سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8375 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸

یک کارشناس مسائل مذهبی در اردبیل:

عزاداران حسینی وحدت دینی را در جهان الگوسازی کردند/ بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی، امر به معروف عملی و رفتاری است

حجت الاسلام فتحی کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه عزاداران حسینی در ایام کرونا جلوه های بی نظیری از وحدت دینی و شعور حسینی را در جهان الگوسازی کردند به تهاجم فررهنگی دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، امر به معروف عملی و رفتاری است.

عزاداران حسینی وحدت دینی را در جهان الگوسازی کردند/ بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی، امر به معروف عملی و رفتاری است

حجت الاسلام حمید فتاحی خلخال از مبلغین اسلامی و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به بیان تفاوت ها و ویژگی های محرم امسال با سال های گذشته پرداخت و گفت: محرم امسال به دلیل ویروس کرونا متفاوت تر از سال های گذشته در حال برگزاری است چراکه ویروس کرونا و شرایط حاکم بر جهان به ویژه کشور ما  باعث شده تا مراسماتی که با اجتماع همراه است با مشکلات متعددی مواجه شوند اما با این حال عزاداران حسینی با خلق جلوه های بی بدیل  و زیبایی از وحدت و انسجام ملی توانستند شعور حسینی را که مهمتر از شور حسینی است پر رنگ تر از سالهای گذشته به جهانیان نشان دهند.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری محافل عزاداری در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: عزاداران حسینی با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند من تابع تصمیمات ستاد کرونا هستم، با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضمن اقامه عزاداری ها، جلوه های زیبایی از شعور حسینی را در معرض دید جهانیان به نمایش گذاشته و توطئه های دشمنان را در اینخصوص خنثی کردند.

حجت الاسلام فتاحی به نقش روحانیون و مداحان نیز در برگزاری محافل عزاداری در ایام کرونا اشاره کرد و گفت:  مسئولین در کنار مردم با حضور محافل عزاداری که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان، الگوهای بی نظیری ار عزاداری در ایام کرونا را به جهان صادر کرد چراکه امروز فضای مجازی بهترین بستر برای نشر معارف اسلامی و مقابله با توطئه های دشمنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اختلاف و نفوذ یکی از نقشه های شوم دشمنان در برهه فعلی پرداخت و گفت: در این موارد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است خود مردم باید با دقت و بصیرت عاشورایی خود اقدام به شناسایی دشمن کرده و با مقابله با انها اجازه تخطی و خرابکاری را به آنها ندهند و بدانند که صدای تفرقه دربرگزاری عزاداری ها همان نفوذ دشمن است که هنجره بی بصیرتان در جامعه طنین انداز می شود.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به اقدامات برخی مسئولین در شهرهایی که با وضعیت کرونایی سفید مواجه بودند اشاره کرد و گفت: امسال عده ای قلیل در برخی از نقاط کشور در صدد بودند تا به بهانه کرونا مجالس عزاداری را به تعطیلی بکشانند که این هدف دشمن بود و مردم بدانند که این افراد خواسته یا ناخواسته گرفتار نفوذ هستند و صدای تفکرات غلط و بی اساس آنها را از حلقوم خود خارج می کنند. 

وی با بیان اینکه دفع نفوذ از کشور و جامعه، خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی است از مردم خواست تا با هوشیاری کامل اجازه فرصت طلبی به دشمنان را ندهند و با بصیرت عاشورایی خود جرأت تحرک به افراد سست عنصر داخلی را هم ندهند.

حجت الاسلام فتاحی از مردم هوشیار برخی شهرها در برگزاری محافل عزاداری ایام هزن و اندوه دهه اول محرم قدردانی کرد و گفت: هوشیاری مردم باعثث شد که عوامل فریب دشمن نتوانند کاری از پیش ببرند  و با حضور پرشور و پرصلابت خود ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی زیباترین جلوه های وحدت دینی را به جهانیان نشان  دهند.

وی با بیان اینکه طبق فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، به شعور حسینی در عزاداری های امسال اشاره کرد و گفت: درست که محدودیت های کرونا امسال شور حسینی را در جامعه ما کم رنگ کرد اما مردم با درایت و بصیرت حود شعور حسینی را که به مراتب بالاتر از شور حسینی است در جهان خلق کرده و به الگوسازی دیگری برای مسلمانان جهان  پرداختند.

این مبلغ اسلامی گفت: امسال مردم مثل هرسال پشت نظام ایستادند و علم عزای حسینی(ع) را نتنها در کشور بلکه در جهان آن هم از طریق فضای مجازی برافراشته کردند بطوریکه با این حرکت خود، علی رغم وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی بزرگترین ضربات را بر پیکر استکبار و دشمنان دین وارد کردند که انشاءالله این اعمال  ذخیره قبر و قیامت آنها خواهد شد.

حجت الاسلام فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح  و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: امر به معروف، اقامه نماز اول وقت و احقاق حق مظلوم از جمله مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) است.

وی به شبهه پراکنی دشمنان در اینخصوص پرداخت و گفت: برخی انسان های جاهل در خصوص کمک های ایران به مردم مظلوم منطق به ویژه عراق، یمن، سوریه و فلسطین شبهه پراکنی می کنند که در پاسخ به آنها باید گفت: کمک به مظلوم در واقع گام نهادن در مسیر تحقق اهداف قیام امام حسین(ع) است چراکه امام حسین به خاطر دفاع از مظلوم قیام کرد.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به توطئه های اتاق فکر دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر دشمنان با جمع آوری 7 هزار کشیک نخبه اقدام به جمع آوری ایده ها و تفکرات مقابله با انقلاب اسلامی در جهان پرداختند و در ادامه مسیر منفور حود با استفاده از  کارشناسان زبده، تئوریسین ها و  دکترینال های خود،  این 7هزار ایده را به 700 ایده تقلیل داد ه و در نهایت با رساندن این 700 ایده به 7 نظر به یک نظریه واحد رسید و ان هم این بود که تنها راه مقابله با ایران اسلامی ضربه زدن به اعتقاد مردم است.

وی با بیان اینکه جنگ نرم بسیار سخت تر جنگ سخت است به ترفندهای دشمنان در 8 سال دفاع مقدس اشار کرد و گفت: جبهه استکبار در 8 سال جنگ تحمیلی هرچه در توان داشتند به کار بردند اما نتوانستند به اهداف خود برسند ضمن اینکه در این جنگ فرسایشی بر قدرت ایران روز به روز افزوده تر می شد که این به خاطر قدرت ایمان و اعتقاد ایرانیان برگرفته از مکتب عاشورا بود، لذا دشمنان با پی بردن به نقطه قوت ما، امروز درصدد هستند تا با کم رنگ کردن اعتقادات جوانان، ما را از داخل تضعیف کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند اما غافل از این هستند که ماه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و این سنت از بین رفتنی نیست.

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه سخنان خود به ویژگی های جنگ نرم اشاره کرد و گفت: در صحنه  این حنگ هیچ چیز معلوم نیست، نه خود دشمن قابل دیدن است و نه ابزارهای تهاجم آن قابل لمس است بنابراین این میدان از جمله سخت ترین میدان ها است که تنها راه مقابله با این نیز افزایش قدرت ایمان و بصیرت در مردم بخصوص جوانان است بنابراین مردم باید هوشیار باشند و با شنیدن صدای تفرقه از هر شخصی که باشد  آن را در نطفه خفه کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح شبهه لعن در زیات عاشورا پرداخت و گفت: خداوند متعال در سوره محمد (ص) قرآن کریم  می فرمایند؛ هرکس مفسد فی الارض است شایسته لعن است، یزید و وابستگان مفسدفی الارض بودند چراکه خانه خدا را آتش زندند و فرزند پیامبر خدا را به شهادت رساندند بنابراین این افراد شایسته لعن هستند و مردم نیز لازم است با ارتقای بصیرت دینی خود در محافل سخنرانی های علما و بزرگان دین و یا مطالعه عمیق مبانی اسلام سطح هوشیاری و درایت خود را بالا ببرند تا بتوانند به اینگونه شبهه پراکنی ها پاسخ کوبنده بدهند.

این مبلغ اسلامی گفت: امروز دشمنان می خواهند با ترویج بدحجابی و فساد در جامعه اعتقادات مردم را سست کرده و از این طریق به اهداف خود برسند لذا این خود مردم هستند که باید بیش از هر زمان دیگری با هوشیاری کامل در برابر تفرفه ها و توطئه های دشمنان بایستند.

حجت الاسلام فتاحی به ارائه راهکارهای امر به معروف در جامعه جهت مقابله با ترویج فساد در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: امروز بهترین و تنهاترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عمل و رفتار است چراکه امروز قابلیت های مقابله کم شده است و تنهاترین راه این است که مردم با عمل خود به جامعه معروفات را نشان دهند همانطوریکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در زمان نوجوانی با عمل خود به پیرمرد نحوه وضو گرفتن را نشان دادند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز در این خصوص فرمودند؛ عمل مربی تاثیرگذارتر از گفتار وی است.

این مبلغ اسلامی از فعالان مجازی نیز خواست تا با نشر احادیث و روایات و داستان های عبرت اموز در فضای مجازی ذهن ها را آماده پذیرش حقایق کنند.

حجت الاسلام فتاحی در پایان سخنان خود به درس های کرونا نیز اشاره کرد و گفت: کرونا در واقع برای ما درس وحدت را یازخوانی کرد و نشان داد که تنها با وحدت می توان به سمت مدینه فاضله حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: کرونا در ایام محرم این درس را نیز به دشمنان داد که عشق به اهل بیت(ع) و وحدت و انسجام دینی و ملی ملت بزرگ ایران از بین رفتنی نیست.

 

انتهای پیام/ج