سرویس: سیاسی کد خبر: 8218 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴

کارشناس مسائل سیاسی:

تحولات امروز آمریکا و اروپا، نتیجه صدور انقلاب امام خمینی(ره) به جهان است/ تفکر عدالت طلبی و آزادی خواهی در جهان برگرفته از خط امام است

حجت الاسلام عابدی کارشناس مسائل سیاسی اردبیل ، تحولات امروز آمریکا و اروپا را نتیجه صدور انقلاب امام خمینی(ره) به جهان عنوان کرد و گفت: تفکر عدالت طلبی و آزادی خواهی در جهان برگرفته از خط امام و رهبری در ایران اسلامی است.

تحولات امروز آمریکا و اروپا، نتیجه صدور انقلاب امام خمینی(ره) به جهان است/ تفکر عدالت طلبی و آزادی خواهی در جهان برگرفته از خط امام است

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر ،به تبیین شاخص های خط اما م و رهبری پرداخت و گفت: خط امام به معنی  چاچوب و اصول کلی حاکم بر اندیشه و سیره عملی امام خمینی(ره)است .

وی افزود: در واقع، این خط به مثابه چهارچوبی است که  وقتی در ارتباط با یک اندیشمند یا رهبر سیاسی از خط فکری یا خط سیاسی بحث می شود، منظور همان چهارچوب کلی حاکم بر اندیشه و سیر سیاسی وی است که بعنوان پشتوانه سایر حوزه های فکری و عملی وی محسوب می شود

عابدی در ادامه سخنان خود به تعریف خط امام پرداخت و گفت: در این خصوص بهترین تعریف از  زبان مقام معظم رهبری قابل تأمل است که می فرمایند؛ خط امام یعنی آن مسلک و سلوک حکومتی امام امت. یعنی چیزی که تفسیر کننده نظام جمهوری اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه منظومه فکری و سیره عملی امام خمینی(ره9) دارای مبنای واحد مبتنی بر بینش توحیدی است،گفت: این خط همچنین دارای ساختار بندی مناسب با مسائل روز جامعه و جهان است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین خصوصیات  و ویژگی های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: اثبات اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی یکی از شاهکارهای امام راحل بود

عابدی با بیان اینکه امام راحل از اسلام آمریکایی به عنوان اسلام سکولار نامبرد و آن را اثبات کرد، گفت: این طرز تفکر نقطه مقابل اسلام ناب بود از این رو امام خمینی(ره) برای زدودن اسلام آمریکایی و اثبات و استقرار اسلام ناب محمدی در جامعه با دسته دوم یعنی متحجرین که که شامل مقدس نماها ، قشری نگرها، سطحی نگرها و آنهایی که به اسلام نگاه ابزاری داشتند و تنگ نظر و واپس گرا  و کج اندیش بودند و درک صحیحی از  اسلام و مقتضیات زمان  نداشتند مبارزه کرد.

وی در ادامه سخنان خود به ذکر مصادیقی از کسانیکه می خواستند در راه انقلاب اخلال ایجاد کرده و آن را از مسیر اصلی منحرف کنند پرداخت و گفت: انجمن حجتیه و اعضای آن از مصادیقی است که درصدد منحرف کردن مسیر انقلاب بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل به مرور وقایع و مسیر انقلاب در 40سال گذشته پرداخت و گفت: افراد بسیاری بودن که از ابتدا از یاران انقلاب بودند ولی مرور زمان غبار از چهره واقعی آنان برداشت و چهره نفاق و دورویی آنها در نزد مردم آشکار شد.

وی با بیان اینکه فتنه  موسوی و کروبی ضربات بسیاری به انقلاب  و کشور وارد کرد، گفت: این تهدیدات که نتیجه تلاش های فکری استکبار بود و می خواست با افراد متظاهری چون موسوی و اعمال وابسته آنها انقلاب را از مسیر اصلی خارج کند به فرصت تبدیل شد چراکه در کنار ریزش های شخصیت های بزرگ کشوری، رویش های انقلابی همچون شهدای مدافع حرم و وطن را شاهد بودیم که در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند تا دنیا بداند انقلاب ما منحرف شدنی نیست چراکه پشتوانه آن خداوند متعال است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به بازخوانی فکر و اندیشه امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: آنهایی که در صدد تحریف خط امام هستند اگر در مسائل مختلف دینی  و آزادی های اجتماعی یا مسائل سیاسی نگاهی به خط امام و مبارزات ایشان داشته باشند به راحتی خواهند فهید که خط امام منحرف شدنی نیست چراکه رهبری مانند آیت الله خامنه ای امروز سکان هدایت کشور را در دست دارد که پرورش یافته امام راحل است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امروز بهترین مفسر خط امام است، تصریح کرد: در سایه مجاهدت های امام گونه رهبر انقلاب است که همه تلاش های دشمنان اسلام در به انحراف کشاندن خط امام امام و مسیر انقلاب با شکست مواجه بوده است.

این مبلغ اسلامی از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه پیش روی جوانان کشور در مسیر انقلاب نام برد و گفت: تدوین این گام نیز در واقع برگرفته از تفاسیر خط امام است که مقام معظم رهبری با طرح آن انقلاب را تا آخر بیمه کرد.

وی به تلاش های دشمنان  در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: اصل ریگذاری انقلاب که امام خمینی(ره) معمار آن بود با تدوین گام دوم محکم و پابرجا به مسیر خود ادامه می دهد  و در این بین با ریزش ها افراد ناخالص روز به روز به استحکام آن نیز افزوده خواهد شد.

عابدی خاطر نشان کرد: امروز مقام معظم رهبری بعد از  31 سال از رحلت امام عزیز این خط را به خوبی حفظ کرده  و با بسط آن در جهان، زمینه ساز تحولات بنیادی  و بیداری انسان های آزادی خواه شده است.

وی افزود: تغییرات و تحولات امروز جهان  خصوصا تحولات در قلب جهان مادی یعنی آمریکا و اروپا حاصل زحمات امام و تلاش های رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/ج