سرویس: سیاسی کد خبر: 8205 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸

حقوقدان اردبیلی:

تحریم ناجا، بر خلاف قواعد حقوق بشر است/ ایران برنده نهایی جنگ تبلیغاتی آمریکا است

جعفری حقوقدان اردبیلی به تشریح ابعاد مختلف تحریم های ظالمانه امریکا علیه ملت ایران پرداخت و با بیان اینکه تحریم ناجا برخلاف قواعد حقوق بشر است، گفت: در جنگ تبلیغاتی اخیر دشمن، ایران دست برتر است چراکه از حق شکایت در مجامع جهانی برخوردار است.

تحریم ناجا، بر خلاف قواعد حقوق بشر است/ ایران برنده نهایی جنگ تبلیغاتی آمریکا است

به گزارش ابصارخبر، غلامرضا زارع جعفری حقوقدان و مدرس دانشگاه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به بررسی ابعاد مختلف تحریم ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران پرداخت و گفت: تحریم های اعمال شده توسط امریکا علیه ایران فاقد مشروعیت بوده، یک طرفه، مستبدانه و ظالمانه است.

وی با بیان اینکه تحریم های امریکا علیه کشور ما در هیچ شورای رسمی بین المللی از جمله شورای امنیت ثبت و صادر نشده است، مشروعیت و جنبه قانونی ندارد، گفت: این تحریم ها تنها از سوی آمریکا بصورت یکجانبه اعمال شده و تنها کشور های ضعیف زیر سلطه آمریکا از ان پیروی می کنند.

دیدگاه های مستبدانه امریکا، جنایت بشری است

جعفری در ادامه سخنان خود به مباحث ارائه شده در مقاله سید رضا عاملی تحت عنوان فقدان مشروعیت قانونی و بین المللی تحریم و نقض حقوق بشر اشاره کرد و گفت: در این مقاله که در سال 2000 در وزنامه گاردین نیز به چاپ رسیده است، به گفتگوی خبرنگاری با مادلین البرایت وزیر خارجه امریکا استناد شده  و آمده است از نظر وزیر خارجه آمریکا کشته شدن نیم میلیون کودک عراقی در جنگ جزو هزینه های جنگ محسوب می شود و این دیدگاه مستبدانه در واقع جنایت بشری است .

وی با بیان اینکه افکار دولتمردان آمریکا بر خلاف هرگونه اخلاقیات و ارزش های انسانی است، گفت: افکار رژیم آمریکا بر اساس تامین منافع خود بوده و غالبا، ضد بشری است.

تعریف ایران از حقوق بشر، گویای ارزش های انسانی است

این حقوق دان اردبیلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از نظر دولتمردان آمریکایی بین کودکان عراقی، یمنی، فلسطینی با کودکان آمریکایی و اروپایی متحدش تفاوت، است، گفت: در دیدگاه حقوق بشر اسلامی که ایران ان را تعریف کرده است، همه کودکان دارای ارزش یکسان هستند.

وی با بیان اینکه تفکر سیاستمداران آمریکایی توجیه هدف است، خاطر نشان کرد: تحریم های سیاسی، اقتصادی، غذایی و دارویی، ناخواسته اثر مستقیم بر  آحاد جامعه داشته و نقض حقوق بشر محسوب می شود.

جعفری با بیان اینکه تروریسم اقتصادی در بدنه جامعه دیده می شود و عموم مردم متضرر می شوند، گفت: مقاماتی که تحریم را علیه یک کشور اعمال می کنند آگاهانه به نقض حقوق بشر دست، می زنند چراکه می دانند ملت از دولت جدا نیست و مردم معمولی بیشترین آسیب را از تحریم ها می برند.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد هستند تا با اعمال فشار بر احاد مردم خواسته های خود را بر دولت ها دیکته کنند، گفت: آمریکا در مورد ایران با گذشت 41 سال هنوز هم در خواب غفلت است و نمی داند که مردم ایران پیشتیبانان اصلی دولت خود در همه عرصه ها و برهه ها هستند.

این مدرس دانشگاه به نتایج تحریم ها نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون مردم ایران همه تحریم ها و تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کرده و منجر به رشد و بالندگی کشور در همه ابعاد در عرصه های جهانی شدند.

جعفری با بیان اینکه هرگونه تحریمی با نقض حقوق بشر در کشورها همراه است، گفت: تحریم جدید آمریکا علیه نیروی انتظامی و مقامات آن در واقع مهمترین نقض حقوق بشر یک کشور است، جراکه نیروهای انتظامی  مدافعان امنیت ما هستند و هدف از این تحریم در واقع صلب آسایش و آرامش مردم یک کشور  محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تحریم ناجا در واقع تحریم حقوق بشر یک کشور است چراکه منجر به تشدید فشار  بر آحاد جامعه می شود.

این حقوقدان اردبیلی در بخش دیکری از سخنان خود به تشریح هدف دشمن از تحریم ها پرداخت و گفت: تحریم در واقع عملیات روانی و تبلیغاتی دشن است که در صدد است با استفاده از امپراطوری رسانه ای خود مردم و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد تا بتواند به اهداف سلطه گرانه خود دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی به عنوان مدافعان امنیت کشور، برقراری امنیت و ارامش مردم است، گفت: تحقیقات مقدماتی و کشف جرم توسط نیروی انتظامی انجام می شود که رژیم سلطه با تحریم اخیر خود درصدد است تا با تضعیف این قوای مهم، راه را برای فعالیت ایادی خود جهت نا ارام کردن کشور و دست یابی به مقصود خود هموار کند چراکه نیرهای خدوم نیروی انتظامی با رشادت ها و توان بالای خود تاکنون جلو نفوذ دشمن را گرفته و توطئه های بسیاری را در نطفه خفه کرده اند.

جعفری به اهمیت و تاثیرگذاری اقدامات نیروی انتظامی در کشور اشاره کرد و گفت: تحریم امروز امریکا علیه ناجا بیانگر تاثیرگذاری این نیروی مخلص در برقراری امنیت و خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نیروی انتظامی، ایثار و فداکاری مدافعان امنیت را متذکر شد و گفت: نیروی انتظامی ایران علاوه بر تامین امنیت کشور ، منشا خیر و برکت در منطقه نیز بوده است چراکه با اهدای خون بهترین جوانان خود در مقابله با اشرار و قاچاقچیان به خصوص مواد مخدر، نقش تعیین کننده ای در برقراری امنیت و آسایش در منطقه داشته است.

این مدرس دانشگاه در ادامه سخنان خود به بی اثر بودن تحریم های امریکا اشاره کرد و گفت: امروز برخلاف سال های گذشته تحریم امریکا باعث قدرت نمایی بیشتر ایران در عرصه جهانی شده است بطوریکه چند روز پیش شاهد استقرار نفتکش های ایرانی در بندرهای ونزوئلا که حیاط خلوت امریکا  محسوب می شود شدیم که این خود بیانگر قدرت نمایی ایران در اوج تحریم های مستبدترین کشور جهان است.

جعفری با بیان اینکه متولی تحریم ها در امریکا وزارت خزانه داری این کشور است گفت: نظام سیاسی امپریالیستی امریکا امروز تحریم هایی را علیه ملت ما صادر می کند که اجرای ان توسط کشورهای جهان الزام اور نیست چراکه از مشروعیت برخوردار نبوده و تحت مرجع قانونی نیز نیست و این اعمال تنها بدعت های تازه ای است که این رژیم خودکامه می خواهد با خوی استبدادی و استکباری خود در جهان ایجاد کند. و در ابن راه تنها کشور های هم پیمان وی از او پیروی می کنند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امریکا در صدد است با بدعت های خود در روابط بین الملل تزلزل ایجاد کند گفت: ایجاد اخلال در حقوق شهروندان مخالف میثاق نامه های فرهنکی بین المللی است که بشر ان را تعریف کرده است.

وی خواستار واکنش مقامات ایران در مقابله با تهدیدات تبلیغاتی دشمن شد و گفت: ایران می تواند با شکایت از امریکا در مجامع بین المللی به خصوص در شورای امنیت و دادگاه لاهه به اعاده حق خود اقدام کرده و در برابر جنگ تبلیغاتی دشت مقابله  به مثل کند.

ایجاد تزلزل در مدافعان امنیت یک کشور، برخلاف حقوق شهروندی است

این حقوقدان اردبیلی در پایان سخنان خود به یاداوری اقتدار افرینی نیروهای نظامی کشور در اوج تحریم های ظالمانه استکبار پرداخت و گفت: با خاک یکسان کردن عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی امریکا در عراق و یا موشک باران پایگاه داعش در سوریه خود به تنهایی بیانگر بی اثر بودن تحریم های دشمنان اسلام بر علیه ملت ما است. چراکه تجربه 40 ساله نشان داده است که ایران در هر زمینه ای که تحریم شده با پیشرفت رو به بوده است.

وی با بیان اینکه امریکا در 4 دهه گذشته هرچه در توان داشته برای مقابله با انقلاب اسلامی انجام داده گفت: اقدامات تبلیغاتی تنها چیزی است که امروز امریکا برای عرضه دارد و می داند که این کار وی نیز بی فایده است ولی چاره ای  جز استفاده از اخرین تیرهای خود برای حفظ هیبت پوشالی خود در جهان ندارد.

انتهای پیام/ج