سرویس: سیاسی کد خبر: 8854 ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵

رئیس مجمع ایثارگران متحد:

عملکرد شورای نگهبان در تأیید صلاحیت ها، قانونی و اخلاقی است /تخریب کنندگان شورای نگهبان، قانون گریز هستند

رئیس مجمع ایثارگران متحد با بیان اینکه شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در مسیر خود هیچ‌گونه غرض‌ورزی نداشته و فقط به وظیفه قانونی خود عمل کرده است، گفت: تخریب کنندگان شورای نگهبان، قانون گریز هستند.

عملکرد شورای نگهبان در تأیید صلاحیت ها، قانونی و اخلاقی است /تخریب کنندگان شورای نگهبان، قانون گریز هستند

به گزارش ابصارخبر، به گزارش ابصارخبر، سعید رضایی رئیس مجمع ایثارگران متحد پایدار اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، به تشریح وظایف شورای نگهبان پرداخت و گفت: از میان مجموعه وظایف شورای نگهبان که قانون اساسی برآن تاکید داشته است سه مورد، نظارت برقانون اساسی، تفسیرقانون اساسی و نظارت بر انتخابات از ویژگی های مهمی برخورداراست.

وی با بیان اینکه تصمیمات شورای نگهبان درهرسه حوزه در شرایط گوناگون کشور فصل الخطاب وگره گشای بسیاری ازبحران های تحمیلی درمسیرانقلاب بوده است، گفت: جایگاه این شورا بواسطه حمایت قاطع و قانونی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بسیار ارزشمند است لذا هرگونه تهدید،تخریب وتضعیف این نهاد مقدس ضایعه جبران ناپذیربرای انقلاب،منافع ملی وحکمرانی کشور خواهد بود..

رضایی  با بیان اینکه انتخابات مظهر عظمت، اقتدار و بصیرت ملی است ، گفت شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در مسیر خود هیچ‌گونه غرض‌ورزی نداشته و فقط به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

وی تصریح کرد:  افرادی که  سناریوی تخریب شورای نگهبان را دنبال می کنند قطعا قانون گریزهستند.

رئیس مجمع ایثارگران متحد پایدار به ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در عرصه انتخابات افراد مختلفی به عنوان کاندیدا شرکت می کنند ولی این به آن معنا نیست که هر شخصی در تراز ریاست جمهوری است، لذا تشخیص احراز صلاحیت ها بر اساس شاخص ها و معیارهای قانونی بر عهده شورای نگهبان است و در این امر مهم  مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و دیگر نهادها حق دخالت در تصمیم این شورا را ندارند.

رضایی  با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات توصیه ایثارگران است،  گفت: در این برهه حساس از کشور همه باید تلاش کنند تا مردم با بصیرت و آگاهی کامل پای صندوق های آرا حاضر شده و برای آینده خود و کشور تصمیم گیری کرده و با انتخاب اصلح ترین کاندیدها، زمینه های پیشرفت کشور برای 4 سال آینده را فراهم کنند.

وی مطالبه گری از فرد منتخب را از دیگر وظایف مردم عنوان کرد و گفت: انتخابات پایان کار نیست و مردم باید با مطالبه گری خود و ارائه پیشنهادات سازنده دولت آینده را در انجام وظایف خود یاری کنند.

انتهای پیام/ج