نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8259 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱

بیانیه سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل به مناسبت هفته قوه قضائیه

سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل به مناسبت هفته قوه قضائیه بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه  سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل به مناسبت هفته قوه قضائیه

به گزارش ابصارخبر،  سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل به مناسبت هفته قوه قضائیه بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه:

 مقام معظم رهبری  در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه سال ۱۳۹۱ فرموده است: « اگر نظام اسلامی بتواند قوه قضائیه را آن‌ چنانی که نظر اسلام است، آن‌ چنانی که در منابع دینی و فقهی ما مطرح ‌شده است، بسازد و سامان بدهد، اکثر مشکلات جامعه ما ـ و هر جامعه‌ای ـ برطرف خواهد شد؛ مشکلاتی که ناشی از طغیان‌هاست، ناشی از خود خواهی‌هاست، ناشی از تعدی‌ها و تعرض‌هاست، برطرف خواهد شد؛ بنابراین هدف باید ارتقاء قوه قضائیه باشد. به هیچ حدی نباید قانع شد تا آن‌ وقتی که برسیم به سقف مطلوب.... ».

با درود و سلام به ارواح طیبه امام و شهیدان و با درود وسلام به ارواح طیبه شهدای هفتم تیر، سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان که با ارزانی خون پاک خود در جهت رشد نهال انقلاب، اسلام و انقلاب اسلامی مردم را بیمه کردند و بنیان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم‌ تر نمودند. بنابراین شایسته است همه ‌ساله، سالروز شهادت این عزیزان را تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاش همه کسانی که در برقراری عدل و قسط تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر نماییم.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حضرت امام (ره) آن را بزرگترین ثمره جمهوری اسلامی ایران نامیده اند، مهمترین وظیفه دستگاه قضایی را پاسداری از حقوق مردم تلقی نموده و بر ایجاد سیستم قضایی بر پایه قسط و عدل تاکید نموده است. اصل 156 قانون اساسی نیز قوه قضاییه را قوه قضاییه ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن عدالت در جامعه اسلامی معرفی نموده است.  

سیاست گذاری ، خط ومشی قوه قضائیه ، توجه و عنایت به رفع مشکلات حقوقی و قضایی جامعه بوده و هست.  بنابراین مهم‌ترین شرط برای اصلاح امور، ارائه کارنامه بهتر دستگاه‌های مختلف از جانب مسئولان به مردم است. که الحمدالله دادگستری استان اردبیل با کارنامه ای درخشان و با رتبه برترکشوری این افتخار را برخود محفوظ داشته است.

درپایان سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و شهید آیت‌الله قدوسی و دیگر شهیدان والامقام دستگاه قضائی ، از زحمات و تلاش‌های بی‌ وقفه همه مسئولان قوه قضائیه، قضات و خدمتگزاران دستگاه قضا، نهایت تشکر و قدردانی را بجا می‌آورد و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این سازمان، آمادگی خود را جهت همکاری با قوه قضائیه در حوزه های  مختلف از جمله توسعه نظام معاضدت قضایی و آگاه‌سازی عمومی حقوقی به‌ منظور کاهش حجم مراجعات به مراجع قضایی، اجرای طرح هرمسجد یک حقوق دان با تأکید بر روحیه جهاد حقوقی ،آموزش همگانی حقوق با افزایش مشاوره‌های حقوقی رایگان و معاضدت قضایی برای قشر کم ‌بضاعت وکم برخوردارازامکانات دولتی جامعه وبویژه درحاشیه شهر برای پیشبرد اهداف قوه قضائیه و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و مردم اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/ج