نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8863 ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷

امام جمعه پارس آباد:

انتخابات ، امر به معروف است

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم و اساسی دین است، گفت: انتخابات نیز امر به معروف است.

انتخابات ، امر به معروف است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به بخش« و قلوبهم محزونة و شرورهم مأمونه» خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه اظهار داشت: در افراد متقین همواره حزنی و غم و اندوهی قلب آنها را فرا گرفته و این غم و اندوه از این است که خدای نکرده در اعمال و رفتار و مسئولیتهای مان دچار کم کاری و کوتاهی نشده و در حق کسی ظلم نکرده و یا به غیر خداوند نه اندیشیده باشند.

 وی ادامه داد: علاوه بر آن بخشی دیگر از این اندوه هم غم عشق الهی و دوری از خداوند تبارک و تعالی است ، که افراد متقین را می رنجاند.  

حجت الاسلام باقری بنابی اظهار داشت: روز جمعه روز آشتی با خدا و روز استغفار از گناهانی است که در یک هفته به آن ها دچار شده است روزی است که انسان باید خود را از ضلالت گناهانی که مرتکب شده است برهاند، به خدا قسم انسان برای ماندن در این دنیای فانی خلق نشده است و این دنیا فقط و فقط محل آزمون و امتحان است و انسان باید در این دنیا همواره در سعی و تلاش برای ساختن عقبای  خود باشد.

وی در ادامه با اشاره به به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان پارس آباد افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم و اساسی دین است و از اهمیت بسیاری در دین مبین اسلام برخوردار بوده و از فروع دین است که متاسفانه بنده از زمانی که در این شهر در خدمت مردم هستم همواره و موکداً در خطبه‌های نمازجمعه عرض کرده‌ام که امر و نهی از منکر در این شهر مقداری به فراموشی سپرده شده و و در بین مردم عمل به این وظیفه الهی کمرنگ شده است.

وی در ادامه با بیان این که رعایت نکردن حجاب و عفاف حق الناس است افزود: رعایت نکردن عفاف حجاب از گناهان بزرگ و عملی خانمان سوز بوده و چه بسیار هستند طلاق هایی که به واسطه خودنمایی های افرادی که حجاب خود را رعایت نمی کنند صورت گرفته است و منشا مشکلات این خانواده ها و فروپاشی بنیان زندگی برخی افراد شده اند.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه مردم آزاری  گناه بوده و از نظر اخلاقی هم کار بسیار ناپسندی است اظهار کرد: مومنین باید جلوه‌ی رحمت باشد و مردم از شرور ها به این افراد پناه بیاورند نه اینکه مردم از دست و زبان و اعمال این افراد هم در امان نباشند در شهر ما نیز برخی اوقات دیده می‌شود که حتی در نیمه های شب برخی افراد با بالا بردن صدای موسیقی مردم را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

وی در ادامه با اشاره به بحث شورای نگهبان بیان کرد شورای نگهبان متشکل از حقوقدانان و فقهای عظیم الشأنی است که امین و امانتدار و متعهد و متخصص بوده و به جز قانون و شرع مقدس چیزی دیگر را در تایید یا رد صلاحیت ها دخالت نمی دهند و رد صلاحیت هایی که شده همه و همه از لحاظ قانونی ملاک هایی داشته و شورای نگهبان هم برای حفظ اعتبار و آبروی خود اشخاص به صورت عمومی علت رد صلاحیت شدنشان را بیان نمی‌کند که در صورت لزوم و اقتضای مصلحت می توانند آنها را بیان کنند، اگر افراد مصر به این امر باشند.

وی ادامه داد اکنون که صلاحیت ۷ نفر توسط همین شورای نگهبان تایید شده خیلی باید دقت کرد که نکند عده ای در مقابل این نهاد مقدس که ضامن اسلامیت نظام است  بایستند و انشاءالله مردم نیز با حضور حداکثری خود در انتخابات شرکت خواهند کرد‌ و پوزه دشمنان را به خاک خواهند مالید و در انتخابات هم با تحقیق در خصوص کاندید ها ، آگاهانه به آن ها رای خواهند داد.

 

انتهای پیام/ج