سرویس: اقتصادی کد خبر: 8249 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵

در سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل مطرح شد:

نگهداری سرچم به راهدارخانه اردبیل واگذار می شود/ محورهای مواصلاتی استان اردبیل گسترش می یابند

اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان اردبیل ضمن بازدید از زیرساخت های مواصلاتی اردبیل در محل احداث راه آهن اردبیل نیز حضور یافت تا از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه ملی قرار گیرد.

نگهداری سرچم به راهدارخانه اردبیل واگذار می شود/ محورهای مواصلاتی استان اردبیل گسترش می یابند

به گزارش ابصارخبر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان اردبیل ضمن بازدید از زیرساخت های مواصلاتی اردبیل در  محل احداث راه آهن اردبیل نیز حضور یافت تا از نزدیک در جریان پیشرفت  این پروژه ملی قرار گیرد.

اسلامی پس از ورود به فرودگاه اردبیل از روند اجرای طرح توسعه فرودگاه اردبیل بازدید کرده و سپس به همراه نمایندگان استان اردبیل و با استفاده از بالگرد از راههای ارتباطی اصلی و فرعی شهرستانهای اردبیل، گرمی، بیله سوار، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال و کوثر و جاده اصلی اردبیل به سرچم بازدید کرد و در جریان وضعیت و مشکلات این راهها قرار می گیرد.

پیگیری مطالبات مردم مشگین شهر

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشگین شهر  در حاشیه  بازدید هوایی وزیر راه از جاده های مشگین شهر به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: اتمام بزرگراه مشگین شهر به اردبیل ، آغاز پروژه بزرگراه مشگین شهر به اهر، آغاز مطالعات جاده مشگین شهر به کلیبر و تکمیل جاده محور گردشگری موئیل از جمله مطالبات مردم مشگین شهر است.

ضرورت پایان عملیات اجرایی چهار خطه محور مواصلاتی پارس‌آباد

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز  در ادامه این سفر به وضعیت پروژه‌های جاده‌ای در شمال استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این منطقه در بحث پروژه‌ها و طرح‌های جاده‌ای یکی از مهم‌ترین و اولویت‌دار ترین پروژه‌ها عملیات اجرایی چهار خطه محور مواصلاتی پارس‌آباد به سربند و پارس آباد به اردبیل است که انتظار می رود هرچه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: جاده‌های مواصلاتی در کانون مطالبات مردم شریف منطقه بوده و بدلیل استاندارد ناکافی و کیفیت نامناسب موجب حوادث ناگوار و خسارت های جبران ناپذیر به مردم شریف منطقه می‌‌شود.

خبر خوش جاده ای

پیرو درخواستهای مردمی و بازتاب آن در شبکه های مجازی مبنی بر نگهداری جاده سرچم توسط راهداری اردبیل و اختصاص بودجه به آن، با حضور وزیر راه دراستان و پیگیری دکتر نیکراد نائب رئیس مجلس موافقت شد ، به این ترتیب مردم استان اردبیل دیگر شاهد مسدود شدن جاده سرچم ، در  بارش برف نخواهند بود..

مسکن‌ مهر  در ایستگاه پایانی

اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران  به موضوع مسکن مهر اشاره کرد و گفت: فردا در جلسه شورای اقتصاد که با حضور رئیس جمهور  برگزار می شود، تصمیمات جدید برای کنترل بازار مسکن اتخاذ و اعلام خواهد شد تا آرامش به این بازار برگردد.

وی با بیان اینکه در قالب طرح اقدام ملی مسکن، تمام افراد واجد شرایط کشور صاحب خانه می شوند، گفت: تمام تلاش دولت بر این است تا با اقدامات فوری و تسهیل گر زمینه تولید و ارائه مسکن را فراهم کرده و آرامش را به این حوزه بازگرداند

این عضو کابینه دولت دوازدهم  در ادامه سفر خود به استان اردبیل از روند اجرای طرح راه آهن اردبیل به میانه هم بازدید کرد و با حضور در یکی از کارگاههای این طرح، با پیمانکاران، مهندسان و مجریان راه آهن به گفتگو  پرداخت تا از نزدیک در جریان امور قرار گیرد.

راهدارخانه مرکزی اردبیل به زودی افتتاح می شود

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان بازدید از عملیات اجرایی راهدارخانه مرکزی اردبیل با اشاره به پیشرفت روند اجرای این پروژه گفت: پروژه‌ راهدارخانه مرکزی اردبیل به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه راهداری با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در سطح شهر اردبیل در حال اجرا است.

وی به پیشرفت روند اجرای این پروژه مهم تاکید کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه راهدارخانه مرکزی اردبیل در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی تداوم می‌یابد که برای تسریع در اجرای آن اقدامات لازم را عملیاتی می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود مجموعه‌های مختلف در پروژه راهدارخانه مرکزی اردبیل خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده پروژه راهدارخانه مرکزی اردبیل با جذب اعتبارات مورد نیاز و تلاش و همت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بهار سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

فعالیت 53 فرودگاه در کشور/ هواپیماهای پهن‌پیکر در فرودگاه اردبیل فرود می آیند

سیاوش امیرمکی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور  در بازدید از فرودگاه اردبیل اظهار داشت: در راستای افزایش ظرفیت و ایمن‌سازی فرودگاه‌های کشور توسعه فرودگاه‌ها در دستور کار و اولویت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 53 فرودگاه در سطح مناطق مختلف کشور تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور نسبت به انجام پروازهای متنوع فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی درباره پروژه‌های در حال اجرا در فرودگاه  اردبیل نیز گفت: برای باند اصلی این فرودگاه سامانه کمک ناوبری ILS catII را نصب می‌کنیم و اکنون کار ساخت استریپ‌ها در حال انجام است که با راه اندازی باند بهسازی شده، هواپیماهای پهن‌پیکر تا بوئینگ 777 هم می‌توانند در آن نشست و برخاست کنند.

گسترش زیرساخت محورهای مواصلاتی استان اردبیل

جلسه شورای اداری استان اردبیل نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی و دکتر حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی در محل استانداری اردبیل برای بررسی اعتبارات راه‌آهن و جاده‌های مواصلاتی استان برگزار شد.

اسلامی در این نشست با بیان اینکه تلاش برای ایمن‌سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی در مناطق مختلف کشور یکی از اولویت های اصلی و اساسی وزرات راه و شهرسازی است گفت: در این راستا اقدامات بی‌نظیری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای توسعه جاده‌های استان اردبیل اختصاص می‌یابد افزود: در راستای محرومیت‌زدایی در حوزه راه اعتبارات لازم به تمام استان‌ها اختصاص می‌یابد و در استان اردبیل نیز این موضوع مهم با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان سفر خود با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با آیت الله سید حسن عاملی دیدار  و ضمن ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته در جریان مشکلات استانی قرار گرفت.

انتهای پیام/ج