نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8381 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷

یک کارشناس مذهبی در شهرستان پارس آباد:

دنیا گرایی، وسوسه انگیزترین ویروسی است که انسان را به هلاکت می رساند+فیلم

حجت الاسلام محمد حسین باقری بنابی کارشناس مسائل مذهبی در شهرستان پارس آباد با بیان اینکه دنیا گرایی و دنیاپرستی عامل انحطاط انسان است، گفت: هر کسی به این ویروس خطرناک و وسوسه انگیز آلوده شود، بی تردید هلاک خواهد شد.

دنیا گرایی، وسوسه انگیزترین ویروسی است که انسان را به هلاکت می رساند+فیلم

حجت الاسلام محمد حسین باقری بنابی کارشناس مذهبی شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، با بیان اینکه دنیا گرایی و دنیاپرستی عامل انحطاط انسان است، گفت: هر کسی به این ویروس آلوده شود هلاک خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مسئله عاشورا مسئله ای پر محتوا و تامل برانگیزی است گفت: آزادمردان و علی الخصوص شیعیان باید نسبت به واقعه عاشورا بی تفاوت نباشند و نسبت به این مسئله تعمق کرده و عوامل به وجود آمدن این واقعه را آسیب شناسی کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه سخنان خود به ابعاد واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشورا در واقع مسئله‌ای است که انسانها به ویژه شیعیان و کسانی که خود را آزاد مرد نامیدند باید در این باره بسیار تعمق کند و تأمل کنند چراکه این مسئله سرنوشت ساز و حیاتی است.

وی به سرپیچی کوفیان از بیعت با امام حسین(ع) و دعوت ایشان به کوفه اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که سبب شد کوفیان از حمایت اهل بیت(ع) دست برداشته و  حتی مبادرت به مخالفت با اهل بیت(ع) شوند و در جبهه باطل نیز قرار گرفته و دستشان را به خون حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آغشته کنند: انحطاط ، دنیا پرستی و آلودگی به دنیا است .

این کارشناس مسائل مذهبی به مضرات ویروس دنیا پرستی اشاره کرد و گفت: کوفیان هم به همین ویروس خطرناک الوده شده‌اند  و اخرت خود را فدای دنیا پرستی کردند.

وی خواستار عبرت گیری مردم از واقعه  و عبرت های عاشورا شد و گفت: ما هم باید از این مسئله درس بگیریم و بدانیم اگر یک جامعه و یا یک فرد به دنیا پرستی و دنیا گرایی آلوده شود قطعاً این فرد هم به مانند کوفیان دستش به خون امام زمان(ع) خویش آغشته خواهد شد

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: فرد یا جامعه ای که دنیا گرا است دیگر نمی تواند از منافع خود در راه امام زمان(ع) خویش بگذرد و مانند کوفی جماعت عده‌ای به دینار و درهم و مال دنیا و عده ای هم  گول مقام و منصب را خواهند خورد و امام زمان خویش را تنها رها خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود به  آیه ۱۵ سوره مبارکه تغابن در مورد فریب  اشاره کرد و گفت: ابن زیاد با حیله های مختلف باعث وسوسه کوفیان شد بطوریکه عده ای را با مال دنیا و عده ای را با ترس و وحشت از گرفتن جانشان  فریب داد یعنی در واقع این افراد را با در امان بودن جان خود و فرزندانشان وسوسه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما هم باید از این مسائل درس بگیریم تا مانند کوفی جماعت نسبت به ولی مان بی‌تفاوت نبوده و در رکاب و کنارش باشیم و باید مراقب اعمال و رفتارمان باشیم .

وی از مسلمانان به خصوص شیعیان خواست بیشتر از دیگران مراقب اعمال و رفتار خود باشند و در اطاعت از امر امام زمان و ولیه فقیه در زمان غیبتشان بکوشند.

 

انتهای پیام/ج