نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8396 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱

امام جمعه شهرستان گرمی:

دل بستن به انتخابات آمریکا اشتباه بزرگ است/ رمز و راز حل مشکلات ما قدرتمند شدن ما است

حجت الاسلام صفری گفت: مشکل ما با آمریکا با تغییر ریاست جمهوری آنها حل نمی شود بلکه رمز و راز حل مشکلات ما قدرتمند شدن ما است.

دل بستن به انتخابات آمریکا اشتباه بزرگ است/ رمز و راز حل مشکلات ما قدرتمند شدن ما است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام صفری در خطبه اوّل نماز با دعوت مردم به تقوا گفت: یکی از گردنه های سخت رحلت ، ابتلا به سکرات موت است که انسان باید برای نجات خویش از این سختی طاقت فرسا در همین دنیا اعمالی را انجام دهد.

وی در خطبه دوّم با تشکر از تلاش راهنمائی و رانندگی از مردم دعوت نمود با نیروهای راهور همکاری کنند.

خطیب جمعه گرمی در ادامه با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا دل بستن به این انتخابات را اشتباه بزرگ دانست و گفت : دلبستگان به انتخابات آمریکا باید بدانند مشکل ما با آمریکا با تغییر ریاست جمهوری آنها حل نمی شود بلکه رمز و راز حل مشکلات ما قدرتمند شدن ما است و قدرتمند شدنمان نیز در دستان متولیان امر است که کار کنند و تلاش کنند و درست کار کنند و به ظرفیتهای داخلی تکیه کنند و از آن با تمام توان استفاده کنند و رضایت مردم را بدست آورند.

امام جمعه شهرستان گرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر ریاست مجلس شورای اسلامی به خوزستان گفت : همه مسئولین خصوصاً نمایندگان محترم بدانند راز موفقیت شما در مردمی بودن است. مردمی بودن یعنی در میان مردم بودن ، سخنان آنان را شنیدن ، مشکلات آنان را دیدن ، برای حل مشکلات آنان خصوصاً مشکلات کلان کشوری تلاش کردن است. البته همه اینها باید واقعی باشد تصنعی و ظاهر سازی و عوام فریبی نباشد. نماینده، نماینده تمام ملت ایران است چه به آن رأی داده باشد چه نداده باشد چه از وی انتقاد کرده باشد چه تمجید کرده باشد. چه از حامیانش باشد چه مخالفانش.

ویافزود : سالهاست و بلکه از بدو تشکیل مجلس ، بخش اعظم وقت و ظرفیت نمایندگان را اموراتی تلف می کند که ربطی به نماینده ندارد از وظایف قانونی نماینده نیست. وی افزود : این اسراف است این گناه نابخشودنی است که سرمایه ای که باید برای حل مشکلات بزرگ مورد استفاده شود در پای اهداف کوچک قربانی شود. نماینده ای که اگر فرصت دهند می تواند با مطالعه و تحقیق ،قانونی را به تصویب برساند که مشکل کل کشور را حل می کند بیاید برای رفع مشکل یک نفر و دو نفر صرف شود.  

حجت الاسلام صفری پیشنهاد داد : برای این که این آفت رفع شود و همچنین نمایندگان محترم حجتی برای قانع کردن حامیان خود داشته باشد خود مجلس بیاید حد و مرز نظارت و دخالت را مشخص کند. قانون اساسی در عین حال که به تفکیک قوا و استقلال قوا معتقد است مسئولیت نظارت را به مجلس داده است که یک اختیارات بزرگی است. اما رویه غلطی که از بدو انقلاب رخ داد و حتی خودنمایندگان عزیز نیز از آن رنج می برند خلط بین دخالت و نظارت است.

خطیب جمعه گرمی در تبیین معنای نظارت و دخالت گفت :  نظارت معنایش این است که نمایندگان مجلس در هرجای از کشور مشکل اجرائی ، همکاری ، ضعف و سستی می بیند، ورود کنند با تذکر ، استیضاح ، نوشتن قانون و اصلاح قانون آن را حل کنند. اما دخالت این است که نماینده بگوید باید حتما فلانی را برداری و فلانی را بگذاری . آنهم نه یک نفر و یا 10 نفر بلکه در چهار سال باید نماینده 60 ، 70 نفر را عوض کند که چقدر وقت نماینده را می گیرد خصوصاً اگر در شهرستانی فرماندار و مدیر اداره ضعیف باشد سنگینی کار به دوش نماینده می افتد. اینها باید اصلاح شود.

وی با انتقاد از این رویه نادرست گفت : این رویه نادرست به فرهنگ تبدیل شده است حتی خود مردم آن نماینده ای را دوست دارند که کشور را رها کند بیاید در حوزه انتخابی خود در مجالس ترحیم بگردد و این را بردار و آن را بیاورد ، کار فرماندار و شهردار حتی کمیته امداد را هم به عهده بگیرد.

امام جمعه گرمی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت : هفته دفاع مقدس هفته افتخار و شرف ماست. تمام دنیای استکبار جهانی در مقابل ملتی که تازه انقلاب کرده بودند و جز خداوند هیچ اتکائی نداشتند  ایستادند تا این ملت به پا خواسته را نابود کنند ولی این ملت با دستان خالی در مقابل تمام دنیا استکبار ایستاد و همه آنها را نه تنها ناکام گذاشت بلکه همه را چالش کشاند و هیمنه و قدرت پوشالی آنها را شکست داد. و امروز می بینید که محور مقاومت در منطقه ملت ایران است و در این چند سال جز ذلت و خواری نصیب دشمنان ملت ایران نشده است.

وی افزود : دولتهائی اروپائی و آمریکائی که روزی مجلس ما ملعبه دستشان بود و دولت برای ما انتخاب می کردند و شاه ما نوکر حلقه به گوش آنان بود جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارند تنها می توانند از دور تهمت بزنند و فحاشی کنند و به مقدسات ما اهانت کنند که در حقیقت درون متعفن خود را بروز می دهند که اهانت اخیر نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) از این قبیل است. آنها به بهانه آزادی بیان به مقدسات مسلمانان اهانت می کنند اما تحقیق یا نقد از هلوکاست را به هیچ کس اجازه نمی دهند و اگر کسی در باره آن  سخن بگوید روانه زندان می کنند.

پیش از خطبه ای نماز جمعه این هفته شهرستان گرمی بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های گرمی در محکومیت اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبراعظم(ص) توسط محمد نوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گرمی قرائت شد.

انتهای پیام/ج