نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8834 ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵

همرزم شهید خراسانی مقدم؛

خلاقیت و شجاعت ویژگی اصلی شهید خراسانی مقدم بود

همرزم شهید خراسانی مقدم به روایت صحنه هایی از ایمان، بصیرت و ایثار شهید سید جعفر خراسانی مقدم این رزمنده اردبیلی پرداخت و گفت: شهید خراسانی مقدم آنقدر در کار خود جدیت و خلاقیت داشت که دکتر چمران فرمانده جنگ های نامنظم بارها از وی تمجید کرده و اعلام کرده بود؛ چشم امید من سید جعفر خراسانی و دسته اوست.

خلاقیت و شجاعت ویژگی اصلی شهید خراسانی مقدم بود

به گزارش ابصارخبر، محبوب حاتمی از همرزمان شهید سید جعفر خراسانی در گفتگو با سبلان ما ، به روایت  صحنه هایی از ایمان، بصیرت و ایثار شهید سید جعفر خراسانی مقدم این رزمنده اردبیلی پرداخت و گفت: شهید خراسانی مقدم آنقدر در کار خود جدیت و خلاقیت داشت که دکتر چمران فرمانده جنگ های نامنظم بارها از وی تمجید کرده و اعلام کرده بود؛ چشم امید من سید جعفر خراسانی و دسته اوست.

وی با بیان اینکه شهید سید جعفر  قبل از انقلاب نقش مهمی در شروع حرکت های مردمی ایفا کرد گفت: سید جعفر  همراه با جوانان انقلابی آن دوران در مسجد میرزا صالح و میرزا علی اکبر فعالیت های انقلابی می کرد و در اکثر راهپیمایی ها پیشگام بود.

حاتمی به اعزام سید جعفر خراسانی به لبنان و مبارزه با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: سید جعفر با رایزنی های مختلف توانست خود را به نیروهای دکتر چمران در جنوب لبنان برساند و تا آخرین لحظه نیز پا به پای دکتر چمران به مبارزه با دشمنان اسلام پرداخت.

وی با بیان اینکه سید جعفر دوره های چریکی را در لبنان فرا گرفته بود، گفت: پس از چند سال از شهادت سید جعفر که به عنوان مستشار نظامی به همراه جمعی از رزمندگان اسلام به لبنان رفته بودم در کمال ناباوری عکس های سید جعفر را بر در و دیوار معابر و مغازه های جنوب لبنان دیدم و و قتی علت این همه ارادت لبنانی ها به سید جعفر را جویا شدم آنها به خلق و خوی این رزمنده ایرانی اشاره کرده گفتند؛ زمانی که زیر گلگوله های صهیونیست ها لحظه ای آرامش نداشتیم این سید جعفر بود که با اخلاق بی مثال خود به یاری مظلومان می شتافت و از پیرمردان و پیرزنان مراقبت می کرد و به داد کودکان زیر آوار مانده می رسید.

این پیشکوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سید جعفر به کوهنوردی علاقه فراوانی داشت گفت: سید جعفر در سال چندین بار به تنهایی به قله سبلان صعود می کرد و همین تمرین ها از وی یک انسان تنومند  و قوی ساخته بود بطوریکه در دوران انقلاب و مبارزه با رژیم پهلوی، همواره دستان خود را سپر مبارزان انقلابی در مواجهه با ماموران سفاک رژیم قرار می داد تا ضربات آنها را از سر و صورت انقلابیون دفع کند.

وی دائم الوضو بودن را یکی از ویژگی های سید جعفر عنوان کرد و گفت:  اولین باریکه با سید جعفر به اهواز اعزام شدم  وی از من خواست همواره غسل شهادت داشته و دائم الوضو باشم تا در لحظه وصال به معبود پاک و منزه باشم.

حاتمی به لحظه آشنایی خود با سید جعفر اشاره کرد و گفت: آشنایی من با شهید خراسانی مقدم به عنفوان جوانی در مکتب امام رضای مسجد اعظم باز می گردد، در آن زمان تعدادی از جوانان که هم اغلب هم سن و سال نیز بودیم در محضر مرحوم شیخ سعید اموزش و فعالیت می کردیم.  

این رزمنده دوران دفاع مقدس به خاطرات دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: در دوران مبارزات علیه رژیم ستم شاهی در مسجد اعظم سازماندهی شده و در مساجد پخش می شدیم و سرود ای امام را می خواندیم تا شور انقلابی را در محافل عزاداری  قبل از سینه زنی و زنجیر زنی ایجاد کنیم و این میان  سید جعفر که جوان نترسی  از ما مراقبت می کرد تا توسط ماموران رژیم آسیبی به ما وارد نشود.

وی به دوران پس از انقلاب و راه اندازی جهاد سازندگی نیز اشاره کرد و گفت: در آن زمان جهاد سازندگی  روبه روی  خانه پدری سید جعفر و در محل هلال احمر مستقر شده بود قرار داشت به همین دلیل یک پای سید جعفر در جهاد سازندگی بود، شب ها بدون اینکه کسی بفهمد اتاق ها  و دستشویی ها را تمییز می کرد .

حاتمی به جمع آوری دارو برای  رزمندگان اسلام در جبهه نیز اشاره کرد و گفت: در جهاد سازندگی داروهایی را که مردم برای کمک به جبهه داده بودند جمع آوری کرده و با خودرویی که در اختیار داشت به خط مقدم برد و این آخرین اعزام سید جعفر بود .

وی به نحوه شهادت سید جعفر نیز اشاره کرد و گفت: شهید خراسانی مقدم در آخرین اعزام خود به جبهه در منطقه عملیاتی سوسنگرد با اصابت ترکش به پشت سر و گردن به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/ج