نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8221 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶

امام جمعه گرمی:

درون آمریکا جز توحش چیز دیگری نیست

امام جمعه گرمی با بیان اینکه جنایت های آمریکا در خارج از آمریکا برای دنیا شناخته شده بود ، گفت: امروز آمریکا با اقدامات جنون آمیز خود،توحش خود را به جهانیان نشان داد.

درون آمریکا جز توحش چیز دیگری نیست

به گزارش ابصارخبر، حجه الاسلام صفری امام جمعه گرمی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر گفت: جنایت های آمریکا در خارج از آمریکا برای ملت دنیا شناخته شده بود ولی امروز درون وحشیانه آمریکا برای دنیا خود را نشان می دهد. تمدنی که با ظاهر جذابش عده ای ساده لوح را فریب داد ولی درونش جز توحش چیز دیگری نبود. و برای ملتهای دنیا جز قتل و غارت و ناامنی چیزی به ارمغان نیاورد.

حجه الاسلام صفری در خطبه اوّل با دعوت مردم به تقوا گفت: اوّلین توصیه خدای عالم برای بندگان خویش این است که تقوا داشته باشید. یعنی واجبات الهی را انجام دهید و از محرمات اجتناب کنید. راه سعادت هم فقط رعایت تقواست. وی افزود : انسان خداشناس ، انسان نمک شناس ، انسانی که حیاء دارد گناه نمی کند.گناه ناشی از غفلت از خداست. گناه نمک نشناسی است. انسان در مقابل این همه محبت و نعمت خدای عالم، گناه کند ، این نمک نشناسی نیست؟ انسان با این همه ضعفش در مقابل دیدگان خدای عالم که این همه بهش نعمت داده ، بی حیائی نیست؟

 صفری گفت : انسان در حال گناه از دوحال خارج نیست. یا از خدا غافل است  و یا می داند خداوند می بیند ولی باز گناه می کند یعنی حیاء ندارد. فلذا انسان گنه کار یا غافل است یا بی حیاء.

امام جمعه گرمی در ادامه سخنان خود اهمیت شکر نعمت را متذکر شد و گفت:

خداوند متعال نعمت می دهد  ولی ما نه تنها شاکر نیستیم بلکه کفران نعمت هم می کنیم چراکه او می بخشد و ما نه تنها حیاء نمی کنیم بلکه جری می شویم.او می پوشاند و ما نه تنها متنبه نمی شویم بلکه غفلت می کنیم.و عجیب است بعد از همه اینها مطالبه گر و طلب کار هم می شویم. ولی او هیچ به رخ ما نمی کشد.

حجه الاسلام صفری در خطبه دوّم نماز جمعه این هفته به جنجال های اخیر امریکا اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته چهار پلیس آمریکا یک شهروند سیاه پوست آمریکائی را زیر زانوهای خود گرفتند و خفه کردند و کشتند. البته این اوّلین جنایت نبوده، بلکه از این قبیل جنایت در آمریکا زیاد اتفاق افتاده است.

وی افزود : جنایت های آمریکا در خارج از آمریکا برای ملت دنیا شناخته شده بود ولی امروز درون وحشیانه آمریکا برای دنیا خود را نشان می دهد. تمدنی که با ظاهر جذابش عده ای ساده لوح را فریب داد ولی درونش جز توحش چیز دیگری نبود. و برای ملتهای دنیا جز قتل و غارت و ناامنی چیزی به ارمغان نیاورد.

امام جمعه گرمی با انتقاد از سکوت دولتهای اروپایی گفت : عجیب این است که اگر در ایران یک سطل آشغال را آتش بزنند دولتهای به اصطلاح متمدن اروپائی برای آن یک سطل آشغال، مجلس ترحیم برگزار می کنند و اشک می ریزند و غرب زده های داخلی و روشنفکر نماهای داخلی، سیلبریتی ها نیز با آنها همگام می شوند. ولی الان از هیچ کدام از اینها صدایی در حمایت از آن سیاه پوستی که زیر زانوهای پلیس آمریکا خفه شد ، بلند نیست که گویا اصلا اینها وجود ندارند.

خطیب نماز جمعه گرمی با اشاره به کشته شدن یک دختر بدست پدرش گفت: در کشور گاهی یک حادثه ناگوار اتفاق می افتد که اکثر افکار مردم را به خود مشغول می کند چهره کشور را خراب می کند و یک ناامنی روانی ایجاد می کند. دختری که با پسری که می خواست با وی ازدواج کند ، فرار می کند و پدر بعد از این که دختر را تحویل می گیرد سرش را با داس می برد و این جنایت بزودی سراسر کشور را فرا می گیرد. از این قبیل جنایت کم اتفاق نمی افتد ولی کسی اینها را ریشه یابی نمی کند. ما در دنیای مدرن می خواهیم سنتی زندگی کنیم. از امکانات مدرنیته استفاده کنیم ولی فکر سنتی داشته باشیم. این یک غلط فاحش است.

وی افزود : فضای مجازی و حقیقی ، شبکه های مجازی ، پیام رسانها پر از پیامها ، تصاویر محرک است و همه آنها در دسترس جوانان قرار دارد. سبک زندگی را این فضا عوض کرده است. ولی ما آداب و رسوم خود را عوض نکرده ایم. ازدواج را سخت گرفته ایم. جوانان اجازه تنفس ندارند. نمی توانند ازدواج کنند و نه می توانند با این فضای آلوده کنار بیاند یا گناه می کنند یا گرفتار فشار روحی می شوند.

انتهای پیام/ج