سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8527 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹

امام جمعه شهرستان نیر:

پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه ، کارآمدترین دیپلماسی عمومی است/مناظرات انتخاباتی، بیانگر افول داخلی آمریکا است

امام جمعه شهرستان نیر به تبیین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان فرانسه پرداخت و گفت: دشمنی دشمن تمامیت ندارد و شایسته است مسئولان دولتی با اهتمام ویژه به نیروهای جوان، مشکلات کشور را با اتکا توان داخلی حل کنند.

پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه ، کارآمدترین دیپلماسی عمومی است/مناظرات انتخاباتی، بیانگر افول داخلی آمریکا است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان فرانسه پرداخت و گفت: ارسال پیام رهبر انقلاب اسلامی به جوانان فرانسه یکی از دقیق ترین و کارآمدترین ابزارها در دیپلماسی عمومی است.

امام جمعه شهرستان نیر در ابتدای سخنان خود از تقوا به عنوان یکی از راه های کسب رضایت  خداوند متعال نام برد و گفت: رضایت خدا یعنی  اینکه کار را  فقط برای خدا و جلب رضایت خداوند انجام دهیم و در این میان گروه، نژاد و یا حزب  نباید کمترین تاثیری در تصمیمات  ما ایجاد کند.

وی از حکومت نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان بهترین الگو برای جوامع اسلامی نام برد و گفت: در حکومت پیامبر اکرم(ص) همه در برابر قانون برابر بودند و خود پیامبر (ص) نیز در همه امور تنها به دنبال کسب رضایت الهی بود به همین خاطر نیز  غلام وحشی که قاتل حمزه سیدالشهدا بود و خود ابوسفیان را علی رغم تحمیل تحریم ها و جنگ های بسیار سخت بر مسلمانان بخشید.

حجت الاسلام نعمتی گفت: اگر ما نیز بتوانیم ارتباط خوبی با خداوند متعال برقرار کنیم، از هیچ کسی دلخور نخواهیم شد چراکه خدمت ما فقط برای کسب رضایت الهی می شود و دلخوری ها و نامهربانی ها همه از بین می رود.

لزوم شناسایی عوامل وحدت ستیز  در جوامع اسلامی

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از وحدت عملی بین برادران شیعه و سنی به عنوان بهترین نوع وحدت نام برد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با شناسایی عوامل وحدت ستیز،  زمینه های تحقق وحدت عملی را بین جوامع اسلامی محقق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهانت رژیم فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) نیز اشاره کرد و گفت:  مهمترین دلیل غرب به خصوص فرانسه در اهانت به مقدسات مسلمانان و حمایت رئیس جمهور این کشور، این است که امروز  سردمداران غرب و در کل استکبار، از تسلط اسلام بر تمام عالم در هراس هستند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امروز برهمگان ثابت شده است که بزودی حکومت عدالت گستر اسلام به برکت  ظهور حضرت بقیه الله(عج) عالمگیر خواهد شد، گفت: اسلام ستیزی در فرانسه همچون سایر کشورها  بیانگر این نکته است که آنها از گسترش عدالت نبوی در حکومت مهدوی  هراسان هستند.

وی به ناتوانی مکرون در کنترل کرونا و عدم مقبولیت وی در نظر مجامع عمومی فرانسه نیز اشاره کرد و گفت: مکرون برای اینکه بتواند دولتش را در انتخابات پیش رو تکرار کند و همچنین نا آرامی‌های خیابانی در فرانسه را نیز کم رنگ کند دست به چنین کار ناپسندیده و دور از عقلانیت زده است تا با فریب اذهان مردمش، به اهداف خود برسد.

امام جمعه شهرستان نیر نقش لابی صهیونیست در توطئه اهانت به مقدسات اسلام در فرانسه را متذکر شد و گفت: بدون شک گرداننده اصلی این حرکت، رژیم منحوس صهیونیستی است.

پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه ، دقیق ترین و کارآمدترین ابزارها در دیپلماسی عمومی است

حجت الاسلام نعمتی به پیام و نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان فرانسه در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: ارسال پیام رهبر انقلاب اسلامی به جوانان فرانسه یکی از دقیق ترین و کارآمدترین ابزارها در دیپلماسی عمومی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام با حمله به هویت جعلی و خودساخته  غرب یعنی هلوکاست در برابر هویت مسلمانان، توپ را به زمین آنها انداخته است گفت: رهبر معظم انقلاب در این پیام، مسأله هلوکاست را با مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین  و مبارزه با اسرائیل گره زده است.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود انتظار امت مسلمان از دولت های اسلامی را یادآور شد و گفت: دستگاه‌های سیاست خارجی کشورهای مسلمان، باید ضمن محکوم کردن این عمل شنیع با تحریم کالاهای فرانسوی با این عمل مقابله به مثل کنند.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه کشور ما نیز در اینخصوص باید واکنش بسیار مناسبی از خود نشان دهد گفت: با این حرکت اسلام ستیزانه که در آستانه هفته وحدت صورت گرفته است، باید با صلابت و اقتدار برخورد کرد.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با حضور در  قرارگاه ستاد مقابله با کرونا، مسئله را کاملا جدی تلقی کرده و نهایت دقت در نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی را به کار گیرند تا این ویروس منحوس هرچه زودتر ریشه کن شود.

وی راه اندازی ستاد مقابله با کرونا در اقصی نقاط کشور را از تاکیدات مقام معظم رهبری بعد از اولین جلسه با مسئولان  قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: با این کار یک صدایی در کشور شنیده می شود و مسئولان نیز با پیش قدم شدن در فعالیت ها می توانند به الگوی مردم تبدیل شوند

این مبلغ اسلامی تصریح کرد:  مردم نیز در کنار همه برنامه های علمی و اجتماعی مبارزه با کرونا، نباید از دعا، توسل، استغفار و توکل نیز غافل شوند.

 وی در ادامه سخنان خود انتقاد سازنده همراه با پیشنهاد را لازمه پیشبرد اهداف نظام اسلامی  دانست و گفت: اهانت در هر کاری نادرست و غلط است چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز براین موضوع تأکید کردند.

کوتاهی در انجام برنامه های فرهنگی به بهانه کرونا پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام نعمتی با انتقاد از وضعیت برنامه های فرهنگی در سطح کشور نیز گفت: مسئولان نباید به بهانه تحریم و کرونا برنامه های فرهنگی و خدمت سانی به مردم را تعطیل کنند چراکه دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به این کشور استفاده می کند.

وی به نشست های خصوصی مسئولان با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: خروجی این نشست ها باید برای تمام مدیران و مسئولان کشور به الگو تبدیل شود و در این راه خستگی معنایی ندارد.

مناظرات انتخاباتی، بیانگر افول بین المللی  و داخلی آمریکا است

امام جمعه شهرستان نیر به مناظرات انتخاباتی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: این مناظرات خود گویای افول آمریکا در عرصه های بین المللی و داخلی است.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات آمریکا هرچه باشد به حال ایران اسلامی فرقی نمی کند، گفت: دشمنی دشمن تمامیت ندارد  و شایسته است مسئولان دولتی با اهتمام ویژه به نیروهای جوان درصدد حل مشکلات  برآیند.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود خواستار نظارت بیشتر به بازار شد و گفت: مسئولان سه قوه باید با همدلی و یک صدایی و با نظارت بر تولید به مهار قیمت‌ها بپردازند تا در کنار مبارزه با رانت خواری و فساد اقتصادی، زمینه های رفاه و نشاط مردم را فراهم کنند.

نقش آموزش و پرورش در تبیین وقایع تاریخی انقلاب اسلامی

وی به هفته بسیج دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: تبعید امام خمینی(ره)، تسخیر لانه جاسوسی از مهمترین مناسبت های پیش رو است  که در این زمینه لازم است متولیان فرهنگی و سیاسی کشور با انتقال تاریخ انقلاب اسلامی به نسل های چهارم و پنجم وقایع تاریخی انقلاب را به نسل های جوان کشور، تبیین کنند که در این راستا  قطعاً متولیان امر آموزش و پرورش نقش اساسی برعهده دارند.

انتهای پیام/ج