نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اقتصادی کد خبر: 8907 ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) انجام گرفت؛

افتتاح فروشگاه محصولات شرکت سبلان پارچه در اردبیل + عکس

مراسم افتتاح فروشگاه محصولات شرکت سبلان پارچه اردبیل همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) با حضور جمعی از مسئولان استان اردبیل در محل کارخانه سبلان پارچه اردبیل برگزار شد.

افتتاح فروشگاه محصولات شرکت سبلان پارچه در اردبیل + عکس

به گزارش ابصارخبر،  مراسم افتتاح فروشگاه محصولات شرکت سبلان پارچه اردبیل همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) با حضور جمعی از مسئولان استان اردبیل در محل کارخانه سبلان پارچه اردبیل برگزار شد.

نقش مهم سبلان پارچه در کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی استان اردبیل

ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در این مراسم به بیان تاریخچه ایجاد کارخانه سبلان پارچه، مشکلات طی شده و بازگشت به چرخه تولید در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: مدیرعامل کارخانه نساجی سبلان پارچه در سال ۱۳۸۱ کار بزرگ و انقلابی را آغاز کرد و با در اختیار داشتن ۱۸ هزار هکتار زمین، مجهزترین ، مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه خاورمیانه را افتتاح کرد.

وی به عنایت و توجه ویژه رئیس دستگاه قضا در سفر به استان اردبیل و بازدید از این کارخانه راکد اشاره کرد و گفت: توجه ویژه آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به این مجموعه بزرگ تولیدی، امروز شاهد رونق تولید و بازگشت امید به کارگران و جوانان بیکار اردبیل هستیم.

عزیزی به مشکلات گذشته سبلان پارچه اشاره کرد و گفت: امروز بعد از ۱۵ سال وقفه این مجموعه عظیم‌ به چرخه تولید بازگشته و این کارخانه با چشم انداز اشتغالزایی برای ۵ هزار نفر نقش موثری در رفع بیکاری استان اردبیل و صادرات غیرنفتی در منطقه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در پایان سخنان خود از خاک مغان به عنوان حاصل‌خیزترین خاک منطقه نام برد و گفت: دشت حاصلخیز مغان می‌تواند نقش مهمی در تامین مواد اولیه کارخانه سبلان پارچه ایفا کند بطوریکه امیدواریم با همکاری و تعامل نزدیک دو مجموعه کشت و صنعت مغان و سبلان پارچه در اینده نزدیک شاهد  جهش تولید و رونق اقتصادی در استان اردبیل باشیم.

انور حجازی‌نیا مدیرعامل شرکت سبلان پارچه  در ابتدای این مراسم به اهداف راه اندازی کاراین کارخانه بزرگ پرداخت و گفت: کارخانه سبلان پارچه در اوایل دهه ۸۰ شمسی با کمک و مشاوره تاثیرگذار و راهبردی صاحب نظران، اساتید و دانشجویانی ایرانی و خارجی، با ارزشی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان بنیان‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه ظرف دو سال این مجتمع عظیم ناخواسته دچار مشکلاتی شد گفت: با ورود  رئیس قوه قضائیه و عنایت وی امروز کوه مشکلات سبلان پارچه امروز در حال برطرف شدن است و امیدواریم در اینده نزدیک با جذب و اموزش کارگران جدید  به چهار گروه سه شیفته ارتقا پیدا کنیم و در این صورت است که سبلان پارچه به شکوفایی اقتصادی رسیده و با راه یابی به بازارهای جهانی و صادرات محصولات  در کنار ارز اوری برای کشور موجب اشتغال زایی و جهش تولید نیز خواهیم شد.

 

 

شعر خوانی وفا منافی، اجرای موسیقی سنتی و  برنامه های شادی از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج