نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8409 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان اردبیل + عکس

مراسم نمادین آغاز سالتحصیلی دانشگاه فرهنگیان بصورت ویدوکنفرانس و با سخنرانی حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور بصورت همزمان در تمام مراکز و پردیس های این دانشگاه برگزار شد.

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان اردبیل + عکس

مراسم نمادین آغاز سالتحصیلی دانشگاه فرهنگیان بصورت ویدوکنفرانس و با سخنرانی حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور بصورت همزمان در تمام مراکز و پردیس های این دانشگاه برگزار شد.

تحقق حدود ۳۷ درصدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، در این مراسم از تحقق حدود ۳۷ درصدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در صدد هستیم در سال تحصیلی جدید این میزان تحقق به ۵۰ درصد برسد.

وی در ادامه سخنان خود به اوضاع حاکم بر کشور  اشاره کرد و گفت: ما به کرونا ثابت کردیم، آموزش تعطیل بردار نیست و این امر در هر شرایطی مسیر خود را طی می کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه سخنان خود از تغییر نوع آموزش و فشرده شدن آن در زمان کرونا خبرداد و گفت: از این پس معلمان ما باید برای ارائه آموزش های تلفیقی، ترکیبی وLMS آمادگی کامل داشته باشند.

خنیفر در پایان سخنان خود به فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته دانشگاه فرهنگیان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه 20 برنامه درسی  در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بازنگری و به روز رسانی شده است.

وی از افزایش تعداد هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خبرداد و گفت: در تلاش هستیم تا با جذب ۲۰۰ عضو هیات علمی فعالیت های آموزشی، علمی و تحقیقاتی مد نظر دانشگاه را ارتقا دهیم.

تحصیل ۹۳۵ دانشجو معلم در استان اردبیل/ بسترهای آموزش مجازی در دانشگاه فرهنگیان تقویت شدند

رضا عبدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار سبلان ما به وضعیت دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل اشاره کرد و گفت:  امسال 200 دانشجو به جمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل افزوده شدند که همزمان با سراسر کشور  از امروز سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.

وی در ادامه سخنان خود از پذیرش دانشجو در ۶ رشته تحصیلی خبر داد و گفت: حدود ۲۰۰ دانشجو معلم نیز در از بهمن ماه به جمع دانشجومعلمان استان اردبیل اضافه خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۹۳۵ دانشجو معلم در پردیس‌های فرهنگیان استان اردبیل مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها مسیر مورد تائید مقام معظم رهبری و سایر مسئولان کشوری است که انشاءاله با استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان استان تلاش خواهیم کرد خروجی زیادی که از آموزش و پرورش در سال‌های اخیر اتفاق می‌افتد را جبران کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش مجازی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل، آموزش مجازی در نیمسال اول سالتحصیلی، آموزش غالب دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

عبدی به زیرساخت های لازم در خصوص آموزش مجازی نیز اشاره کرد و گفت: بسترهای لازم در این خصوص تقویت شده و با فضل الهی با کمترین مشکلات این برهه از آموزش را نیز با موفقیت سپری خواهیم کرد.

تعظیم به علم و اصحاب علم، تکریم جهاد و مجاهدان در راه خدا است

حجت الاسلام زمانی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز در این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما به تبیین اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام پرداخت و گفت: تعلیم و تربیت یکی از مهم ترین هدف های عالی پیامبران بوده است، تا انسان به کمال و هدف خلقت نایل شود.

وی با بیان اینکه تعلیم بدون تربیت موجب سقوط انسان خواهد شد. گفت: با نگاهی به گذشتة بشر مقطعی از تاریخ را نمی توان یافت که خالی از این دو عنصر مهم باشد.

حجت الاسلام زمانی به همزمانی بازگشایی دانشگاه ها و مدارس با هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری محرم و صفر اشاره کرد و گفت: تعظیم به علم و اصحاب علم، تکریم جهاد و مجاهدان در راه خدا است چراکه هر دو از مکتب بزرگ معلم بشریت و مجاهد فی سبیل اله حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان مدرسه عشق و درس  نامه جهاد و شهادت الگو گرفته اند.

وی در ادامه سخنان خود به منظومه فکری و تربیتی حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در منظومه فکری امامین انقلاب زندگی نامه عالمان، معلمان و وصیت نامه مجاهدان و شهیدان به عنوان درسنامه و مدرسه تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: باید بکوشیم در این بهار تعلیم و تربیت به مسئولیت خویش که اساس تربیت انسانی است با اهداف متعالی دست یابیم و این جمله سردار سلیمانی «ما ملت امام حسینیم» را با الگو پذیری از مکتب جوشان معلم بشریت و استاد جهاد و شهادت در خدمت  به اسلام ایفای نقش کنیم.

عمل به وصایای شهدا، بهترین راه تداوم راه شهدا

توفیق حسن پور مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز به تبیین ویژگی های یک معلم انسان ساز پرداخت و گفت: صداقت، درستی، تقوا، حفظ امانت، داشتن حساسیت به بیت المال از جمله اصولی است که دانشجو معلمان در طول دوران تحصیل با الگو قرار دادن در مسیر زندگی می توانند به معلمان موفق در آینده تبدیل شوند.

وی از زندگی نامه شهدای دفاع مقدس به عنوان یکی از بهترین منابع خودسازی برای دانشجومعلمان نام برد و گفت: رعایت حجاب، تبعیت از ولایت فقیه و ادای حق الناس وجه  مشترک پیام شهدا به ما است که لازم است در این خصوص نیز دانشجومعلمان در طول دوران تحصیل با استفاده از منابع اسلامی جهت تقویت خصلت های یک انسان کامل تلاش کنند تا فردا بتوانند نقش خود در جامعه که تعلیم و تربیت آینده سازان این کشور است به خوبی ایفا کنند.

وی از عملیاتی کردن وصایای شهدا به عنوان بهترین راه تداوم راه شهدا نام برد.

تحقیق و پژوهش لازمه تحقق سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت است

سجاد گلی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز در حاشیه این مراسم به اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهمترین اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: عرصه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی پیشرفت همه‌جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقاء سرمایه انسانی شایسته در عرصه‌های مختلف به شمار می‌رود و سند تحول بنیادین در واقع نقشه راهی است که مسیر ما را برای رسیدن به اهداف مبتنی بر نیروی کارآمد دارای فرهنگ ایرانی اسلامی مشخص می کند.

این پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان در سال 98 در پایان سخنان خود از دانشجو معلمان خواست تا با عمیق کردن مطالعه خود از هم اکنون با تحقیق و پژوهش در زمینه تعلیم و تربیت، زمینه های تعالی در امر تعلیم و تربیت را در خود فراهم کنند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ج