سرویس: اقتصادی کد خبر: 8793 ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت ریسباف ابریشم آرتا

تفاهم نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت ریسباف ابریشم آرتا به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت و گسترش همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی و توسعه تحقیقات کاربردی و تقاضامحور در منطقه با استفاده از پتانسیل های شرکت و دانشگاه منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت ریسباف ابریشم آرتا

به گزارش ابصارخبر، دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در  جمع خبرنگاران ایجاد ارتباط میان مجموعه دانشگاه و اتاق بازرگانی را بسیار مهم دانست و گفت: با افزایش تعاملات می توانیم ضمن آشنایی با تولیدکنندگان، با فضای کسب و کار نیز آشنا شویم.
وی با بیان اینکه همکاری در تأمین نیروی انسانی و توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی بین شرکت و دانشگاه در راستای این تفاهم نامه انجام خواهد شد، گفت: دانشگاه در اجرای پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز واحدهای تولیدی، صنعتی مرتبط با شرکت نیز همکاری خواهد داشت.
مهندس حسین پیرموذن مدیرعامل شرکت ریسباف ابریشم آرتا با بیان اینکه صنعت و اقتصاد در دنیا با علم عجین شده است، گفت: هر کشوری که پایه صنعت را با دانشگاه بنیان کرده اند، کشور بزرگ صنعتی شده است.
وی رابطه دانشگاه با صنعت را یکی از مهمترین ویژگی های بخش خصوصی و دولت های دنیا دانست و افزود: ما نیز باید تلاش کنیم رابطه مطلوبی میان بخش خصوصی و دانشگاه ایجاد کنیم‌.
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ایجاد منطقه آزاد، راه اندازی منطقه مشترک اقتصادی با کشورهای CIS و اتصال راه آهن اردبیل به کشورهای آذربایجان و روسیه مهمترین عوامل خروج استان اردبیل از بن بست عنوان کرد و گفت: با تحقق این عوامل کریدور روابط اقتصادی برای حمل و نقل کالاهای استان به کشورهای CIS فراهم خواهد شد.
گفتنی است در ادامه روسای دانشکده های دانشگاه نیز به ارائه نظرات خود پرداختند و تفاهم نامه فی مابین دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت ریسباف ابریشم آرتا به امضای رئیس دانشگاه و مدیرعامل شرکت رسید.