نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8261 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳

در دیدار اعضای بنیادخیرین دانشگاه فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان مطرح شد:

جذب 1400 دانشجومعلم در اردبیل/فضای آموزشی و خوابگاهی بزرگترین چالش پیش روی دانشگاه فرهنگیان اردبیل است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان از جذب 1400 دانشجومعلم جدید در مهرماه سالجاری خبرداد و گفت: کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی بزرگترین چالش پیش روی دانشگاه فرهنگیان اردبیل است.

جذب 1400 دانشجومعلم در اردبیل/فضای آموزشی و خوابگاهی بزرگترین چالش پیش روی دانشگاه فرهنگیان اردبیل است

به گزارش ابصارخبر، رضا عبدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان و جمعی از اعضای بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان اردبیل شامگاه دوشنبه  با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

 آیت الله عاملی، نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که اقدامات دانشگاه فرهنگیان، اقدامات شایسته ای است گفت: حمایت همه جانبه قوا از دانشگاه فرهنگیان بیانگر اهمیت این دانشگاه در تربیت نسل های آینده کشور است.

وی در ادامه سخنان خود با سختی ها و مشکلات پیش روی تعلیم و تربیت اشاره کرده و گفت: در این خصوص لازم است دست اندرکاران دانشگاه فرهنگیان از ظرفیت های متعدد خیرین در داخل و خارج استان استفاده کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ملت مادر مشکلات و سختی ها اگر اطلاع رسانی و توجیه های لازم انجام پذیرد و وثوق داشته باشند مساعدت می کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه فرهنگیان باید با دید مثبت، برنامه ریزی بلند مدت را مد نظر قرار دهند تا بتوانند در تعالی جامعه نقش آفرینی کنند.

کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی، بزرگترین چالش پیش روی دانشگاه فرهنگیان اردبیل

دکتر رضا عبدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از کارهای انجام شده در دانشگاه فرهنگیان به  چالش های پیش روی  این دانشگاه در اردبیل اشاره کرد و گفت: در مهرماه سالجاری با استقرار حدود 1400 دانشجومعلم  مواجهه هستیم در حالیکه از لحاظ فضای آموزشی و خوابگاهی  به شدت با چالش کمبود روبرو هستیم.

وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان برای کمک های خیرین بسیار ظرفیت دارد و در امور خیرخواهانه توجه و پرداختن به معلم از توجه و اهتمام به مدرسه سازی نیز ارجح است گفت: براساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری تعدادی از صاحب‌منصبان و دلسوزان دغدغه‌مند نظام تعلیم و تربیت گردهم آمده‌اند تا این بنیاد را تشکیل داده و در کنار بودجه‌های دولتی با جلب کمک‌های خیرین و نیکوکاران به احداث دانشگاه فرهنگیان و توسعه واحدها کمک کنند که این بنیاد اولین قدم را در تعمیر و بازسازی سالن غذاخوری پردیس بنت الهدی صدر برداشته است.

مدیر امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل از تخصیص مبلغ پنجاه میلیارد ریال از سوی استانداری جهت احداث ساختمان آموزشی 5600 متری و همان مبلغ از سوی سازمان مرکزی خبر داده که کلنگ احداث آن در روزهای آتی به زمین زده خواهد شد. 

حجت الاسلام زمانی، مسؤل دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز افزود: محدودیت های فضای آموزشی و خوابگاهی به شدت وجود دار و اقدامات ساختمان سازی در فضاهای فعلی از روی ناچاری است.

در پایان، هر یک از اعضای بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در خصوص راهکارهای جلب مشارکت از خیرین و رفع چالش های پیش روی دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/ج