سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8626 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸

در میزگرد دانشجویی مطرح شد؛

گفتمان سازی و کار جهادی، اساس کار تشکل های دانشجویی است/ عرصه جنگ در جبهه تعلیم و تربیت جدی گرفته نمی شود/ دانشجویان خط شکنان، گام دوم انقلاب هستند

جمعی از فعالان دانشجویی اردبیل در میزگرد روز دانشجو ، خواستارتوجه جدی دولت به جنگ نرم در عرصه تعلیم و تربیت شده و اعلام کردند؛ امروز دانشجویان به عنوان خط شکنان گام دوم انقلاب با گفتمان سازی و کار جهادی، جلوی ناکارآمدی ها را خواهند گرفت.

گفتمان سازی و کار جهادی، اساس کار تشکل های دانشجویی است/ عرصه جنگ در جبهه تعلیم و تربیت جدی گرفته نمی شود/ دانشجویان خط شکنان، گام دوم انقلاب هستند

به گزارش ابصارخبر، همزمان با 16 آذر روز دانشجو، میزگرد تخصصی بررسی رویکردهای جدید جنبش دانشجویی استان اردبیل در راستای خدمت رسانی به مردم  با حضور نمایندگان هسته ها و مسئولین قرارگاه های بسیج دانشجویی به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی استان در پایگاه خبری تحلیل سبلان ما برگزار شد.

روح اله شاهی دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل از دانشگاه فرهنگیان، پیمان مهربان پور مسئول هماهنگ کننده  نشست های جوان مومن انقلابی اردبیل از دانشگاه محقق اردبیلی، میلاد بیغاله دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان از دانشگاه آزاد اردبیل، محمدرضا امانی دبیر حرکتهای جهادی دانشجویی از دانشگاه پیام نور اردبیل، خانم اکبری مسئول کارگروه مهدا و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از جمله فعالان دانشجویی حاضر در این میزگرد بودند که به تبیین کارکردهای هسته ها و قرارگاه های خود در زمینه تربیت نیروهای تراز انقلاب ، حل مسائل و چالش های پیش روی انقلاب و مهمتر از همه نقش آفرینی تشکل های دانشجویی در گام دوم انقلاب اسلامی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. 

سبلان ما: کشور ما در 7 سال گذشته با چالش های اساسی برخوردار بود و تجربیات تلخ متعددی را در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بدست آورد، گل سرسبد این تجربیات،  عبرت های  برجام بود که منجر به نفوذ دشمنان در لایه های مختلف علمی و سیاسی کشور شد بطوریکه دو نخبه کشور در عرصه های نظامی و علمی یعنی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته ای محسن فخری زاده مظلومانه به شهادت رسیدند.

رسالت تشکل های دانشجویی در زمینه بصیرت افزایی به مردم به منظور پیشگیری از تکرار تجربیات تلخ گذشته مستلزم برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت های جنبش دانشجویی است. در این میان نقش  بسیج دانشجویی به عنوان فراگیرترین تشکل دانشجویی در سراسر کشور که هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی  و هم  تنوع فعالیت  بر کسی پوشیده نیست  مهم و برجسته است.

اما این تشکل دانشجویی بر اساس نیاز سنجی  جامعه و همچنین همگام با تحولات جهانی  چند سالی است که رویکرد جدید در پیش گرفته و بیش از گذشته در سطح جامعه تحول آفرین شده است.

لطفا در خصوص رویکردهای جدید بسیج دانشجویی و تحولات صورت گرفته در زمینه فعالیت ها و خدمت رسانی های بزرگ ترین تشکل دانشجویی کشور  نکات مد نظر خود را بیان کنید؟

دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل

روح اله شاهی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان اردبیل و دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل به آسیب شناسی فعالیت های تشکل های دانشجویی پرداخت و گفت: تشکل های دانشجویی در این برهه خاص وظیفه سنگینی بر عهده دارند چراکه وضعیت مثل سابق نیست و روز به روز به نفوذ و توطئه های دشمنان علیه مردم کشورمان افزوده می شود.

وی در ادامه سخنان خود خواستار هم افزایی تشکل های دانشجویی در اجرای برنامه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در کف دانشگاه ها شد و گفت: امروز تشکل های دانشجویی با اتحاد و همبستگی بیشتر می توانند در جامعه اثر گذار شوند.

شبهه افکنی و ترور خبیث ترین کار دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی است

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل با بیان اینکه دشمنان اسلام امروز در فکر ایجاد تفرقه بین مردم هستند، شبهه افکنی و ترور را یکی از خباثت های دشمنان در ایجاد تفرقه بین مردم عنوان کرد و گفت: امروز ما باید با حفظ وحدت و انسجام بیشتر برنامه های طراحی شده را پیش ببریم.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان اشاره کرد و گفت: امروز تشکل های دانشجویی موظف هستند تا با احصاء انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از تشکل های دانشجویی، با برنامه ریزی و هم افزایی با یکدیگر ضمن تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان، زمینه های پیشرفت و تعالی کشور را بیش از گذشته فراهم کنند.

شاهی تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی و نقش آفرینی در حل مسائل و چالش های انقلاب اسلامی در سطوح مختلف ملی، استانی و دانشگاهی را از جمله رسالت های کنونی بسیج دانشجویی نام برد و گفت: این طرح از دو سال گذشته درسازمان بسیج دانشجویی آغاز شده و نتایح فعالیت های انجام گرفته نیز امروز مشهود است.

وی جذب حداکثری دانشجویان با هدف نقش آفرینی مثبت در تحولات پیش روی کشور را مهمترین راهبرد تشکل های دانشجویی عنوان کرد و گفت:  راه اندازی مراکز تحقیقات دانشجویی و استفاده از ظرفیت های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای مسئله محوری فعالیت های دانشجویی برای نقش آفرینی در حل چالش های پیش روی انقلاب اسلامی مهم و تاثیر گذار است.

مطالبه گری، یکی از بهترین بازخوردهای کار دانشجویی است

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در ادامه سخنان خود خواستار محوریت بخشی به فعالیت های دانشجویی شد و گفت: میدان کار تشکل های دانشجویی کف دانشگاه است و اگر در این میدان بازخورد مطلوب حاصل شود، خود به خود نتایج فعالیت ها به جامعه نیز منتقل خواهد شد.

وی حوزه مطالبه گری را از بهترین بازخوردهای کار دانشجویی عنوان کرد و گفت: هسته های مطالبه گری بسیج دانشجویی در این زمینه کارهای مفید و مثمر ثمری انجام دادند و توانستند در چالش های مهم ملی همچون قضیه ابطال پرونده کشت و صنعت مغان گام های مهم و اساسی بردارند.

دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل ورود مسئولان اجرایی استان به حل مشکلات و معظلات مناطق حاشیه اردبیل و سایر شهرستان های استان را از جمله فعالیت های هسته های مطالبه گری عنوان کرد و گفت: امروز نیز هسته های مطالبه گری در منطقه مغان در راستای حل معظل جاده های مواصلاتی این منطقه پیگیر موضوع هستند.

وی به لزوم برنامه ریزی در راستای پرورش نیروهای در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه آینده سازان کشور دانشجویان امروز هستند پرورش مدیران  انقلابی و جهادی در تشکل های دانشجویی امری ضروری است.

شاهی در این زمینه نیز به راه اندازی جلسات جوان مومن انقلابی اشاره کرد و گفت: در این جلسات و نشست ها که پیش از ایام کرونا در دفاتر بسیج دانشجویی برگزار می شد کارشناسان انقلابی و جهادی با ارائه مباحث تربیتی در این زمینه به تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی می پرداختند.

دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل لزوم آشنایی دانشجویان با مسائل روز را یادآور شد و گفت: در دنیای امروز که روز به روز بر تهاجم فرهنگی دشمنان افزوده می شود، باید زمینه هایی فراهم کرد تا دانشجویان از حداقل ترین تحلیل های درست برخوردار شوند تا ضمن گرفتار نشدن در دام دشمنان در جامعه نیز تاثیرگذار شوند.

وی خواستار تخصصی شدن فعالیت های تشکل های دانشجویی شد و گفت: شرایط امروز اقتضا می کند تا تشکل های دانشجویی با تمرکز روی موضوع خاص به صورت تخصصی نقش آفرینی کنند.

گفتمان سازی انقلابی و کار جهادی، اساس کار تشکل های دانشجویی است

این دانشجوی اردبیلی لزوم انگیزه بخشی به فعالیت های تشکل های دانشجویی را ضروری دانست و گفت: جهت تشویق دانشجویان برای ورود به میادین و مشارکت های اجتماعی و سیاسی بهتر است با همکاری نهادها و ارگان های مربوطه جشنواره های خاصی طراحی شود تا با تشویق فعالین حوزه های مربوطه، زمینه های مشارکت سایر دانشجویان در آینده فراهم شود.

شاهی خواستار گفتمان سازی انقلابی و جهادی در تشکل های دانشجویی شد و گفت: تشکل های دانشجویی می توانند با گفتمان سازی سیر فعالیت های خود در سطح جامعه نقش آفرینی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: امروز یکی از عرصه هایی که با آن رو به رو هستیم عرصه جنگ در جبهه تعلیم و تربیت است که جدی گرفته نمی شود.

عرصه جنگ در جبهه تعلیم و تربیت است که جدی گرفته نمی شود

دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سند 2030 در راستای منحرف کردن تعلیم و تربیت و پرورش نسل آینده توسط دشمنان انقلاب در قالب های متعددی راه اندازی شده است به ذکر نمونه هایی از اجرای این سند در برخی مدارس و حتی مهد کودک ها پرداخت و گفت: زیر ساخت های آموزش و پرورش باید به سمت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی حرکت کند.

وی با بیان اینکه هر از چند گاهی خبرهایی از روش های غیر اصولی تعلیم و تربیت در مهد کودک ها و یا برخی از مدارس به گوش می رسد، گفت: روا نیست در سرزمین های اسلامی به ویژه ایران در مهدکودک ها به کودکان آموزش های نادرست داده شود.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آموزش و پرورش ما باید سند 2030 را به عنوان یک جنگ تمام عیار در سیستم تعلیم و تربیت کشور تلقی کند، به محتوای آموزشی دانشگاه ها بویژه در علوم انسانی اشاره کرد و گفت: امروز زمینه های لازم برای تدوین منابع درسی بر اساس علوم اسلامی وجود دارد و با وجود حجم عظیم  نخبگان در رشته های علوم انسانی باید منابع اسلامی تدوین و جایگزین علوم غربی شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیر ساخت حرکت به سمت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است، گفت: ایجاد تمدن نوین اسلامی در گرو اهمیت قائل شدن به سیستم تعلیم و تربیت از ابتدایی ترین سطوح تا بالاترین ان یعنی اموزش عالی کشور است.

دبیر طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان اردبیل با باین اینکه مسئولان برنامه ریزی سیستم آموزش کشور باید تدابیری اتخاذ کنند که دانشجویان را از روزمرگی  به یمت ابتکار و خلاقیت هدایت کنند، گفت:  همه باید تلاش کنیم تا سیستم تعلیم و تربیت توحیدی در کشور مستقر شود.

مسئول هماهنگ کننده  نشست های جوان مومن انقلابی در اردبیل

پیمان مهربان پور دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی و مسئول هماهنگ کننده  نشست های جوان مومن انقلابی اردبیل لزوم طرح ریزی سیستم منسجم سیر مطالعاتی به ویژه جلسات نقد و بررسی در موضوعات مختلف را برای دانشجویان مهم و ضروری دانست و گفت: رشد و کادر سازی دانشجویان بسیجی مستلزم تغذیه فکری و بصیرت افزایی عقیدتی و سیاسی است و این محقق نمی شود جز اینکه سیر مطالعاتی و جریان تفکر در سبد معیشتی دانشجویان قرار داده شود.

امروز مرزهای جهانی در تسخیر گفتمان انقلاب اسلامی است

این دانشجوی اردبیلی در ادامه سخنان خود به تبیین مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه از لحاظ جغرافیایی در محاصره دشمنان قرار داریم و استکبار هر روز  با تنگ تر کردن تحریم های همه جانبه سعی در محدود کردن کشور ما دارد اما از لحاظ فکری، اندیشه انقلاب اسلامی امروز فراتر از مرزها، جهانی شده و ملت های رنج دیده از استکبار امروز با دیدن موفقیت های روز افزون ایران اسلامی بیدار شده و دست به تحول آفرینی زده اند.

مهربان پور با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب خط شکنی گام دوم را جوانان سپردند، گفت: دانشجویان از جمله خط شکنانی هستند که با الگو قرار دادن متفکران شهیدی چون بهشتی و مطهری و این اواخر دانشمند هسته شهید فخری زاده به سرعت در حال تجهیز  فکری جهت انجام عملیات های بزرگ به گستره جهان هستند.

دانشجویان خط شکنان، گام دوم انقلاب هستند

دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هدف در بیانیه گام دوم کاملا ترسیم شده است، گفت: امروز دانشجویان پیشگامان حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند چراکه با حضور شبانه روزی در سنگر علم و دانش و تولید قدرت روز افزون برای کشور ، ایران اسلامی را بیش از گذشته از توان بازدارندگی برخوردار می کنند.

مسئول هماهنگ کننده  نشست های جوان مومن انقلابی خواستار تزریق معنویات به جوانان و دانشجویان شد و گفت:  دانشجویان باید در کنار تحصیلات علمی و دانش افزایی به مبانی نیز توجه کنند و با شرکت در دوره های معرفت افزایی و برگزاری جلسات مبانی اسلامی، همواره خود را در این جبهه تقویت کنند چراکه لحظه ای غفلت موجب خسران می شود.

راه اندازی اینترنت ملی، لازمه حرکت در مسیر گام دوم است

وی اهمیت کار رسانه ای را در عصر فعلی یادآور شد و گفت: علاوه بر آموزش  و بکارگیری تبلیغات رسانه ای در فعالیت های دانشجویی، پیگیری و مطالبه اینترنت ملی و سایر زیرساخت ها و فناوری های نوین نیز باید در دستور کار دانشجویان انقلابی قرار بگیرد تا حرکت های لاک پشتی دولت فعلی در این زمینه شتاب بیشتری به خود بگیرد.

مهربان پور با بیان اینکه داشتن اینترنت ملی منجر به افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیا می شود، گفت: در صورت برقراری اینترنت ملی و دانش بومی در این زمینه، قطعا دست چپاولگران و معاندین انقلاب اسلامی در راه اندازی توطئه های متعدد برای کشورمان را قطع خواهد کرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل

میلاد بیغاله دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز  به بیان کارکردها و نقش آفرینی های شورای تبیین مواضه بسیج دانشجویی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان ملی و استانی پرداخت و گفت: مطالبه گری همراه با پژوهش اساس کار شورای تبیین مواضه است.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسئولین کشوری در زمینه عدم وفای به عهد گفت: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی امروز با رصد وقایع ملی و بین المللی تمام تحولات را به دقت بررسی می کند و در صورت نیاز با واکنش ها خود ضمن روشنگری های لازم منجر به جلوگیری از وقایع ناخوشایند برای آینده کشور می شوند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، زبان گویای عامه مردم است

بیغاله به لزوم مطالبه گری دانشجویی در همه مسائل ملی، استانی و محلی پرداخت و گفت: اگر مسائل و مشکلات مردم توسط نیروهای انقلابی و جهادی مردمی پیگیری نشود، توسط معاندین به شیوه های دیگر که ناخوشایند بوده و برای کشور هزینه ایجاد می کند بیان خواهد شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل به ذکر نمونه ای از جریان سازی های شورای تبیین مواضع در مباحث کلان ملی و استانی پرداخت و گفت: روشنگری در قضیه برجام، fatf  و رخددای استانی همچون کشت و صنعت مغان، جاده مرگ پارس آباد، گلخانه های شهرستان گرمی، کارنجات راکد شهرک های صنعتی اردبیل، کارخانه نئوپان خلخال و رفع مشکلات مردم مناطق محروم و حاشیه شهر از جمله اقداماتی است که توسط هسته های دانشجویی با همکاری شورای تبیین مواضع انجام گرفت که دارای برکاتی نیز بود چراکه در کنار روشن شدن زوایای تاریک مسائل منجر به به چالش کشیده شدن مدیران و مسئولان کشوری و استانی نیز شد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اردبیل  برگزای جلسات مطاللبه گری کلان با استاندار، رئیس کل دادگستری ، نمایندگان استان در مجلس، شهرداران و فرماندان و روسای دستگاه های اجرایی را از جمله وظایف شورای تبیین مواضع عنوان کرد و گفت: در این جلسات ضمن بازگویی مشکلات  و خواسته های مردم، راهکارهای عملی نیز برای حل مشکلات ارائه می شود.

وی مستندسازی از اقدامات انجام گرفته را از دیگر فعالیت های شورای تبیین مواضع عنوان کرد و گفت: فعالیت های شورای تبیین مواضع در این موارد خلاصه نشده و در صورت لزوم با راه اندازی طوفان های تویتری و فشار پیامکی مبادرت به احقاق حق مردم می کند.

بیغاله با بیان اینکه شورای تبیین مواضع دارای بلوغ سیاسی و اجتماعی است، تصریح کرد: اعضای شورای تبیین مواضع در راستای انجام رسالت سنگین خود در صورت لزوم از نظرات کارشناسی و نخبگان مربوطه نیز بهرمند می شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای تبیین مواضع  خود را زبان گویای عامه مردم در همه سطوح می داند، گفت: اعضای این شورا در راه انجام رسالت خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کند هرچند در این راه فشارهای سنگین و انواع برچسب ها را نیز متحمل می شود.

دبیر شورای جهادی دانشجویی استان اردبیل 

محمدرضا امانی دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز از ساماندهی فعالیت های جهادی دانشجویی خبرداد و گفت: امروز با انجام نیاز سنجی ها شیوه های خدمت رسانی جهادگران نیز تغییر یافته و گروه های جهادی براساس نیاز مردم به مناطق محروم وارد میدان می شوند تا با حل کامل مشکل و معضل موجود در آن منطقه فعالیت می کنند.

تحقق آرمان های انقلاب در رسیدگی به وضعیت مستضعفین، از اهداف حرکت های جهادی است

دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی استان اردبیل  از راه اندازی کارگروه های تخصصی در حرکت های جهادی خبرداد و گفت: نمونه این فعالیت ها در ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا به استان متبلور شد و تیم های جهادی با نیازسنجی به موقع و پیش بینی های لازم مبادرت به راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، تولید موارد ضدعفونی کننده کردند و با توزیع رایگان آن بین مردم مناطق محروم تا حدودو زیادی از گسترس بیماری در استان جلوگیری کردند.

امانی شناسایی خیرین در بحث کمک های مومنانه را نیز یاداور شد و گفت: بخشی از اقشار اسیب دیده از کرونا که دارای حُجب و حیا بودند و نیاز خود را ابراز نمی کردند، توسط تیم های جهادی شناسایی و امداد رسانی شد.

وی به طرح زباله گرد ها نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از اقشار آسیب دیده از کرونا که تحت پوشش هیچ نهاد و ارگانی قرار نداشتند و از راه کارگری امرار معاش می کردند بر اثر شیوع ویروس کرونا و از دست دادن مشاغل خود بر اثر محدودیت های اجتماعی اعمال شده ازسوی ستاد مقابله با کرونا از روی ناچاری به زباله گردی اجباری روی اورده بودند که با تلاش های شبانه روزی تیم های جهادی این افراد نیز شناسایی شدند تا  علاوه بر امداد رسانی به مراکز و نهادهای ذیربط جهت ساماندهی   و بهره مندی از خدمات رایگان معرفی شدند.

دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه اساس حرکت های جهادی خدمت رسانی به اقشار مظلوم و کم برخوردار جامعه است، گفت: فعالیت های جهادی خالصانه ترین فعالیت های دانشجویی است که منجر به تعالی معنوی و قوت نفس دانشجویان می شود و آنها را برای پذیرش مسئولیت انقلابی و جهادی برای اداره بهتر کشور آماده می کند.

مسئول کارگروه مهدای اردبیل

 خانم اکبری دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مسئول کارگروه مهدا  در این میزگرد به تشریح فعالیت های دانشجویان خواهر در جامعه پرداخت و گفت: مهدا با هدف ساماندهی فعالیت های دانشجویی خواهران در زمینه های اجتماعی به ویژه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه راه اندازی شده است.

مهدا، به دنبال نقش آفرینی بانوان در عرصه های اجتماعی جنگ نرم است

وی با بیان اینکه این کارگروه ابتکاری است، گفت: سیر مطالعاتی و تقویت بینش دانشجویان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اساس  و مبنای فعالیت مهدا است چراکه بدون دانش و مهارت لازم وارد شدن به موضوع نه تنها متجر به حل آن نمی شود بلکه به ایجاد مشکلات جدید نیز  منجر می شود.

اکبری از راه اندازی پویش ریحانه در دانشگاه های اردبیل اشاره کرد و گفت: فاز اول این پویش در زمینه عفاف و حجاب بود و توانست با انجام پژوهش های کابردی و کار میدانی ضمن شناسایی موانع حجاب در برهه فعلی با آگاه سازی های لازم منجر به کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از عدم رعایت حجاب در دانشگاه های هدف شود.

مسئول کارگروه مهدا  به فاز دوم این طرح نیز اشاره کرد و گفت: پژوهشگران مهدا امروز با ورود جدی به مقوله آسیب های آجتماعی به دنبال قانونی شدن رعایت پوشش های بانوان در اماکن عمومی بویژه محیط های علمی و فرهنگی هستند چراکه معتقدند  اگر طرحی قانونی نشود و از ضمانت های اجرایی لازم برخوردار نشود نمی تواند مثمر ثمر شود.

اکبری با بیان اینکه مهدا به دنبال ایجاد محدودیت نیست، گفت: رعایت عفاف و حجاب حداقل ترین کاری است که یک بانوی مسلمان  باید انجام دهد چراکه حجاب یک وظیفه شرعی است.

 

سبلان ما: امروز دانشجویان مومن انقلابی و بسیحی با بازخوانی وقایع تاریخی کشور بویژه دوران ستمشاهی و بهرمندی از عبرت های تاریخی کشور  به ویژه جنایت ناشی از وابستگی به بیگانه و خود فروختگی در آن دوران سیاه، خط و مشی شهدای دانشجو در 16 آذر سال 32 را سرمشق خود قراردادند تا ضمن تداوم راه آنها که همان استکبار ستیزی است، با بهرمندی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، زمینه های پیشرفت و تعالی همه جانبه کشور را بیش از گذشته فراهم کنند.

باز خوانی اندیشه های رهبر انقلاب و حضرت امام درباره دانشجوی تراز انقلاب اسلامی از وظایف اصلی جنبش دانشجویی است که در این زمینه نیز بسیج دانشجویی به عنوان بخشی از این جنبش با راه اندازی هسته ها و کانون های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی همچون قرارگاه های مطالبه گری شهید احمدی روشن، ایجاد شورای تبیین مواضع و پیگیری مسائل و مشکلات حامعه به ویژه چالش های پیش روی انقلاب از مراجع بالادستی، شورای جهادی به منظور رسیدگی به وضعیت محرومین جامعه که از آرمان های ترسیم شده انقلاب اسلامی است در کنار راه اندازی مراکز تحقیقات دانشجویی به منظور ارائه راهکار حل مسائل به مراجع بالادستی از جمله رویکردهای جدید است که این تشکل دانشجویی در سراسر کشور آغاز کرده تا ضمن پرورش نیروهای در تراز انقلاب اسلامی، گام دوم انقلاب اسلامی را نیز محکم و استوار بردارد.

گزارش: مهدی جدی

انتهای پیام/ج