سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8344 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل:

ولایت فقیه در استمرار رسالت غدیر است+فیلم

حجت الاسلام نوری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل به تبیین فلسفه غدیر پرداخت و گفت: غدیر در واقع مشخص کننده ادامه مسیر زندگی بشریت است.

ولایت فقیه در استمرار رسالت غدیر است+فیلم

حجت الاسلام حسین نوری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به تبیین علل دفاع از مسئله غدیر در جامعه فعلی پرداخت و گفت: غدیر در واقع مشخص کننده ادامه مسیر زندگی بشریت است.

وی با اشاره احادیث ائمه معصومین(ع) به تبیین جایگاه و اهمیت غدیر پرداخت و با بیان اینکه شرط بعثت پیامبران قبول ولایت علی بن ابی طالب(ع) بود گفت: پیامبر اکرم (ص) نیز در واقعه غدیر خم با ابلاغ ولایت، 23 سال رسالت خود را تکمیل کرد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه غدیرخم تنها یک واقعه تاریخی نیست که به راحتی بتوان از آن عبور کرد، گفت: غدیرخم در واقع بیانگر آغاز امامت و ولایت و تداوم مسیر پیامبر اکرم(ص) است و در دوران فعلی که آخرین امام معصوم(ع) در غیبت به سر می برد این مسیر توسط نایب بر حقش ولی فقیه استمرار دارد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه در استمرار رسالت غدیر است، گفت: طبق فرموده بزرگان دین، کسی که ولایت امام علی(ع) را قبول کرده و پیرو امامان معصوم (ع)است امروز وظیفه دارد تابع ولایت فقیه بوده و در تمام امورات خود اوامر ولی فقیه را شاخص حرکت های خود قرار دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل از غدیر به عنوان تداوم حرکت در مسیر مذهب نام برد و گفت: در واقع غدیرخم مسیر زندگی انسان در مذهب را نشان می دهد

وی از آموزش درست احکام دینی و الهی به عنوان جنبه دیگر دفاع از غدیر نام برد و گفت: در مسائل اجتماعی نیز غدیر بهترین راهنما برای سعادت انسان است بطوریکه عدیر نشان می دهد صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) بهترین روش راز و نیاز با پروردگار و دعا است.

این مبلغ اسلامی از غدیر به عنوان بزرگترین چراغ راهنما در حرکت در مسیر ولایت نام برد و گفت: اگر کسی می خواهد از ولایت دفاع کند، با رجوع به غدیر به راحتی می فهمد که رمز موفقیت وی در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) است، همانگونه که راه دفاع از مظلوم نیز در مکتب عاشورا نهفته است.

وی به شیوه های مبارزه با استکبار نیز اشاره کرد و گفت: طبق آموزه های غدیر، علمدار مبارزه با ظالم و فاسد در دوران غیبت امام معصوم(ع)، ولی فقیه است، بنابراین هرکس در ادامه  مسیر زندگی خود از رهنمودهای ولی فقیه پیروی کند، سعادتمند خواهد شد.

انتهای پیام/ج