نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 8637 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در پی اظهارات اردوغان در باکو

انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در پی اظهارات اردوغان در باکو بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در پی اظهارات اردوغان در باکو

به گزارش ابصارخبر، انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در پی اظهارات اردوغان در باکو بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است؛

"أَ فَلَمْ یَسیرُوا فِی الْأَرْضِ فَیَنْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ دَمَّرَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَ لِلْکافِرینَ أَمْثالُها"

گستاخی و صراحت جناب اردوغان پس از آزادسازی بخش‌هایی از قره‌باغ با خواندن ابیاتی از یک شعر جدایی‌طلبانه درباره رود "ارس" در مرز ایران و جمهوری آذربایجان، نشان داد آزادی این مناطق بر توهمات گذشته ایشان در قبال تحقق تفکرات دیکتاتورمآبانه و اندیشه‌های کشورگشایی این رییس جمهورِ نئو عثمانی افزوده است؛ از این رو نیاز است جهت زدودن توهمات ایشان چند واقعیت تاریخی یادآوری شود.
 
جناب اردوغان فراموش نکرده‌اند آن روزهایی را که سیل عاشقان انقلاب از خاک جمهوری آذربایجان به ایران آمدند و ایران با آغوش باز آنان را از کمونیسم شوروی پناه داد؟  اشک‌های این ملت که ایران را وطن خود می‌دانستند و با پا گذاشتن بر خاک آن اشک شوق می‌ریختند از خاطرات مردم آذربایجان فراموش شدنی نیست.

جناب اردوغان؛ باید به یاد داشته باشید که ایران در جنگ‌های گذشته قره‌باغ به خاک آذربایجان سلاح و مستشاران نظامی گسیل می‌کرد و در عین حال ترکیه به دلیل خواست آمریکایی‌ها از هر کمکی سر باز می‌زد.

بر کسی پوشیده نیست اگر پیام رهبر معظم انقلاب در ضرورت آزادی خاک اشغال شده نبود و اگر اراده جمهوری اسلامی بر این امر چیز دیگری بود، قطعا پیروزی‌های اخیر ارتش آذربایجان ممکن نبود و این مناطق از اشغال در نمی‌آمد. 

برخلاف اظهارات جناب اردوغان، جمهوری اسلامی در میدان عمل این اراده و قدرت منطقه‌ای خود را بارها ثابت کرده است. آن زمانی که دنیا کمر بر ساقط ساختن بشار اسد بسته بود و جناب اردوغان پیشتاز در براندازی بشار اسد بود، آن موقع که جناب رییس جمهور عزم نماز خواندن در مسجد اموی کرده بود و آن موقع که غرب با تمام قوا دندان برای تجزیه سوریه تیز کرده بود، تنها جمهوری اسلامی بود که ماندن اسد و یکپارچکی سوریه را اراده کرد و به آن جامه عمل نیز پوشانید.

جناب اردوغان؛ قطعا حمایت‌های برادرانه جمهوری اسلامی از شما در جریان کودتای ۲۰۱۶ که در مواجهه با چند گروه شبه نظامی ناتوان شده بودید را خوب به یاد دارید!

قطعا به یاد دارید که جمهوری اسلامی چگونه با استقلال اقلیم کردستان رفتار کرد و این جمهوری اسلامی بود که این بار در عراق حفظ یکپارچگی را اراده و از زوال آن جلوگیری کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی ضمن محکوم نمودن زیاده خواهی‌های ارضی رییس جمهور ترکیه و تعرض حتی لفظی ایشان به تمامیت ارضی جمهوری  اسلامی ایران، از نخبگان و دلسوزان کشور مسلمان ترکیه می‌خواهد به ایشان واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی منطقه همچون سرنوشت شوم و ذلیلانه‌ی دیکتاتورهایی همچون هیتلر و صدام را به وی متذکر گردند که ادامه‌ی چنین راهی قطعاً چنان نتایجی برای ایشان در پی خواهد داشت. همچنین از وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار می‌رود با موضعی قاطع به این گستاخی‌ها پاسخ داده و مسأله را تا دریافت توضیحات مقتضی پیگیری نماید.

انجمن اسلامی مستقل دانشگاه محقق اردبیلی