نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8655 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷

قائم مقام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان اردبیل :

تامین مسکن برای محرومین فاقد سرپناه، مهمترین دغدغه آیت الله رسولی محلاتی بود

قائم مقام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: مرحوم آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، چهره‌ای بی‌نظیر و بی بدیل از نظر علم و عمل و بهره‌مندی از فضائل و کرامات اخلاقی بودند که توانست لقب کاتب حضرت امام خمینی (ره) را بگیرد.

تامین مسکن برای محرومین فاقد سرپناه، مهمترین دغدغه آیت الله رسولی محلاتی بود

حجت الاسلام طاها نجفی نژاد قائم مقام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در گفتگو با ابصارخبر، به تبیین ویژگی ها و سیره عملی و رفتاری مرحوم آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، چهره‌ای بی‌نظیر و بی بدیل از نظر علم و عمل و بهره‌مندی از فضائل و کرامات اخلاقی بودند که توانست لقب کاتب حضرت امام خمینی (ره) را بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود به زندگینامه مرحوم آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی در سال 1308 در محلات استان مرکزی متولد شدند و تا سن ۱۲ سالگی در محلات زندگی می‌کرد و پس از آن به همراه پدر به قم رفت و در آن‌جا تحصیلات خود را ادامه داد و بعد از آن به تشویق پدر به تحصیلات علوم دینی پرداخت.

قائم مقام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل به مرد عمل بودن مرحوم آیت الله رسولی محلاتی تاکید کرد و گفت: آیت الله محلاتی در دوران تبعید امام به نجف، به این شهر مسافرت می کند تا امام را در جریان فعالیت های انقلاب قرار دهد و بعد از بازگشت از عراق توسط ساواک دستگیر و زندانی می شود و در سال ۱۳۴۰ از طرف امام خمینی (ره) مجاز به دریافت وجوه شرعی و تصدی در امور حسبیه می شود. 

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران او به بیت حضرت امام خمینی (ره) پیوست و مسئولیت های متعددی همچون: نگارش فرامین مهم اجرایی، نامه‌ها، پیام‌ها و نیز جواب نامه‌های ایشان را برعهده گرفتند. از سال ۱۳۶۰، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منصوب شدند و به موازات آن در دانشگاه‌های امام صادق (ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تدریس تاریخ اسلام را برعهده داشتند و از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۹ هم نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بودند. 

حجت الاسلام نجفی نژاد خاطر نشان کرد: آیت الله سيد هاشم رسولي محلاتي نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي بعد از رحلت امام خمینی با ارسال نامه اي به محضر حضرت آيةالله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن ارائه گزارشي از عملكرد ده ساله اين بنياد، در مورد ادامه فعاليت حساب ۱۰۰حضرت امام (قدس سره) كسب تكليف نمودند و متعاقبا حضرت آيت الله خامنه اي نیز با تشكر از خدمات ارزشمند بنیاد مسكن انقلاب اسلامي در امر ياري رساندن به قشر محروم و مستضعف جامعه، طي حكمي آیت الله رسولي محلاتي را در سمت نمايندگي ولي فقيه در اين بنياد ابقاء نمودند.

وی به مرد علم بودن این مرحوم اشاره می کند و می گوید: آیت‌الله رسولی محلاتی از مولفین، مورخین و پژوهشگران برجسته تاریخ معاصر اسلام بودند که بیش از ۱۰۰ اثر و تالیفات متعدد آنهم در زمینه های مختلف دینی داشتند.

 قائم مقام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: خواسته اصلی و تلاش آیت الله رسولی محلاتی در طول دوران مسئولیت خویش در نهاد انقلابی و حتی تا آخرین لحظات عمر گرانقدر خویش،  تحقق اهداف تاسیس و راه اندازی این نهاد انقلابی و تامین مسکن برای محرومین فاقد سرپناه جامعه بود.

 

انتهای پیام/ج