نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8562 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱

در مراسم معارفه مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مطرح شد؛

عالم شدن تنها راه قوی شدن است/ دستاوردهای شهید طهرانی مقدم قابل مذاکره نیست

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل به تبیین اهمیت موضوع تعلیم و تربیت اسلامی پرداخت و گفت: در دنیای پرزرق و برق امروزی گفتمانی می تواند غالب شود که بر اساس فطرت انسانی به سمت اهداف الهی حرکت کند.

عالم شدن تنها راه قوی شدن است/ دستاوردهای شهید طهرانی مقدم قابل مذاکره نیست

به گزارش ابصارخبر، رضا عبدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانشجویی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل به تبیین اهمیت موضوع تعلیم و تربیت اسلامی بین دانشجو معلمان پرداخت و گفت: در دنیای پرزرق و برق امروزی گفتمانی می تواند غالب شود که بر اساس فطرت انسانی به سمت اهداف الهی حرکت کند.

وی با بیان اینکه گفتمان های غالب دنیا بر اساس قدرت و ثروت تشکیل یافته اند، گفت: این گفتمان ها که اغلب با زور ایجاد شده اند دوام و پایداری ندارند.

رسانه یکی از بهترین ابزار های کنترلی است/ گفتمان الهی غالب ترین گفتمان جهانی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل با بیان اینکه در گفتمان الهی، پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) مسیر را نشان می دهند گفت: این گفتمان پایدار بوده و موجب تعالی انسان می شود.

وی از ساده انگاری مسائل به عنوان تنها آسیب پیش روی جوانان در برهه فعلی نام برد و گفت: جوانان ما به مسائل مختلف نگاه ساده ای دارند در حالی که همین نکاتی که در چشمان ما ساده است، خارج از مرزهای کشور باعث تغییر و نحولات اساسی شده  و گفتمان های موجود در کشورهای مختلف را با چالش های اساسی مواجه کرده است.

عبدی از دانشجومعلمان بسیجی خواست تا با مطالعه دقیق وقایع و ارائه تحلیل های درست، به تبیین  مسائل در محیط دانشگاه بپردازند چراکه همین کار به ظاهر ساده ضمن جراست از انقلاب موجب ترویج آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی می شود.

وی در پایان سخنان خود از رسانه به عنوان یکی از ابزار قدرت در گفتمان ها نام برد و گفت: رسانه یکی از بهترین ابزار ها برای نظارت بر کار تشکیلاتی است.

وی از بسیج دانشجویی به عنوان یکی از بازوان انقلاب اسلامی نام برد و گفت: بسیجیان با الگو قراردادن فرهنگ ایثار و شهادت تا پای جان در صحنه ها حاضر هستند و این دیدگاه است که می تواند منجر به تعالی و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف شود.

برقراری نظام تعلیم و تربیت توحیدی مطالبه بسیج دانشجویی از متولیان امر تعلیم و تربیت کشور

پرویز پرزور مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در این مراسم به تبیین رویکردها و ماموریت های بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: کار فرهنگی و تربیتی در راستای تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی یکی از اهداف و ماموریت های بسیج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه کارهای اجتماعی امروز از ارزشی دو چندان در جامعه برخوردار است، گفت: رسالت های بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان سنگین تر و با اهمیت تر از سایر دانشگاه ها است چراکه خروجی های این دانشگاه مستقیما با جامعه در ارتباط بوده و پرورش دهندگان نسل های آینده کشور هستند.

پرزور در پایان سخنان خود به تبیین انتظارات بسیج دانشجویی از متولیان امر آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: برقراری نظام تعلیم و تربیت توحیدی در محیط های آموزشی یکی از مطالبان مهم بسیج دانشجویی است و در این راستا نیز با برگزاری دوره های توانمندسازی  سعی می کنیم با حرکت مسئله محور در این راستا این موضوع مهم و حیاتی را به اولویت نظام تعلیم و تربیت کشور تبدیل کنیم.

صداقت و اخلاص، مهمترین ارکان نظام تعلیم و تربیت / برای قوی شدن راهی جز عالم شدن نداریم

حجت الاسلام زمانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل از صداقت و اخلاص به عنوان مهمترین نعمت در تعلیم و تربیت نام برد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی صداقت و اخلاص جزو ارکان تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان است.

وی به روز جهانی علم،صلح و توسعه اشاره کرد و گفت: علم از جهت اینکه ذاتا ارزشمند است می تواند در خدمت صلح جهانی قرارگیرد.

حجت الاسلام زمانی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اینخصوص اشاره کرد و گفت: امروز دنیا با علم اداره می شود و اگر کشوری از قافله تولید علم عقب بماند محکوم به فنا است.

وی با بیان اینکه ما برای قوی شدن راهی جز عالم شدن نداریم گفت: مراکز علمی ما نیز برای رسیدن به سعادت و سلامت جامعه باید تمام تلاش خود را به کارگیرند تا ضمن جبران عقب ماندگی های پیش از انقلاب، با پیمودن پله های پیشرفت همگام با جامعه جهانی به توسعه دست پیدا کنند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل از میدان علم به عنوان جدیدترین میدان رقابتی در جهان نام برد و گفت: علم امروز مثل جریانی است که به تنازع بقا  منجر می شود بطوریکه هرکس دارای علم باشد زنده می ماند و سایرین محکوم به شکست هستند.

وی در پایان سخنان خود به پیشرفت های کشور بعد از انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: جوانان این مرز و بوم علی رغم تحمل 8 سال جنگ تحمیلی، شدیدترین تحریم ها و تهدیدها توانستند با کار جهادی و جهاد علمی کشور را به این مرتبه از رشد و پیشرفت در جهان برسانند که شایسته تقدیر هستند.

حجت الاسلام زمانی با انتقاد از مسئولین کشور گفت: متاسفانه بر اساس سیاست های اتخاذ شده روند پیشرفت کشور در چندسال گذشته با کندی مواجه شده که انتظار داریم با اقبال دولتمردان به جوانان و بها دادن به توان داخلی دوباره مسیر پیشرفت در کشور هموار شده و تسریع پیدا کند.

وی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به نیکی نام برد و گفت: شهید طهرانی مقدم  یکی از عالمان مجاهدی بود که با تلاش های شبانه روزی خود ضمن عزت آفرینی برای کشور و  فراهم کردن زمینه های اقتدار ملت ایران در جهان، مهمترین ابزار صلح جهانی را نیز برای کشور ما به ارمغان آورد و این ملت قدردان تلاش های شهدای علم و فناوری هستند و هرگز اجازه نخواهند داد این مجاهدات ها با مذاکره و یا امثال آن با خطر مواجه شوند.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات روح اله شاهی مسئول سابق بسیج دانشجویی پردیس علامه طباطبایی، سید عباس حسینی مسئول سابق بسیج دانشجویی پردیس آزادگان نیر و خانم نورالهی مسئول سابق بسیج دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر،  امیر حسین بهراد ،مهدی شریفی و خانم بابازاده به عنوان مسئولین جدید بسیج دانشجویی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل معرفی شدند.

 

انتهای پیام/ج