سرویس: ورزشی کد خبر: 9125 ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹

رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل :

اقتصاد ورزشی نقش به سازی در توسعه پایدار ورزش دارد/ ورزش سلامت محور، ورزش علمی و اصولی است

رئیس ورزش های سه گانه اردبیل به لزوم تبیین فوائید ورزش در جامعه پرداخت و گفت: تبیین فواید ورزش در جامعه منجر به پوست اندازی در ورزش همگانی خواهد شد.

اقتصاد ورزشی نقش به سازی در توسعه پایدار ورزش دارد/ ورزش سلامت محور، ورزش علمی و اصولی است

به گزارش ابصارخبر، وبینار نهادینه سازی ورزش در جامعه و سلامت محور بودن ورزش عصر امروز با سخنرانی سید احمد عاملی رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عاملی در این وبینار به اهمیت تبیین ورزش در جامعه پرداخت و گفت: ما اگر بتوانیم فوائید ورزش را درست در جامعه بیان کنیم نهادینه سازی ورزش به راحتی اتفاق خواهد افتاد 

وی از جامعه بزرگ ورزش که سلامتی و نشاط جامعه برای این عزیزان مهم هست تشکر کردند و بیان داشتن که با وضعیت قرمز کرونا با تعطیلی مجموعه های خود و ضرر های زیادی را تحمل می کنند، دوباره نشان دادند که سلامتی جامعه از هر چیز دیگر بر این عزیزان مهم هست و از مسئولین خواستار حمایت از جامعه بزرگ ورزش شد که بیش از این در کرونا، آسیب مالی نبیند.

رئیس ورزش های سه گانه اردبیل با بیان این که ما اگر بتوانیم فوائید ورزش را درست در جامعه بیان کنیم این را نهادینه کنیم یک گذری یک تحولی در ورزش استان می تواند اتفاق بیافتد یک پوست اندازی جدیدی را در ورزش شاهد خواهیم شد، ایشان از جامعه ای که وقت داشت ورزش را انجام می دهد گفتند که ما نیاز داریم با این تحول، ورزش جزو برنامه های مهم و ضروری و روزانه مردم شود.

وی به حضور مثبت کارشناسان و متخصصین خبره حوزه علوم ورزشی و پزشکی در برنامه های ورزشی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ ورزش و نهادینه سازی آن نیاز به یک هم افزایی بین دستگاهی در استان دارد و شروع یک فعالیت بسیار خوب است ولی حفظ و استمرار آن مهم تر است، اما موضوعی که مطرح است ما در شروع ها خوب عمل می کنیم ولی در حفظ و استمرار آن دچار ضعف و مشکل هستیم.

عاملی در بخشی از سخنان خود به اصول صحیح ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: همه به فعالیت های ورزشی معتقد هستند ولی ما معتقدیم که فعالیت های ورزشی باید از مسیر علمی خودش انجام گیرد و آنگاه می توان به آن ورزش سلامت محور گفت، در غیر این صورت همان ورزش مضر است و باعث آسیب می شود که سلامت را به خطر می اندازد.

وی افزود:  ما با ورزش می توانیم علاوه بر سلامتی و تندرستی، به کاهش آسیب های اجتماعی، جامعه ای به دور از اعتیاد و افسردگی و همچنین به جامعه ای شاداب، پرنشاط، سالم  و رو به رشد را شاهد باشیم.

رئیس ورزش های سه گانه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اقتصاد با قوانین مصوب و الزام آور در امر نهادینه سازی ورزش در جامعه اشاره کرد و گفت اقتصاد ورزشی در قالب برنامه ریزی درست، نقش حمایتی در نهادینه سازی و  توسعه پایدار ورزش ایفا می‌کند.

 عاملی در ادامه سخنرانی خود به فوائد ورزش در جلوگیری از دیابت، سرطان، پوکی استخوان، بیماری های قلبی، بیماری های عضلانی، آرتروز، پیری زودرس، اختلالات روانی، افسردگی، افزایش چربی و چاقی به طور مفصل بیان داشتند.

 

انتهای پیام/ج