نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

کد خبر: 8663 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱

نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل خطاب به اعضای شورای شهر

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل با ارسال نامه ای به اعضای شورای شهر اردبیل خواستار ارائه گزارش عملکرد خدمات این شورا در سال های اخیر به مردم شد.

نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل خطاب به اعضای شورای شهر

به گزارش ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل  با ارسال نامه ای به اعضای شورای شهر اردبیل خواستار ارائه گزارش عملکرد خدمات این شورا در سال های اخیر به مردم شد.

متن نامه به شرح زیر است:

«از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است، اعضای محترم ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه‌ی مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود آسان سازند.»                       ( مقام معظم رهبریمدظله العالی  02/08/1378)

 

اعضای محترم دوره پنجم شورای اسلامی شهر اردبیل

جناب آقای علیرضا پوستی

جناب آقای جواد انصاری

جناب آقای یعقوب هاشمی

جناب آقای حبیب‌ا... فتحی

جناب آقای رحیم آقازاده

جناب آقای حسین افسانه

جناب آقای علیرضا غریبی

جناب آقای یعقوب عزیززاده

جناب آقای یونس رونقی

سرکار خانم زهرا قدیمی

سرکار خانم رویا کنعانی

 

سلام علیکم؛ 

پر واضح است که بر مبنای حکم قرآنی " وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ  «شُورى 38» " خرد جمعی از اصلی‌ترین بایسته‌های عقلی در حکومت مردم‌سالار و از عوامل کارآمدی نظام اسلامی می‌باشد و شوراهای اسلامی شهر و روستا با هدف عمل به این مهم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در تصمیم‌سازی‌های کلان شهری و به عنوان نماد و مظهری مهم از مردم سالاری دینی تشکیل شده‌اند. لذا با توجه به سپری شدن قریب به چهار سال از دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا و لزوم آگاهی از فعالیت‌های انجام گرفته، طبق بررسی‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل در خصوص اقدامات آن شورای محترم و بررسی مصوبات در این دوره زمانی، اقدام و فعالیتی در خورشأن شورای‌شهر اردبیل و متناسب با مأموریت‌های اصلی آن که مقام معظم رهبری در تاریخ دوم شهریور ماه سال 1382، تسهیل زندگی مردم در فعالیت‌هایی که به شهرداری‌ها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازی محیط‌زیست، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت‌و‌سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم، اولویت دادن به مناطق مستضعف‌نشین، تأثیرناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ی ثروت و مواردی از این قبیل را از جمله اصلی‌ترین این ماموریت‌ها دانسته‌اند، مشاهده نگردیده است. با توجه به این مطلب، بسیج دانشجویی ضمن اعلام احتمال ناآگاهی در خصوص اقدامات شایسته و بایسته آن شورا که ممکن است در اثر اطلاع‌رسانی نامناسب و یا مواردی از این قبیل اتفاق افتاده باشد، مقتضی است اعضای محترم دوره پنجم شورای اسلامی شهر اردبیل اقدامات انجام گرفته در طول مدت فعالیت خود را در پاسخ به این نامه و یا به هر طریق دیگری به اطلاع مردم شریف و ولایت‌مدار شهر اردبیل رسانیده و در این خصوص شفاف‌سازی نمایند.

آنچه که از بررسی مصوبات ۱2۳ گانه آن شورا و اطلاعیه‌ها و گزارشات منتشر شده به دست می‌آید، نشانگر اقدامات موثر و تحول آفرین خاصی، غیر از آنچه به صورت روزمره انجام می‌گیرد نمی‌باشد.

در صورتی که احتمال می‌دهید بررسی‌های ما ناقص است و یا مواردی وجود دارد که ما از آنها بی خبریم، به طور مشخص پاسخ بفرمائید این دوره از شورای اسلامی شهر اردبیل، منشأ کدام تحول و مسبب کدام اقدام اساسی و موثر بوده است؟ به عبارتی در صورتی که هر یک از اعضای محترم فعلی در آن شورا حضور نمی یافت، شهر اردبیل از کدام تحول محروم می ماند؟

شایسته است حداقل به ۱۰ مورد از اقداماتی که کلی نبوده و برای عموم مردم قابل سنجش و ارزیابی باشد اشاره بفرمائید.

توفیقات روزافزون تمام عزیزان را از پروردگان متعال مسئلت داریم.

 

انتهای پیام/