سرویس: اقتصادی کد خبر: 8908 ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

مدیرعامل شرکت سبلان پارچه؛

دست یابی به بازارهای جهانی ، چشم انداز سبلان پارچه است/ فروشگاه های بین المللی در فضای مجازی راه اندازی می شود/ سبلان پارچه از ظرفیت برند جهانی برخوردار است

مدیرعامل شرکت سبلان پارچه گفت: در مجموعه سبلان پارچه برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای صادرات تولیدات به کشورهای آسیایی و اروپایی هدف‌گذاری شده است.

دست یابی به بازارهای جهانی ، چشم انداز سبلان پارچه است/ فروشگاه های بین المللی در فضای مجازی راه اندازی می شود/ سبلان پارچه از ظرفیت برند جهانی برخوردار است

به گزارش ابصارخبر، انور حجازی‌نیا بعداز ظهر امروز در  جمع اصحاب رسانه  گفت: کارخانه سبلان پارچه در اوایل دهه ۸۰ شمسی با کمک و مشاوره تاثیرگذار و راهبردی صاحب نظران، اساتید و دانشجویانی ایرانی و خارجی، با ارزشی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان بنیان‌گذاری شد.

وی با بان اینکه ماشین‌آلات صنعتی مجموعه سبلان پارچه از ۱۴ کشور و ۵۴ شرکت خریداری شده است، گفت: سبلان پارچه به اذعان کارشناسان صنعت پوشاک جهان مدرنترین کارخانه جهان است چراکه توان تولید بسیار بالا در 4 گروه کاری در سه شیفت و توان تولید محصولات برای 4 فصل سال دارد. 

مدیرعامل شرکت سبلان پارچه به مشکلات و سنگ اندازی های برخی منفعت طلبان که درصدد مصادره به نفع این کارخانه عظیم که از پشتوانه 25 کارشناس زبده که 8 نفر آنها هیات علمی دانشگاه های بزرگ جهان از کشور های صنعتی  هستند اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های اخیر ناملایمتی بسیاری با مجموعه سبلان پارچه صورت گرفت، ولی خوشبختانه با حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه، نور امیدی بر پیکره تولید و صنعت تابید و اقدامات وی باعث شد کارخانه احیاء شود.

جهش اشتغال‌زایی و رونق تولید در انتظار استان اردبیل

حجازی‌نیا بگفت: در طول ماه‌های گذشته، سعی کردیم کلیه انحرافات موجود چندساله را اصلاح کرده و کارخانه را به روال عادی خود بازگردانیم بطوریکه در کمتر از ۵۰ روز ۵۰۰ نفر در سبلان پارچه مشغول به کار شدند که در مجموع، تعداد کارکنان از یک هزار و ۳۰۰ نفر گذشته و در آینده نزدیک به واسطه فعالیت سبلان پارچه یک جهش تولیدی در استان اردبیل رخ خواهد داد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است تا مجموعه سبلان پارچه طی دو شیفت ۱۲ساعته و در آینده نزدیک ۴ گروه طی ۳ شیفت به شکل شبانه‌روزی به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت سبلان پارچه با انتقاد از متولیان امور مالیاتی گفت:  متولیان امور مالیاتی باید به حوزه اخذ مالیات از اقشار مختلف جامعه و گروه‌های تولیدی و صنعتی توجه ویژه داشته و در بخش اخذ مالیات، بازنگری‌های انجام شود.

حجازی نیا به برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات سبلان پارچه اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات تولیدات سبلان پارچه به کشورهای هدف، اقدامات بسیار مثبتی انجام شده و در حوزه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز قراردادهایی منعقد شده است.

وی  از تولید ۴۰ میلیون قطعه لباس گوناگون به غیر‌ از کت و شلوار  به صورت سالانه در مجموعه سبلان پارچه، خبرداد و گفت: افزایش تولیدات قطعا باعث افزایش اشتغال در این مجموعه خواهد شد.

انتهای پیام/ج