سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8927 ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶

در جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی مطرح شد؛

ضرورت نظارت بر تجمعات و مراکز خرید پیش از آغاز پیک پنجم کرونا/ ۷۰درصد گروه های سنی در معرض خطر، واکسینه شده اند

استاندار اردبیل به تشریح وضعیت بیماری کرونا پرداخت و گفت: از یک ماه گذشته وضعیت مبتلان به ویروس کوید۱۹ تا حدودی کاهش یافته و وضعیت پایداری در سطح استان حاکم بود ولی به منظور پیشگیری از افزایش بستری ها و انتقال این ویروس از مسافران تابستانی باید اقدامات پیشگیرانه و لازم انجام شود.

ضرورت نظارت بر تجمعات و مراکز خرید پیش از آغاز پیک پنجم کرونا/ ۷۰درصد گروه های سنی در معرض خطر، واکسینه شده اند

به گزارش ابصارخبر،  صبح امروز سی و سومین جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی با حضور اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا در محل سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد.

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در این جلسه به تشریح وضعیت بیماری کرونا پرداخت و گفت: از یک ماه گذشته وضعیت مبتلان به ویروس کوید۱۹ تا حدودی کاهش یافته و وضعیت پایداری در سطح استان حاکم بود ولی به منظور پیشگیری از افزایش بستری ها و انتقال این ویروس از مسافران تابستانی باید اقدامات پیشگیرانه و لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به جز مرکز استان تمام شهرستان ها به وضعیت زرد در آمده اند گفت: وضعیت شهرستان اردبیل به رنگ نارنجی و شهرستان های همجوار هم به لحاظ حضور مسافران تابستانی شکننده است و باید پروتکل های اعمال شده را رعایت کنیم.

استاندار اردبیل گفت: باید نظارت بر تجمعات و مراکز خرید به ویژه نانوایی ها و غذا خوری ها افزایش یابد و بسیجیان و عوامل قرارگاه شهید سلیمانی با توجه به تجربیات گذشته به سراغ افراد قرنطینه شده در منازل بروند و خدمات درمانی لازم را ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد گروه های سنی در معرض خطر واکسینه شده اند افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۹۱ هزار نفر از گروه سنی بالای ۸۰ سال واکسینه شده اند و تعدادی از افراد گروه خطر نیز مبتلا شده و بهبود یافته اند و تا حدودی بدن آنها نسبت به این ویروس مقاوم شده است.

بهنام جو اطلاع رسانی برای احتمال جهش کرونا در پیک پنجم را از ضروریات بر شمرد و گفت: طبق روال ماههای گذشته باید فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و  رعایت دستورالعمل های بهداشتی را اطلاع رسانی و آموزش های لازم نیز تبین شود.

وی با بیان اینکه شهرهای گردشگری استان در فصل گرم سال پذیرای مسافران است گفت : این پذیرش معائب و محاسنی دارد محاسن آن رونق بازار اقتصاد استان و بازار است و معایب آن نیز افزایش کرونا در سطح استان است که باید با نظارت و کنترل بیشتر از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برداری شود.

اکبر بهنام جو ادامه داد: شهرهای سرعین، خلخال، نیر ، نمین و مشکین شهر به دلیل وجود آب و هوای مناسب و ظرفیت گردشگری بیشترین مسافران را پذیرش می کنند و طبق رنگ بندی نیز محدودیتی برای ورود مسافران وجود نداشته است.

وی تنها راه مقابله با شیوع و انتشار این ویروس را همکاری و هماهنگی همه دستگاه های مرتبط و عوامل گردشگری بر شمرد و گفت: شهرستان بیله سوار وضعیت آرام و متعادلی دارد و شهرستان های خلخال و پارس آباد تا حدودی شکننده و در معرض خطر هستند و تا حدودی شیب بستری افزایش یافته و زنگ خطری برای پیک پنجم است.

استاندار اردبیل بهره گیری از واکسن داخلی را یکی از موفقیت های بزرگ در جهان دانست و گفت: مقام معظم رهبری از واکسن داخلی استفاده کرد و این نشانه موفقیت و اعتماد به دانشمندان ایرانی است و اگر دو یا سه ماه مدیریت شود به تولید انبوه می رسد و آن وقت همه مردم بالای ۱۸ سال از این واکسن بهره مند خواهند شد.

بهنام جو با بیان اینکه عوامل ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی طبق روال قبل باید تذکرات لازم را جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ارایه دهند اظهار کرد: برای اینکه مثل گذشته به پیک پنجم بر نخوریم و استان اردبیل رنگ قرمز تبدیل  نشود باید نظارت و کنترل افزایش یابد.

دکتر حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به آغاز خیز پنجم کرونا در بعضی از استانها گفت: موج بیماری بسمت مرکز و شمال کشور در حال حرکت است و احتمالا در هفته های آینده شاهد خیز کرونا در استان باشیم.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و جمعی از اعضای حاضر در جلسه دیدگاه و پیشنهاد های خود را ارایه دادند و معاون بهداشت استان گزارش کلی از آخرین وضعیت کرونا در استان و ایران را تشریح کرد.

انتهای پیام/ج