نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8271 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

اردبیل قطب تولید دستگاه های صنعتی دانش بنیان می شود/ 1500 نخبه اردبیلی درگیر فعالیت های فناورانه هستند

ابراهیم پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل به قطب تولید دستگاه های مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده است، گفت: این شگفتی در سایه اهمیت به اقتصاد دانش بنیان صورت گرفته است.

اردبیل قطب تولید دستگاه های صنعتی دانش بنیان می شود/ 1500 نخبه اردبیلی درگیر فعالیت های فناورانه هستند

به گزارش ابصارخبر حبیب ابراهیم‌پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در مراسم اختتامیه نخستین رویداد علمی دانشگاه خلاق  uma up به تشریح وضعیت شرکت های دانش بنیان استان اردبیل پرداخت و گفت: مشکل اساسی پارک علم و فناوری استان اردبیل  اطلاع رسانی خدمات پارک علم و فناوری در بین دانشگاهیان و فرهیختگان استان است چراکه بیشتر فرهیختگان با خدمات این بخش آشنایی لازم را ندارند.

وی برگزاری جشنواره ها و رویدادهای علمی در محیط های دانشگاهی را بهترین فرصت برای معرفی پارک علم و فناوری  در بین جوامع علمی عنوان کرد و گفت: اگر نخبگان و جوانان خلاق ایده های خود را به سمت پارک علم و فناوری هدایت کنند علاوه بر توسعه علم و دانش و رونق کسب و کار ، اقتصاد فردی و اجتماعی را نیز متحول خواهند کرد.

ابراهیم پور با بیان اینکه امروز دانشگاه کارآفرین به عنوان بهترین مرکز تولید علم در جهان مطرح است، گفت: اگر در استان ما هم دانشگاه ها و مراکز علمی به سمت کارآفرین شدن گام بردارند در آینده نزدیک استان اردبیل دارای دانشگاه جامعه محور خواهد شد که این امر مسلما منجر به تعالی و توسعه استان و کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بدون صنعت معنی ندارد، گفت: پیشرفت جامعه بدون دانشگاه نیز قابل تصور نیست.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در ادامه سخنان خود از برنامه های خلاقانه به عنوان دروازه ورود نخبگان به جامعه نام برد و گفت: تا کنون برنامه های پارک علم و فناوری استان اردبیل برمبنای برنامه های ترویجی بود اما الان با فراهم شدن امکانات و زیرساخت های نسبی این مرکز علمی به سمت کاربردی کردن علم و دانش و عملیاتی سازی فناوری گام برداشته است.

وی به برنامه از خانه تا کارخانه نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال سعی کردیم تا با برنامه ریزی منسجم ،خلاقیت را به خانه های مردم ببریم  چراکه خلاقیت واقعی در خانه ها رشد و نمو پیدا می کند.

ابراهیم پور  به زیر ساخت های پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تلاش داریم تا با تکمیل زیرساخت های لازم بستر فعالیت های کاربردی را تا 30 سال آینده برای استان فراهم کنیم.

وی از تلاش های استاندار اردبیل در این زمینه قدردانی کرد و گفت: با حمایت های استاندار اردبیل اعتبار لازم برای احداث مجتمع  پارک علم و فناوری به زمینی به مساحت  5 هکتار فراهم شده و کار احداث آن اواخر تیر ماه آغاز می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به فضای اختصاص یافته توسط دانشگاه محقق اردبیلی به این پارک اشاره کرد و گفت: سعی داریم تا با جذب کامل وعده های داده شده، فضای پارک علم و فناوری استان اردبیل را تا پایان سال به 130 هکتار برسانیم که در اینصورت نیازهای فضای فیزیکی پارک علم و فناوری اردبیل تا 30 سال آینده مرتفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های پارک علم و فناوری در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: دیدگاه پارک علم و فناوری حمایت از مخترعان و مبتکران در زمینه طراحی و تولید ماشین آلات تولید ماسک و دستگاه های ضد عفونی کننده بود که توانستیم با حمایت های استاندار کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم.

ابراهیم پور با بیان اینکه هم اکنون استان اردبیل قطب طراحی و تولید دستگاه تولید ماسک n95 در کشور است گفت: این درحالی است که ماسک های تولیدی استان اردبیل در کشورهای منطقه نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

وی این اقدام مؤثر را در سایه وجود دانشگاه کارآفرین دانست و گفت: در این زمینه توانستیم با تبدیل دانش بومی به تکنولوژی برای استان کارافرینی کرده و زمینه های شکوفایی اقتصادی را فراهم کنیم.

ابراهیم پور با بیان اینکه نخبگان اردبیلی از توان بالایی برخوردارند گفت: اردبیل می تواند با استفاده از فرصت های موجود به قطب تولید دستگاه های صنعتی دانش بنیان در کشور تبدیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به اهمیت ایجاد انگیزه در بین دانشجویان و جوانان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون دانشجویان  و فارغ التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی با صدور فناوری به کشور عمان، دستگاه تولید لباس ایزوله برای مقابله با کرونا را در این کشور  فراهم کردند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان، امروز حرف اول را در اقتصاد جهانی می زند به وضعیت شرکت های دانش بنیان استان اردبیل اشاره کرد و گفت: هم اکنون 7 شرکت دانش بنیاد در استان اردبیل فعالیت می کنند که 2 شرکت دارای مجوزهای لازم هستند

ابراهیم پور در ادامه سخنان خود از فعالیت 600 واحد فناور در استان اردبیل نیز خبرداد و گفت: در مجموع 1500 نفر درگیر فعالیت های فناورانه در استان اردبیل هستند.

وی خواستار حمایت مسئولان استانی از واحدهای فناور شد و گفت: اقتصاد استان  می تواند در آینده نزدیک در سایه توجه به واحدهای فناور متحول شود.

انتهای پیام/ج