نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 8678 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸

مسئول ستاد کنگره شهدای استان اردبیل:

چادر، نفوذ ناپذیرترین مانع برابر سهمگین ترین توطئه های دشمنان است/هیهات من الذله، شعار مکتب حاج قاسم است

مسئول ستاد کنگره شهدای استان اردبیل به تبیین اهمیت چادر و جایگاه آن در اسلام پرداخت و گفت: نفوذناپذیرترین مانع برابر سهمگین ترین توطئه های دشمنان است.

چادر، نفوذ ناپذیرترین مانع برابر سهمگین ترین توطئه های دشمنان است/هیهات من الذله، شعار مکتب حاج قاسم است

به گزارش ابصارخبر، سردار غلام عسگر کریمیان مسئول ستاد کنگره شهدای استان اردبیل در همایش دانش آموزان مکب حاج قاسم سلیمانی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اردبیل که در مسجد محمدیه اردبیل برگزار شد به تبیین ویژگی های حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: شاگردان مکتب حاج قاسم علاوه بر تخصص باید تعهد نیز داشته باشند تا با اخلاص و کار جهادی بتوانند در گام دوم انقلاب اسلامی ایفای نقش کنند.

وی به جنگ تمام عیار هیبریدی دشمنان اسلام علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: سربازان این جنگ نیز باید در تمام ابعاد وارد صحنه مبارزه شوند.

سردار کریمیان در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: دبیرستان نواب صفوی اردبیل در آن دوران محل پرورش شهدای دانش اموزی بود که با اخلاص وارد میدان نبرد شدند و توانستند با ایثار و فداکاری خود درخت انقلاب را تنومند کنند.

وی به سخنان یکی از معلمان دبیرستان نواب صفوی اشاره کرد و گفت: وی همواره به دانش آموزان می گفت که انها آینده سازان این مرز و بوم هستند و مدیریت امور خواسته و ناخواسته با تغییرنسلها به دست آنها خواهد افتاد بنابر این باید از هم اکنون بنیه علمی، فرهنگی و اعتقادی خود را محکم کنند تا برابر طوفان بلایا و تهاجمات بی امان دشمنان بتوانند سربلند و سرافراز شوند.

فرمانده سابق سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان تنها الگوی ماندگار دختران  و بانوان پرداخت و گفت: چادر شما میراث حضرت زهرا(س) است و در این وانفسای روزگار، خواهرانی به فکر حفظ اسلام و انقلاب هستند  و بر خواسته خود پافشاری می کنند، به سعادت دنیا و آخرت خواهند رسید.

وی با بیان اینکه چادر خواهرمان ما، دشمنان را به هراس می افکند، گفت: همین چادر بزرگترین مانع برای در امان ماندن شما از تهاجمات وانحرافات دشمنان است.

سردار کریمیان از بصیرت به عنوان چراغ راه در فضای غبارآلود نام برد و گفت: چادر به عنوان کاملترین پوشش اسلامی خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

وی به تبیین تاثیر چادر بر افکار دشمنان اسلام پرداخت و گفت: اهمیت چادر و جایگاه آن را می توان در خشم و انزجار دشمنان از دختران با حجاب مسمان دید چراکه چادر بزگترین مانع نفوذناپذیر برابر وحشتناک ترین و سنگین ترین توطئه های دشمنان است.

مسئول ستاد کنگره شهدای استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی های مکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم شاگردی از شاگران امام خمینی(ره) و ولایت بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم فدایی ولایت بودن را از بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)  آموخته بود، گفت: وی از ولایت فقیه به عنوان خیمه آل رسول الله نام برده و  همگان را به پاسداری از این خیمه دعوت کرده است.

 

سردار کریمیان با بیان اینکه حاج قاسم معتقد بود که دشمنان اسلام از ولایت فقیه، حجاب و اخلاق اسلامی در هراس هستند، گفت: شهادت طلبی، استکبارستیزی از جمله مولفه های مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حاج قاسم پرورش یافته مکتب ائمه معصومین (ع) است، گفت: وی در تمام مراحل زندگی خود با قرآن کریم مأنوس بود و مسیر حرکت خود را با مفاهیم قرآنی و رهنمودهای ائمه معصومین(ع) ترسیم کرده بود.

وی گفت: امروز مکتب حاج قاسم بر این است تا همه کسانیکه را که می خواهند در این مسیر قدم بردارند راهنمایی کند.

مسئول ستاد کنگره شهدای استان اردبیل با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تکیه گاه حاج قاسم سلیمانی در سخت ترین لحظات بود، گفت: حاج قاسم ظلم ستیزی، سلطه ناپذیری، استکبارستیزی، ضد استعمار و استبداد بودن را در مکتب عاشورا و امام حسین(ع) آموخته بود.

وی به نشان پرچم مکتب حاج قاسم نیز اشاره کرد و گفت: هیهات من الذله یکی از شعار مکتب حاج قاسم است .

سردار کریمیان در ادامه سخنان خود به تاریخچه مبارزه حق و باطل اشاره کرد و گفت: جهاد اصغر توامان با جهاد اکبر و کبیر از ویژگی های بارز سردار دلها بود  بطوریکه وی در هر سه عرصه موفق عمل کرد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم فاتح میدان مبارزه در جهاد اکبر بود، بود،گفت: مالک اشتر زمان با درایت کامل ، مقتدرانه در عرصه جهاد کبیر ضمن غلبه بر هوای نفس، مبارزه با یزیدیان زمان با نفوذناپذیری در برابر جبهه کفر و استکبار به قهرمان و پهلوانی ماندگار در جهان اسلام تبدیل شد.

فرمانده سابق سپاه عاشورا با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نابغه نظامی و سیاسی بود، گفت: با اینکه حاج قاسم به بالاترین مرتبه نظامی رسیده بود و یکه تاز میدان مبارزه با استکبار در جبهه مقاومت بود ، اما با اخلاص و تواضع مثال زدنی همچنان خود را سرباز ولایت می شمرد و تا آخرین لحظات نیز به ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی وفادار ماند.

وی به  سخنان علمای اخلاق در مورد صفات رذیله و فضیلت نیز اشاره کرد و گفت: حاج قاسم با درهم شکستن تکبر و غرور که مادر صفات رذیله است، با تقویت صفت اخلاص در خود، به اوج فضائل دست یافت.

سردار کریمیان با بیان اینکه سردار دلها، مردم دار، مردم یار، مردم نواز و مردم بان بود، گفت: امروز مسئولان کشور برای خدمت به مردم باید از حاج قاسم سلیمانی الگوبرداری کنند چراکه این فرمانده عالی رتبه نظامی  در عین اینکه سرگرم مبارزه با استکبار در جبهه های مقاومت بود در وقت لزوم نیز با حضور در مناطق سیل زده خوزستان، به داد مردم رسید و با آنچه در توان داشت به کمک مردم شتافت.

وی در بخش پایانی سخنان خود از دانش آموزان مکتب حاج قاسم خواست همواره در همه عرصه ها پیش رونده باشند چراکه توقف چیزی جز ضرر و زیان نیست.

مسئول ستاد کنگره شهدای استان اردبیل با بیان اینکه شهید سلیمانی قهرمان تمام ابعاد و عرصه ها بود، گفت: دانش آموزان نیز باید در همه ابعاد خود را تقویت کنند تا بتوانند در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفای نقش کنند.

وی از دانش آموزان خواست تا با فراگیری درس های مکتب حاج قاسم، با ارتقای صفات نیک در خود در میان گل و ریحان با کیفیت و عقاب گونه زندگی کنند.

 

انتهای پیام/ج