص خون و انکولوژی اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: افرادی که بعداز ابتلا به بیماری کرونا سلامت خود را به دست آورده اند به شکرانه این نعمت الهی و بازگشت به آغوش خانواده می‌توانند با اهدا بخشی از خون خود در محل سازمان انتقال خون اردبیل به یاری بیماران نیازمند و بدحال بستری در مراکز درمانی کرونا بشتابند.

انتهای پیام/ج