نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8274 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲

در نشست دانشجویان با نماینده مردم اردبیل در مجلس مطرح شد؛

تصویب قانون شفافیت آراء، مهمترین دغدغه جوانان است/ مدیران کارآمد شاه کلید پیشرفت کشور است/ دانشگاه محل سیاسی کاری نیست

مسئولین قرارگاه های دانشجویی اردبیل خواستار پیگیری مطالبات مردم توسط نمایندگان استان در مجلس شده و اعلام داشتند؛ اگر قانون شفافیت آراء در مجلس تصویب و اجرا شود، بسیاری از مسائل موجود خودبخود قابل است چراکه عمده مشکلات مردم بخاطر محافظه کاری مسئولان و مدیران است.

تصویب قانون شفافیت آراء، مهمترین دغدغه جوانان است/ مدیران کارآمد شاه کلید پیشرفت کشور است/ دانشگاه محل سیاسی کاری نیست

به گزارش ابصارخبر، مسئولین قرارگاه های بسیج دانشجویی استان اردبیل عصر امروز در دیدار با صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مسائل و مشکلات مختلف استان اردبیل خواستار تصویب قانون شفافیت آراء در مجلس شده و افزودند: با اجرایی شدن شفافیت آراء در مجلس مدیران استانی نیز مجبور به رعایت این طرح خواهند شد که این خود موجب کاهش محافظه کاری ها در حل مشکلات جامعه می شود.

دانشجویان، نمایندگان مجلس را به چالش بکشنند/ هم افزایی تنها راه عبور کشور از گردنه بحران های فعلی است

 صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولین قرارگاه های بسیج دانشجویی اردبیل به تبیین مسائل کشور پرداخت و گفت: مدیریت درب و داغون فعلی حاکم بر کشور نشان داد که دولت از توان لام برای مدیریت بحران برخوردار نیست و باید مردم خود به فکر خود باشند.

وی از دانشجویان دلسوز و انقلابی خواست تا با فراهم کردن زمینه های آرامش در جامعه، و حاکم کردن نشاط اجتماعی، مجلس فعلی و دولت آینده را در راه خدمت رسانی به مردم و پیشرفت کشور یاری کنند چراکه لازمه خدمت رسانی و پیشرفت، افزایش تعاملات سازنده در شرایط آرامش و نشاط است.

بدری در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مجلس تنها با هم افزایی می توانند کشور را از این گردنه خطرناک عبور دهند، گفت: لازم است ساختار های غلط در هرکجا که وجود دارند اصلاح شوند تا کشور پیشرفت کند.

انرژی جوانان در راستای خدمت رسانی به جامعه مصرف شود

وی به سازمان های مردم نهاد و تشکل های سیاسی موجود در دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: طبعا در هر دولتی تعدادی تشکل در راستای اهداف ایجاد می شود ولی مهم آن است که در ادامه روند، از ظرفیت بوجود آمده استفاده بهینه شود.

منتخب مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد از ظرفیت های بالایی برخوردارند گفت: در این خصوص باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا انرژی جوانان در راستای خدمت رسانی به جامعه و پیشرفت کشور مصرف شود.

بدری به تشکل های دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: تشکل های دانشجویی نیز بهتر است بر اساس اساسنامه خود عمل کنند تا ضمن کار تشکیلاتی به اهدافی که در اساسنامه تعریف شده است برسند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها مملو از استعدادهای درخشان هستند گفت: نخبگان جامعه باید مورد توجه قرار گیرند و نباید سیاسی کاری ها منجر به نادیده گرفته شدن این استعدادها شوند.

قرارگاه های دانشجویی واسط دانشگاه با نمایندگان مجلس شوند

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود از مسئولین قرارگاه های بسیج دانشجویی خواست تا واسط بین دانشگاه ها و نمایندگان مجلس شده و با فراهم کردن زمینه های لازم امکان حضور همه نمایندگان مجلس در دانشگاه ها را فراهم کنند تا هر دو طرف با برگزاری نشست های مطالبه گری و روشنگری از این پتانسیل در راستای خدمت رسانی به استان استفاده کنند.

بدری با بیان اینکه کارهای پژوهشی خوبی در دانشگاه ها انجام می شود گفت: اگر نتایج این پژهش ها در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده شوند بازخوردهای بهتری شامل حال استان خواهند شد.

وی به طرح شفافیت آراء نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در صورت تصویب و اجرا کمک شایانی به مجلس در تصمیم گیری ها خواهد کرد هرچند در کوتاه مدت ممکن است با مقاومت هایی همراه باشد ولی قطعا با جا افتادن طرح و همه گیر شدن آن در مجلس دوازدهم از بازخوردهای مطلوب تری برخوردار خواهد شد چراکه نفع ان از اسیب ان بیشتر است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از دانشجویان خواست تا با روحیه مطالبه گری خود ضمن کاهش ناکارآمدی ها در استان، شور انتخاباتی را در جامعه فراهم کرده و با تزریق بصیرت در مردم زمینه های انتخابات ریاست جمهوری به یادماندنی را در حافظه تاریخ ثبت کنند.

لزوم تصویب قانون شفافیت آراء / نمایندگان به مسئله عفاف و حجاب توجه کنند

حامد نقی زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در این دیدار با بیان اینکه دانشجویان بسیجی با عنوان سربازان ولایت در همه زمینه ها آماده همکاری با  نمایندگان انقلابی هستند، گفت: با توجه به اینکه رویکرد بسیج دانشجویی رویکردی مسئله محور است از این رو دانشجویان بسیجی آماده هرگونه همکاری با نمایندگان مجلس در راستای حل مشکلات مردم هستند.

وی یکی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی اردبیل را عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: حجاب مسئله ای جدی است که مورد تاکیذ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است و ما در این زمینه پیگیر مطالبات رهبر هستیم تا منویات ایشان در جامعه اسلامی مان محقق شود.

نقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات کمیه دانشجویی مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: دانشجویان بسیجی همانند دوران دفاع مقدس با الگوپذیری از رزمندگان اسلام با حضور در خط مقدم جبهه سلامت در رفع نیازمندی های مردم تلاش کردند.

وی افزود: قرارگاه بسیج دانشجویی مقابله با ویروس کرونا درهمان اوایل بروز این ویروس خطرناک با حضور مسئولین دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه های استان شکل گرفت تا با تولید، تامین و پخش محصولات بهداشتی نقش خود را در پیشگیری از این بیماری منحوس ایفا کند.

این عضو بسیج دانشجویی استان اردبیل به طرح زباله گردان نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح که توسط دانشجویان در نقاط مختلف شهر انجام گرفت، بیش از 100 نفر از آسیب دیدگان ویروس کرونا شناسایی شد که تحت پوشش هیچ نهاد و ارگانی قرارنداشتند  و با شروع این ویروس کسب و کار کوچک خود را نیز از دست داده بودند، جهت پوشش به مراکز حمایتی معرفی شدند.

وی پیگیری طرح ملی همفره با همسایه در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: در این طرح نیز دانشجویان بسیجی با حضور در مناطق کم برخوردار و ارتباط گیری با ریش سفیدان و معتمدین محل اقدام به شناسایی خانواده های مستمند و مراکز خرید کردند که طی طرح یادشده با بهره گیری از خدمات خیرین  ضمن تصفیه حساب بدهی خانواده ها، زمینه های کمک رسانی آبرومند به این خانواده ها را فراهم کنند.

دانشگاه محل سیاست کاری نیست/ برخی تشکل های دانشجویی برخلاف اساسنامه عمل می کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود دخالت های سیاسی احزاب و وابستگان احزاب در امور دانشگاهی را متذکر شد و گفت: دانشگاه محل دانش افزایی، مهارت افزایی و تولید دانش است و نباید به محیطی برای سیاسی کاری و سیاست زدگی تبدیل شود.

وی با انتقاد از راه اندازی تشکل های یک بار مصرف با هدف گیری خاص در محیط دانشگاهی گفت: امروز برخی از تشکل ها برخلاف اساسنامه های خودبه محلی برای اجرای اهداف احزاب سیاسی در دانشگاه تبدیل شده اند که این مناسب محیط های علمی نیست.

نقی پور از نمایندگان مجلس خواست تا با بازخوانی قانون مربوطه تمهیدات ویژه ای برای پیشگیری از اتفاقات فوق در آینده پیش رو  اتخاذ کنند.

عضو قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی استان اردبیل در ادامه سخنان خود لزوم تصویب و عمل طرح شفافیت آراء نمایندگان در مجلس را خواستار شد و گفت: اگر این طرح تصویب و اجرا شود  بسیاری از پنهان کاری ها و مسائل پشت پرده نیز برچیده شده و مسائل نظام به راحتی قابل حل خواهد شد.

قرارگاه های دانشجویی پیشگام مقابل با کرونا/ مجلس از گروه های جهادی حمایت کند

محمدرضا امانی دبیر قرارگاه حرکت های جهادی بسیج دانشجوی استان اردبیل نیز در این دیدار به تشریح فعالیت های گروه های جهادی در ایام کرونا پرداخت و گفت: در شرایطی همه نهادها و ارگانها در جریان آغاز ویروس کرونا در غافلگیری به سر می بردند و اقلام بهداشتی نیز در سطح استان با کمبود و حتی فقدان مواجهه بود، قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی اقدام به تولید الکل، محلول های ضد عفونی کننده و حتی تولید ماسک و لباس ایزوله ویژ کادر درمانی کرد تا با رفع کاستی ها نقش خود را در جبهه سلامت به درستی ایفا کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی در کنار تولید و پخش بسته های بهداشتی اقدام به تهیه بسته های معیشتی با کمک خیرین کرده و آنها را بین مردم مناطق کم برخوردار  و حاشیه شهر توزیع می کردند با حضور میدانی در محلات و کوچه ها به صورت خودجوش اقدم به ضدعفونی معابر و کوچه ها نیز کردند تا پاکی و سلامت را به محیط شهر بازگردانند.

امانی به تداوم فعالیت های جهادی مقابله با ویروس کرونا در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی آماده همکاری با همه نهاد ها، دستگاه های اجرایی و موسسات خیری جهت مقابله با ویروس کرونا هستند.

وی به تقسیم وظایف گروه های جهادی نیز اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی به دلیل ماهیت و تخصص خود در زمینه های بهداشتی و درمانی در محلات حاشیه و کم برخوردار استان به فعالیت خواهند پرداخت ضمن آنکه گروه های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در بحث فعالیت های عمرانی و گروه های جهادی دانشگاه محقق اردبیلی و پیام نور نیز در بحص فعالیت های فرهنگی و آموزشی مشارکت خواهند داشت.

دبیر قرارگاه حرکت های جهادی بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود از نمایندگان مجلس خواست تا با تصویب قوانینی راه گروه های جهادی در خدمت رسانی به مردم محروم را هموارتر کنند چراکه تنها با همکاری و تعامل همه بخش جامعه محرومیت ها از بین رفته و جامعه متعالی می شود.

صیانت از مردم، از وظایف مجلس است/ مقابله با موج دوم کرونا مستلزم تامین تجهیزات است

 سعید طوماری مسئول قرارگاه مقابله با کرونای بسیج دانشجویی استان اردبیل در این دیدار به تشریح فعالیت های انجام گرفته این قرارگاه برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: با اینکه موج اول کرونا برای همه غافلگیر کننده بود اما نباید اجازه دهیم این مشکلات در فاز دوم گریبانگیر جامعه شود چراکه امروز علاوه بر آگاهی از آمادگی کامل برای مهار این ویروس منحوس برخوردار هستیم .

وی با بیان اینکه از هم اکنون باید در تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها اقدام شود، گفت: در کنار مسائل بهداشتی و درمانی، مسائل روحی و روانی نیز برای مقابله با این بحران مهم هستند و دولت باید از هم اکنون به فکر حل مشکلات فاز اول شود تا دانشجویان و پزشکان و پرستاران با آرامش خاطر به مقابله با این میهمان ناخوانده بپردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سایر استان ها دانشجویان بدون دغدغه جهت خدمت رسانی به مردم داوطلب می شدند اما این امر در دانشگاه اردبیل با مسائل آموزشی  همراه بود و دانشجویان در صورت داوطلب شدن باید عواقب حضور از جمله احتمال ابتلا به بیماری را نیز پذیرا می شدند.

وی افزود: حقیقت نشان می دهد  در شرایط و وضعیت های بحرانی چشمان مردم به مجلس است و این مجلس است که با تصویب قوانین مسائل را حل و مشکلات را هموار تر می کند.

طوماری با بیان اینکه طی 8سال گذشته آسیب های جبران ناپذیری به کشور وارد شده است، گفت: نمایندگان مجلس امروز وظیفه صیانت از مردم و کشور را بر عهده دارند و می توانند با تصویب قوانین مورد نیاز و نظارت بر اجرای آن در جامعهمشکلات فعلی را تا حدی کاهش دهند.

مسائل فرهنگی، دغدغه جوانان انقلابی است/ دانشگاه محل رفع مشکلات خانوادگی نیست

علی باقری عضو قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی استان اردبیل به طرح مشکلات فرهنگی جامعه پرداخت و با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مورد کم لطفی مسئولین امر قرار گرفته است، گفت: علاوه بر عدم فرهنگ سازی ها، عرضه محصولات ضد فرهنگی به خصوص در بحث پوشش آن هم با قیمت نازل بر دغدغه جوانان انقلابی افزوده است.

وی با بیان اینکه  متأسفانه دغدغه ای در این خصوص در مسئولان فرهنگی استان مشاهده نمی شود، گفت: حداقل ترین کار دادن یارانه به محصولات فرهنگی و همچنین جلوگیری از عرضه محصولات ضد فرهنگی و غیر ارزشی در بازار است چراکه در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، مردم فارغ از دغدغه فرهنگی به دنبال جنس ارزان قیمت هستند تا نیاز خود را برطرف کنند و این مسئولان هستند که موظف به تأمین حداقل ها برای مردم هستند و باید در این زمینه به ادای دین فرهنگی بپردازند.

پیشرف استان در گرو کارآمدی مدیران و شایسته سالاری است

باقری در ادامه سخنان خود به عزل و نصب های سیاسی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در تعیین مناصب در استان اردبیل متاسفانه کارآمدی و شایسته سالاری جای خود را به سیاسی کاری و دوست مدارانه داده است که در این خصوص نیز انتظار می رود نمایندگان انقلابی استان خوب و متعهدانه عمل کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در پایان سخنان خود به مشکلات این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه محل علم و دانش و فعالیت های فرهنگی است اما متاسفانه  این روزها شاهد وقایع عجیب و ناخوشایند در این محیط علمی هستیم چراکه ایجاد مرکز صیانت از نهاد خانواده در محل دانشگاه پیام نور اردبیل و اختصاص ساختمان آموزشی دانشگاه به این امر نه تنها بر مشکلات فضای آموزشی افزوده بلکه این محیط علمی را به محیطی تبدیل کرده است که همه نوع مردم با انواع و اقسام فرهنگ و مشکلات اجتماعی جهت احقاق حق خود به مرکز صیانت از نهاد خانواده مراجعه می کنند و آرامش علمی و دانشجویی در این دانشگاه به هم خورده و دانشجویان را با آسیب های متعدد اجتماعی رو به رو کرده است.

مرکز صیانت از نهاد خانواده، چهره دانشگاه را مخدوش کرده است

وی با بیان اینکه وجود مرکز صیانت از نهاد خانواده در محل دانشگاه پیام نور  چهره این دانشگاه را مخدوش کرده است، از استانداری اردبیل انتقاد کرد و گفت: استانداری به جای حل مشکلات دانشجویان و بستر سازی فعالیت های علمی و دانش بنیان که کارآفرینی را نیز با خود به همراه دارد با این اقدام حتی آینده دانشجویان این دانشگاه را نیز به مخاطره انداخته است چراکه جوانان در این محیط با انواع و اقسام مشکلات و تهدیدات مواجه هستند.

باقری با بیان اینکه پیش از این دانشگاه پیام نور پنجشنبه و جمعه با تعطیل مواجه بود و دانشجویان با رعایت ضوابط دانشجویی وارد این محیط علمی بودند اما بعد از استقرار مرکز صیانت از نهاد خانواده در محل دانشگاه پیام نور  درب این محیط علمی بر روی همگان گشوده شده و حتی جوانان با پوشش های زننده و با موتور وارد محیط دانشگاه شده و ناهنجاری های متعددی را نیز رقم می زنند.

احصاء مشکلات سر راه جهش تولید در استان اردبیل

نقی زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی با ورود به مسائل صنعتی و اقتصادی استان به احصاء مشکلات سر راه تولید در استان پرداخته است، گفت: این قرارگاه با شناسایی عوامل  سر راه تولید، اطلاعات گران سنگی در اختیار دارد که دستگاه های اجرایی مرتبط می توانند با بهره گیری از آن علاوه بر رفع مشکلات موجود، قدم های شایسته ای در تحقق جهش تولید در استان بردارند.

مصوبه ازدواج آسان، مورد غفلت دولت قرار گرفته است

وی به طرح 13 ماده ای مصوب دولت در خصوص تسهیل ازدواج آسان  در سال 84 نیز اشاره کرد و گفت: این طرح همچنان راکد مانده و عملکردی در خصوص عملیاتی شده این مصوبه در جامعه دیده نمی شود که در صورت اجرای این طرح مشکلات عمده جوانان در زمینه ازدواج حل خواهد شد.

دانشگاه های در حال توسعه نیازمند توجه مسئولان هستند

نقی زاده در پایان سخنان خود از کمبود بودجه فرهنگی در دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: در شرایط اقتصادی حاکم برجامعه  دانشگاه ها نیز با کسری بودجه شدید مواجهه شده اند بطوریکه این امر فعالیت های عمرانی، خوابگاهی، سلفی و حتی علمی و فرهنگی دا با مشکلات عمده ای مواجه کرده است

وی افزود در شرایط اقتصادی فعلی بهتر است قانونی در مجلس تصویب شود که بین دانشگاه های در حال توسعه  و توسعه یافته تفاوت قائل شده و بودجه بیشتری به دانشگاه های در حال نوسعه اعطا شود چراکه دانشگاه های توسعه یافته ، همانگونه که از اسمشان هم معلوم است توسعه یافته هستند و مشکلات مهمی پیش روی آنها نیست ولی دانشگاه های کمتر توسعه یافته با مشکلات عدیده ای چوت عمرانی و زیرساختی مواجه هستند که هرسال تاخیر در تکمیل این پروژه ها نیز صدمات جبران ناپذیری به پیشرفت دانشگاه، شهر و حتی استان وارد می کند.

در پایان این نشست مطالبه گری دانشجویان خواستار برگزاری جلسات متعدد مطالبه گری با نمایندگان استان در مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی شدند تا با طرح آنها علاوه بر حل مشکلات مردم، راه های پیشرفت استان هموارتر شود.

 

انتهای پیام/ج