نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8273 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل:

ساخت اینورتر ایرانی نیروگاه‌های برق خانگی در اردبیل

رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از تولید اینورتر نیروگاه‌های برق خانگی توسط مهندسین این دانشگاه خبر داد و گفت:اینورترهای تولیدشده دانشگاه آزاد اردبیل مشابه داخلی ندارد و حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد ارزان‌تر از اینورترهای موجود در بازار است.

ساخت اینورتر ایرانی نیروگاه‌های برق خانگی در اردبیل

به گزارش ابصارخبر، اسحاق رسولی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با اعضای بسیج مهندسین استان اردبیل به لزوم حمایت از محصولات دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اینورترهای مورد استفاده در نیروگاه‌های برق خانگی در خارج از کشور تولید می‌شوند که با توجه به تحریم‌های موجود، تهیه آنها بسیار مشکل شده و با هزینه زیاد همراه است.

وی افزود: تحقیقات لازم درباره تولید اینورتر نیروگاه‌های خانگی از طریق مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل انجام دادیم و به همت تیم تحقیقاتی این مرکز و سرپرستی مهدی سلیمی عضو هیأت علمی و مدیر گروه رشته مهندسی برق الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، مراحل تحقیقات پس از دو ماه به پایان رسیده و امکان تولید بیش از یک صد اینورتر در ماه فراهم شده است.

رسولی گفت: اینورتر تولیدشده در این دانشگاه مشابه داخلی ندارد و حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد ارزان‌تر از اینورترهای موجود در بازار است.

رسولی گفت: امیدواریم نسخه بعدی این اینورتر که قابلیت اتصال به شبکه دارند را تا یک ماه آینده روانه بازار کنیم.

 

انتهای پیام/ج