کد خبر: 8722 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰

بیانیه بسیج دانشجویی استان اردبیل به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن

شورای تبیین مواضع بسیچ دانشجویی استان اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: تغییر هیات حاکمه و رئیس جمهور در آمریکا به مفهوم تغییر ماهیت و خوی استکباری این کشور نبوده و هرگز نباید مرعوب لبخند فریبکارانه و تغییر لحن و صحبت سران ایالات متحده آمریکا شد.

بیانیه بسیج دانشجویی استان اردبیل به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن

به گزارش ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیچ دانشجویی استان اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: تغییر هیات حاکمه و رئیس جمهور در آمریکا به مفهوم تغییر ماهیت و خوی استکباری این کشور نبوده و هرگز نباید مرعوب لبخند فریبکارانه و تغییر لحن و صحبت سران ایالات متحده آمریکا شد و باید دانست که هدف اصلی تمامی دولت های آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، براندازی و اسقاط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و در این راه به اقدامات ایذایی نظیر جنگ تحمیلی، تحریم ها، جنگ نیابتی( ایجاد داعش) و در حال حاضر نیز جنگ اقتصادی، تمسک جسته اند.

 

بار دیگر عطر بهمن و فضای پرشور ایام الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور پیچیده است. ماه بهمن ماه خاطرات شیرین و ماه دلاور مردی ها و رشادت های جوانان پاک، مومن و انقلابی است که با از جان گذشتگی در راستای حفظ آزادی و استقلال و رهایی از یوغ استبداد و استعمار به پا خاسته و حیات واقعی خود را به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی مطالبه نمودند.

امروز و پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب و به بار نشستن خون شهیدان این مرز و بوم، جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و به عنوان قدرت درجه ی اول در سطح منطقه و طلایه دار جنبش های علمی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و در یک کلام پناهگاه امن آزادی خواهان و مایه ی عذاب مستکبران و زورگویان و مستبدان عالم می باشد. به رغم توطئه های روز افزون استکبار جهانی علیه انقلاب، جمهوری اسلامی به الگویی ممتاز و فاخر برای ملت ها و آزادی خواهان در اقصی نقاط جهان و در خط مقدم مقابله با نظام های ظالم و خودکامه قرار گرفته است.

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ضمن تبریک و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موارد ذیل را خاطر نشان نی سازد:

۱-در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن و به دنبال شرایط خاصی که بیماری کرونا بر کشور حاکم است، ضمن تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر عدم برگزاری راهپیمایی انسانی، بار دیگر با آرمان های مقدس و والای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تجدید میثاق نموده و انزجار قلبی و عملی خود را از آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی و اذناب آن از طریق شرکت در راهپیمایی مجازی اعلام می داریم.

۲-تغییر هیات حاکمه و رئیس جمهور در آمریکا به مفهوم تغییر ماهیت و خوی استکباری این کشور نبوده و هرگز نباید مرعوب لبخند فریبکارانه و تغییر لحن و صحبت سران ایالات متحده آمریکا شد و باید دانست که هدف اصلی تمامی دولت های آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، براندازی و اسقاط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و در این راه به اقدامات ایذایی نظیر جنگ تحمیلی، تحریم ها، جنگ نیابتی( ایجاد داعش) و در حال حاضر نیز جنگ اقتصادی، تمسک جسته اند.

۳-هر گونه مذاکره ی مجدد با آمریکا در چارچوب برجام و چراغ سبز نشان دادن به این کشور در این خصوص که متاسفانه در هفته های اخیر در قالب 《دیپلماسی التماس》توسط وزارت امور خارجه و برخی دیگر از سیاستمداران دنبال می شود کاملا ممنوع بوده و این امر در تعارض آشکار با منافع ملی و استقلال سیاسی و فرهنگی کشور و در یک کلام خیانت به خون شهیدان محسوب می شود.

۴-همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ رفع تمامی تحریم ها در عمل توسط آمریکا، شرط اصلی بازگشت ایران به تعهدات برجامی بوده و این فرمایش معظم له به عنوان فصل الخطاب برای کلیه مسئولین نظام می باشد.

۵-نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی و تصویب لایحه ی بودجه ۱۴۰۰، باید با مد نظر قرار دادن شرایط اقتصادی کشور، نهایت کوشش خود را برای افزایش قدرت خرید اقشار کم درآمد، مقابله با رانت خواری و فساد، تسهیلات ازدواج و طرح های اشتغال زا برای جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به کار گیرند.

۶-اقتدار و عزم قاطع قوه ی قضائیه برای مقابله ی همه جانبه با فساد اقتصادی و محاکمه و اجرای احکام محکومین دانه درشت، شایسته ی تقدیر بوده و باید سر لوحه ی قوای دیگر قرار گیرد.

۷-دولت محترم باید در واپسین ماه های فعالیت خود، کمر همت را به خدمت رسانی به مردم به ویژه اقشار محروم و بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا، مقابله با تورم و گرانی افسار گسیخته ببندد و از پرداختن به مسائل حاشیه ای و تقابل با سایر قوا که نتیجه ای جز خشنودی و لبخند رضایت دشمن را به دنبال ندارد، به شدت اجتناب نماید و تبعیت از فرامین راه گشای رهبر معظم انقلاب را وجهه ی همت خویش قرار دهد.

 

انتهای پیام/ج