نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8323 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹

در دیدار اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با استاندار اردبیل مطرح شد؛

قرارگاه های دانشجویی، حلقه ارتباطی دانشگاه با صنعت را فعال کنند/ منفعت طلبی بزرگترین عامل پیشرفت است

استاندار اردبیل از قرارگاه های بسیج دانشجویی خواست تا با فعال کردن حلقه ارتباطی دانشگاه با صنعت و هدایت نتایج مرکز تحقیقات دانشجویی به این سمت، علاوه بر فراهم کردن زمینه های پیشرفت استان در فرهنگ سازی و الگوسازی نیز ایفای نقش کنند.

قرارگاه های دانشجویی، حلقه ارتباطی دانشگاه با صنعت را فعال کنند/ منفعت طلبی بزرگترین عامل پیشرفت است

به گزارش ابصارخبر، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل عصر امرور  در دیدار با اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل به اهمیت مطالبه گری در دوران دانشجویی پرداخت و گفت: مدیران دلسوز فردای جامعه مطالبه گران امروزی هستند که با درک  مشکلات مردم وارد میدان عمل می شوند.

منفعت طلبی بزرگترین عامل پیشرفت است

استاندار اردبیل به بیان  ایرادات مدیران فعلی پرداخت و گفت: عیب مدیران فعلی ما این است که در دوران دانشجویی فعالیت نداشتند.

وی با بیان اینکه دانشجویان مطالبه گر فعلی جایگاهی دارند که می توانند خود را پرورش دهند گفت: اگر فعالیت ها از روی اخلاص انجام شود امورات جامعه نیز بهتر پیش خواهد رفت چراکه منفعت طلبی خود بزرگترین عامل بازدارندگی برای تحقق اهداف عالی جامعه است.

بهنام جو در ادامه سخنان خود به جایگاه بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج فرصتی را برای جوانان فراهم می کند که در آن جوانان با نور ایمان و اخلاص فعالیت می کنند و این نعمتی است که سایر افراد از آن برخوردار نیستند.

وی از دانشجویان بسیجی خواست تا با افزایش توان علمی و کار تحقیقاتی سایر دانشجویان را در کف دانشگاه ها به هیجان علمی واراد کنند تا با در کنار هم قراردادن داشته ها و توان علمی و اجرایی، استان بتواند مراحل پیشرفت را به سرعت طی کند.

استاندار اردبیل به تلاش های گروه های دانشجویی در حل مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: اگر این تلاش ها حتی منجر به حل 20درصد مشکلات مردم نیز شود مهم است چراکه برگرفته از ندای حق طلبی جوانانی است که آینده سازان این کشور هستند.

کمبود مدیر توانمند، عمده ترین مشکل کشور است

بهنام جو از کمبود مدیر به تمام معنی به عنوان عمده ترین مشکل استان نام برد و گفت:کشور در اوایل انقلاب بخصوص در 10 الی 15 سال اول به سمت مدیر پروری حرکت کرد و در ان برهه شاهد مدیران دلسوز در جامعه بودیم اما پس از آن این روند کم رنگ شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری های دانشجویی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مهمتر از پیگیری داشتن دغدغه حل مشکل مردم در جوانان و دانشجویان است چراکه خود دغدغه باعث حرکت به سمت جلو می شود.

استاندار اردبیل از اولویت بندی و نیاز سنجی دستگاههای اجرایی برای حل مشکلات به عنوان یکی از ویژگی های مطالبه گری نام برد و گفت: این امر نیز تنها با تعامل و همکاری فی ما بین محقق می شود و بهتر است گروه های دانشجویی در تعامل با دستگاه های اجرایی و اینکه کدام موضوع در اولویت و ابلاغیه دستگاه است مورد توجه دانشجویان قرار گیرد تا با همکاری دو طرف بهترین نتیجه عاید جامعه شود.

وی با بیان اینکه همکاری با مدیریت میانی بهترین بازخورد را برای فعالیت های دانشجویی خواهد داشت گفت: استفاده از کارشناسان به ویژه اساتید دانشگاهی نیز در این زمینه کارگشا و نتیجه بخش تر خواهد بود.

بهنام جو از کار فرهنگی به عنوان سخت ترین کارها نام برد و گفت: دانشجویان علی رغم داشتن ادعا و روحیه روشنفکری با تلاش مضاعف در مدیران اثرگذار هستند چراکه می توانند با رعایت اخلاق و تفاهم مشترک، کارهای بزرگی در جامعه انجام دهند.

وی از مسئولین قرارگاه های دانشجویی خواست تا با حضور در کارگروه های استانداری علاوه بر در جریان قرارگرفتن امورات استانی، دانش و آگاهی های خود  نسبت به مسائل استان را ارتقا داده و با اطلاعات به روز  مسئولان را در حل مشکلات یاری کنند.

ایام کرونا بهترین فرصت برای تغییر سبک زندگی مردم است

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث کرونا نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی در زمینه زندگی کرونایی از جمله رسالت های دانشجویی است که آنها می توانند با ترویج سبک زندگی درست و ارائه الگو برای مراسمات ازدواج و عزا جامعه را در ارتقای سلامت عمومی در این ایام خاص یاری کنند.

وی به فرصت های کرونا نیز اشاره کرد و گفت: ایام کرونا بهترین فرصت برای تغییر سبک زندگی مردم و ترک آداب نادرستی است که جر مشکل تراشی برای جامعه فایده دیگذی ندارد.

بهنام جو با بیان اینکه جایگزینی سبک زندگی اسلامی و ایرانی در زندگی های فعلی منجر به کاهش هزینه ها روزمره  زندگی می شود گفت: ارائه ایده های جدید و الگوسازی در جامعه از جمله رسالت های دانشجویان است که شما می توانید با ورود به این مباحث خط شکن شوید.

استاندار اردبیل از شبکه های اجتماعی به عنوان تاثیرگذارترین رسانه بین مردم نام برد و گفت: هر دانشجو در این زمینه می تواند به عنوان یک رسانه ایفای نقش کند.

وی در پایان سخنان خود از مسئولین مرکز تحقیقات دانشجویی نیز خواست تا با هدایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به سمت مسئله محوری نقش خود را برای حل مشکلات کلان استان ایفا کنند.

قرارگاه های دانشجویی، حلقه ارتباطی دانشگاه با صنعت را فعال کنند

بهنام جو از کم رنگ شدن نقش ارتباط دانشگاه با صنعت، کشاورزی و گردشگری نیز انتقاد کرد و گفت: قرارگاه های بسیج دانشجویی می توانند با برداشتن این علم و ایفای نقش رابطی خود حلقه مفقوده پیشرفت اقتصادی استان را احیا کنند چراکه مطالبه گری دانشجویی در کنار فعالیت های مراکز تحقیقات دانشجویی عملا منجر به گره گشایی مشکلات کلان جامعه می شود.

مسئله محوری ، رویکرد مرکز تحقیقات دانشجویی است

روح اله شاهی دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل به تبیین رسالت های مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: پژوهش های بنیادین، کاربردی کردن  علم، بسترسازی یافته های علمی، ترویج گفتمان علمی به گفتمان مسلط جامعه از جمله رسالت ها و رویکرد های بسیج دانشجویی است که بخش از آن در مرکز تحقیقات انجام می شود.

وی در ادامه سخنان خود به اهداف  مرکز تحقیقات دانشجویی اشاره و گفت: شکل دهی روحیه پژوهش ، ارتقای نیروهای متعهد، شفاف سازی ساختارهای سازمانی از جمله این اهداف است.

شاهی با بیان اینکه مرکز تحقیقات دانشجویی به صورت هیأت امنایی اداره می شود گفت: واحدهای مختلف به فراخور نیاز تشکیل شده و به گره گشایی و تعیین راهکارهای حل مسئله می پردازد.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات دانشجویی از لحاظ مالی مستقل است، گفت:  هم اکنون تحقیقات صنعتی، عمرانی، معماری و سبک زندگی فعال است و با رصد مشکلات استانی نسبت به طراحی و تدوین راهکار حل مسئله مشغول فعالیت است.

دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی اردبیل در ادامه سخنان خود به فعالیت های آموزشی مرکز تحقیقات دانششجویی نیز اشاره کرد و گفت: تدوین درس نامه بر اساس محتوای اسلامی از جمله برنامه های مرکز تحقیقات است که در این زمینه نیز گام های مؤثری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه گردآوری و انتشار آرای دانشمندان مسلمان از جمله رسالت های آموزشی مرکز تحقیقات است، گفت:  امروز باید در راستایی حرکت کنیم که با تولید محتوای اسلامی و تزریق آن به آموزش و پرورش و محیط های دانشگاهی بتوانیم بساط علوم غربی را در مراکز آموزشی کم رنگ کنیم.

شاهی به کارگروه مطالعات اجتماعی و نگرش سنجی مرکز تحقیقات نیز اشاره کرد و گفت: طرح مطالعات آب استان و پادگان سبز از دیگر پروژه های مرکز تخقیقات است که دیدگاه ها و راه کارهای عملیاتی در این راستا طرح ریزی شده و آماده ارائه به دستگاه های ذی ربط است

دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی اردبیل در پایان سخنان خود از استاندار اردبیل خواست تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم مرکز تحقیقات دانشجویی را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.

وی خواستار حمایت دستگاه های اجرایی از طرح ها و پروژه های مرکز تحقیقات دانشجویی شد و گفت: مجموعه استانداری با ارائه سفارش تحقیقات و ایجاد پیوند بین مرکز تحقیقات دانشجویی با بدنه دستگاه های اجرایی می توانند ضمن ارتقای دانشجویان فعال در این زمینه، از پتانسیل نیروهای جوان و تحصیل کرده جهت حل مشکلات استان بهرمند شود.

مهمان سراهای دولتی در ایام  کرونا بسته شوند/ صدا و سیما رسالت آموزش خود را ایفا کند

رضا فراهانی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این دیدار به اقدامات بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: استانداری می تواند با ارسال ابلاغیه به دستگاه های اجرایی مبادرت به بستن مهمان سراهای دستگاه های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش کند چراکه استان اردبیل از استان هایی است که در فصل تابستان مستعد جذب گردشگر است و وجود مکان های استراحت برای گردشگران و میهمانان زمینه را برای سفر به استان فراهم می کند که این کار خود موجب افزایش بیماری کرونا در استان می شود.

وی در ادامه سخنان خود به انتقاد از صدا و سیما پرداخت و گفت: شایسته است صدا و سیما نیز در این راستا گام های مثمر ثمری برداشته و با آموزش های لازم در کنار توصیه های بهداشتی نسبت به روشنگری کرونایی در اذهان مردم تلاش کند چراکه بسیاری از مردم هنوز به کرونا باوری نرسیده اند و به پوشیدن ماسک و دستکش اهتمام نمی ورزند.

فراهانی به طرح بسیج دانشجویی در خصوص ارائه دارو به بیماران بستری در خانه ها در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: این طرح می تواند در جلوگیری از ابتلای افراد بیمار که مستعد پذیرش ویروسکرونا هستند نقش آفرینی کند.

گروه های جهادی بازوان توانمند استانداری در حل مشکلات مردم هستند

محمدرضا امانی دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در این دیدار به طرح زباله گردان اشاره کرد و گفت: تیم جهادی بسیج دانشجویی در اواسط شیوع بیماری کرونا در قالب طرحی اقدام به شناسایی افراد زباله گرد به منظور تامین معیشت کرد  و با تکمیل تحقیقات خود این افراد محجوب و مظلوم را که تحت پوشش هیچ نهاد و ارگانی نبودند به مراکز حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی کرد.

وی تداوم این طرح را مستلزم فراهم شدن امکانات عنوان کرد و گفت: استانداری می تواند با فراهم کردن بسترهای لازم و شبکه سازی بین گروه های جهادی و ارگان ها و دستگاه های اجرایی، گروه های جهادی را در تداوم این عملیات که بهترین نوع کمک مومنانه نیز است یاری کند.

دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود از گروه های جهادی به عنوان بازوان توانمند استانداری در راستای حل مشکلات مردم به خصوص در مناطق کم برخوردار عنوان کرد و گفت: گروه های جهادی بسیج دانشجویی می توانند مجموعه دستگاه ها و نهادهای استان را در مباحث فرهنگی و اجتماعی به ویژه در ایام کرونا یاری کند.

شناسایی و تدوین راهکار برای بیش از 250 مسئله استانی

سجاد گلی دبیر قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در ادامه این نشست به تشریح فعالیت های این قرارگاه مطالبه گری پرداخت و گفت: با توجه به اینکه مسأله محوری به عنوان یکی از رویکردهای جدید بسیج دانشجویی است، این مجموعه درصدد است تا با مطالبه گری مشکلات مردم از مسئولین، احساس آرامش و راحتی را به مردم بازگرداند.

وی از تهیه نظام مسائل استانی در سطح دانشگاه های استان خبرداد و گفت: طی یک کار کارشناسی شده بیش از 250مسئله مهم استانی شناسایی شده و راه کارهای حل مسائل نیز تهیه و تدوین شده است.

دبیر قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی از استاندار اردبیل خواست تا با تغییر دیدگاه های دستگاه های اجرایی به رویکرد مسأله محوری، زمینه های رشد و تعالی استان را فراهم کند.

شهرداری جوابگوی مطالبات دانشجویان نیست/ زیرساخت های مهارت افزایی در دانشگاه ها تقویت شود

حامد نقی زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست به سیمای شهری در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: راه اندازی پویش های استفاده از ماسک در خانواده ها مستلزم تبلیغات گسترده و فراگیر است که در این زمینه علاوه بر فضای حقیقی، فضای مجازی از پتانسیل های بالایی برخوردار است که لازم است استانداری با حمایت از تولید کنندگان آثار سمعی و بصری اقدام به تولید و توزیع آثار فاخر در زمینه آگاه سازی ویروس کرونا کند.

وی از موشن گرافیک، انیمیشن های کوتاه مدت، پادکست های صوتی به عنوان جذاب ترین شیوه های اطلاع رسانی و بصیرت افزایی نام برد و گفت: تولید آثار در قالب های یاد شده مستلزم هزینه است که امیدواریم استاندری با فراهم کردن منابع مالی در این راستا نیز گام های موثری بردارد.

نقی زاده در ادامه سخنان خود از عملکرد شهرداری در راستای تبلیغات فضای شهری ویروس کرونا انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شهرداری جوابگوی مطالبات دانشجویان در این خصوص نیست

وی به بافت های فرسوده شهر نیز اشاره کرد و گفت: دولت می تواند با فراهم کردم تسهیلات ارزان قیمت مردم را در زمینه نوسازی بافت های فرسوده یاری کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از مهارت آموزی به عنوان یکی از ارکان یادگیری دانشگاهی نام برد و گفت: امروزه صرف یادگیری تئوری، فرصت اشتغال برای دانشجویان فراهم نیست ولی با مهارت آموزی در کنار تحصیلات آکادمیک می توان بعد از فازغ التحصیلی صاحب شغل و درآمد شدکه در این زمینه نیز استانداری می تواند با فراهم کردن زیر ساخت های لازم دانشگاه ها را در رسیدن به این هدف یاری کند.

وی از توسعه مراکز تحقیقات دانشجویی، بازدید های علمی از مراکز تولیدی و کارآفرینی به عنوان یکی دیگر از خواسته های دانشجویان نام برد و گفت: برگزاری تورهای علمی در قالب گروه های چند نفری می تواند  منجر به افزایش انگیزه دانشجویان و اشتقیاق مضاعف در روند تحصیل شود.

انتهای پیام/ج