سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8811 ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴

همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر در استان اردبیل/ اردبیلی‌ها در سوگ شهادت مولی متقیان، ناله فراق سردادند+عکس

مردم ولایت‌مدار استان اردبیل همزمان با شب دوم از لیالی قدر با حضور در مساجد، امام زاده‌ها و حسینیه‌ها ضمن احیای این شب سرنوشت‌ساز، در سوگ سالروز شهادت امام اول شیعیان، حضرت علی(ع) ناله فراق سردادند.

مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر در استان اردبیل/ اردبیلی‌ها در سوگ شهادت مولی متقیان، ناله فراق سردادند+عکس

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان ما، مردم ولایتمدار استان اردبیل همزمان با دوم شب از لیالی قدر با حضور در مساجد، امام زاده ها،حسینیه ها ضمن احیای این شب سرنوشت ساز در سوگ سالروز شهادت امام اول شیعیان حضرت علی(ع) ناله فراق سردادند.

شب زنده داران اردبیل علی رغم محدودیت های کرونایی با حضور در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به احیای شب قدر پرداخته و در فراق مولی متقیان ناله فراق سردادند.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم که از ساعت 23 آغاز شد و همزمان در شبکه استانی و شبکه های اجتماعی نیز بصورت زنده پخش می شد به بیان فضائل  حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: عظمت شخصیت امام علی(ع) نشان داد که انسان تا چه اندازه می‌تواند قدرت روحی بالایی داشته باشد.

امام جمعه اردبیل به تبیین اوصاف امام اول شیعیان پرداخت و گفت: مسئولیت در جامعه اسلامی امانت است و مسئولان باید با الگوگیری از امام علی(ع) امانتدار مسئولیت خود باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمعی از مردم ولایتمدار اردبیل نیز با حضور در مهدیه اردبیل و حسینیه زیارت عاشورا به احیای شب قدر پرداخته و در این شب سرنوشت ساز به راز و نیاز با پروردگار خود پرداختند.

حجت الاسلام اکبر محمدزاده از مبلغین اسلامی اردبیل در جمع جوانان هیات رایه الهدی به تبیین ویژگی ها و فضائل امیر المومنین امام  علی(ع) پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) نقطه مرکزی و تمام فضایل و منش های والا و اخلاق انسانی است بطوریکه کمالات معنوی گرداگرد وجودشان می چرخد.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) همیشه رستگار است، تصریح کرد: اگر کسی خواهان رستگاری و رسیدن به خوشبختی و سعادت است، باید دنباله رو  و پیرو  راستین امام علی(ع) باشد چراکه جز این راهی برای رسیدن به سعادت  دنیوی و اخروی نیست و  تنها راه سعادت گام برداشتن در راه حضرت علی(ع) است.

 

 

 

 

 

حامد حق محمدی مفسر قرآن کریم و از اساتید دانشگاه های اردبیل نیز در مراسم شب قدر که در حسینیه زیارت عاشورای برگزار شد به تفسیر سوره قدر  پرداخت و گفت: در جوامع روایی شیعه، روایاتی از پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع) و امام باقر(ع) نفل شده که فرشتگان الهی در شب قدر بر والیان بعد از رسول خدا که علی (ع) و یازده تن از فرزندان او هستند، نازل می‌شوند و از شیعیان می‌خواهد با سوره قدر بر اثبات وجود و زنده بودن امام زمان(عج) استدلال کنند؛ چراکه نزول فرشتگان در شب قدر برای ابلاغ تقدیر سال آینده مختص به زمان پیامبر(ص) نیست و در تمام سال‌ها جاری است.

 

 

دانشگاهیان  اردبیل نیز در این شب بزرگ و سرنوشت ساز با حضور در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی ضمن برپایی مراسم شب قدر با ولایت فقیه  و آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل به تبیین ویژگی های اخلاقی و علمی  حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: دانشگاهیان با الگو برداری از خصلت های امام اول شیعیان می توانند ضمن کسب رضای الهی و برخورداری از سعادت دنیوی  و اخروی نقش موثری در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایفا کنند.

وی به بیانیه گام دوم نیز اشاره کرد و گفت: مخاطب بیانیه گام دوم جوانان بخصوص دانشجویان است و این راستا دانشگاهیان نقش مهمی در پرورش و شکوفایی استعدادهای جوانان  و سوق آنها به سمت برنامه های گام دوم انقلاب اسلامی دارند.

حجت الاسلام حسنی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: تنها با شناخت و کسب معرفت به اهداف و آرمان های اسلام ناب محمدی می توان به این مهم دست یافت.

وی از دانشگاهیان خواست تا با گفتمان سازی گام دوم انقلاب و تمدن نویت اسلامی جوانان را در رسیدم به این هدف مهم آماده کنند.

 

 

 

 

 

مدافعان سلامت در این شب مهم و سرنوشت ساز نیز بیماران مبتلا به کرونا را تنها نگذاشتند و با برگزاری مراسم شب قدر در بخش کرونایی بیمارستان امام خمینی(ره) ضمن معنوی کردن فضای بیمارستان، امید و خودباوری را برای بیماران اهدا کردند.

 

مردم  ولایتمدار شهرستان پارس آباد نیز در دومی شب از لیالی قدر با حضور در مصلی این شهرستان ضمن برپایی مراسم شب قدر با مقام ولایت تجدید میثاق کردند.

 

 

 

حجت الاسلام باوقار امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز به تبیین ویژگی های شب قدر پرداخت و گفت: شب قدر، شبی است که همه مقدرات تقدیر می ‌گردد و قالب معین و اندازه خاص هر پدیده، روشن می‌ شود .

وی با بیان اینکه کمال انسان مومن آن است که در برابر عظمت الهی، خود را فقیر و ناچیز و تهی‏دستِ مطلق ببیند، گفت: انسان باید در عین قدرت و ثروت و علم و برخورداری از مزایا و محاسن و خصوصیات مثبت و در اوج دارایی و توانایی، واقعاً نه به صورت تعارف خود را در مقابل خدا، نیازمند و تهی ‏دست و محتاج و کوچک و حقیر ببیند.

امام جمعه مشگین شهر  تصریح کرد: اگر با توبه و انابه به درگاه الهی خود را پاک کردیم و عظمت حق را با تمام وجود درک کردیم و خود را حقیر و مسکین دیدیم می توانیم به شمه ای از مراتب شب قدر برسیم.

 

 

 

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار نیز در مراسم شب قدر که در مسجد امع این شهرستان برگزار شد، گفت: خلق شدیم تا به مقام انسان برسیم.

وی به فلسفه حرکت امام علی(ع) پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) به دنبال پرورش انسان بود، بنابراین هرکس از حضرت علی(ع) پیروی کند به مقام انسانیت خواهد رسید چراکه حضرت علی(ع) کامل ترین انسان در  عالم خلقت است و همه فضائل  و ویژگی های انسان کامل در حضرت علی(ع) جمع شده است.

امام جمعه شهرستان بیله سوار با بیان اینکه ایثار، معرفت، شجاعت، منش، اخلاق و رفتار حضرت علی(ع) تماما تفسیر انسانیت است، گفت: هرکس می خواهد به مقام انسانیت برسد لازم است از سیره عملی و رفتاری امام علی(ع) پیروی کند.

 

 

حجت الاسلام عزیزی به شرایط رسیدن به مقام انسانیت در زمان حال و دنیای رنگارنگ فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: در رسانه های ما فقط از فضائل امام علی(ع) گفته شده است بنابراین برای اینکه شرایط رسیدن به مقام انسانیت را در مردم فراهم کنیم  باید به ایجاددغدغه بپردازیم تا با عمل به راهکار هایی که امام علی(ع) برای ما به یادگار گذاشته است بتوانیم به سایه ای از حضرت علی(ع) برسیم.

 

انتهای پیام/ج