نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9138 ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳

در تشریح برنامه های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان مطرح شد؛

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه سالروز ورود آزادگان به میهن در اردبیل/ همایش فاتحان قله های صبر و انتظار برگزار می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خبرداد و گفت: همایش آزادگان در همه شهرستان های استان برگزار می شود.

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه سالروز ورود آزادگان به میهن در اردبیل/ همایش فاتحان قله های صبر و انتظار برگزار می شود

به گزارش ابصارخبر، نشست خبری ویژه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با حضور سردار غلامعسگر کریمیان مسئول ستاد برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل، علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و یاسر شاهی مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل در  محل روابط عمومی سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد.

آزادگان، ذخایر الهی انقلاب اسلامی هستند

سردار کریمیان در این نشست به تبیین و اهمیت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی پرداخت و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی آزادگان، ذخایر الهی انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه آزادگان گنجینه های دفاع مقدس هستند که در دوران اسارت با دستان خالی برای اسلام و کشور عزت آفرینی کردند گفت: انتقال این ذخایر و مفاهیم ارزشی به نسل های فعلی و آینده، وظیفه ما است.

سردار کریمیان با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است، گفت: رزمندگان اسلام در دوران اسارت، با تحمل سختی های اسارت، گوشه ای مصائب اسرای کربلا به دست دژخیمان زمان را به عینه تجربه کردند.

وی با بیان اینکه امروز ما باید به دنبال آزادگان برویم و با استخراج گنجینه های ارزشمند، این فرهنگ ناب را  به دست آیندگان برسانیم، گفت: باید تلاش کنیم تا آزادگان اهل تریبون با پا گذاشتن به میدان، روایتگر عزت آفرینی های  فرزندان این آب و خاک در دوران سخت اسارت شوند.

 مسئول ستاد برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل در پایان سخنان خود  به لزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در فضای حقیقی و مجازی پرداخت و گفت: در فرصت باقی مانده باید تلاش کنیم تا با تسخیر فضا و انتقال ارزش های دفاع مقدس امانت های شهدا، ایثارگران و آزادگان را به سرمنزل مقصود برسانیم.

اجرای 31 عنوان برنامه ویژه بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خبرداد و گفت: همایش بزرگ آزادگان با سخنرانی سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با حضور آزادگان شهرستان اردبیل  و جمعی از مسئولان در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه این همایش هر ساله با حضور آزادگان گرانقدر از سراسر استان در اردبیل برگزار می شد،گفت: امسال به دلیل شرایط حاد کرونایی این مراسم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بصورت شهرستانی  صبح روز یکشنبه 24 مردادماه در اردبیل و سایر شهرستان ها با حضور فرمانداران و فرماندهان سپاه  شهرستانی برگزار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از برگزاری همایش فاتحان قله های صبر و انتظار ویژه مادران و همسران آزادگان در اردبیل خبرداد و گفت: این همایش نیز طبق رسم هر سال در راستای نکوداشت و تکریم ایثار مادران و همسران آزادگان عصر روز دوشنبه 25مرداد ماه در فرهنگسرای بانوان اردبیل و در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تقارن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی  اشاره کرد و گفت: به دلیل همین تقارن، برنامه های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی از 19 مرداد ماه آغاز شده و تا اربعین حسینی تداوم خواهد داشت.

واحد در ادامه سخنان خود تکریم آزادگان را وظیفه  مسئولان استان عنوان کرد و گفت: بیش از 50 درصد برنامه های بزرگداشت سالروز ورود آزاد به میهن اسلامی بصورت مجازی و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی در حال برگزاری است.

وی افزود: دلجویی از آزادگان استان اردبیل با حضور در منازل آزادگان، برگزاری یادواره شهدای آزاده، میزگرد و خاطره گویی با حضور آزادگان در محل باغ موزه دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «اسیر جوان»، سرگذشت آزاده گرانقدر محمدتقی باقری به قلم صغری جوادی، نشست صمیمی با اصحاب رسانه، ارسال پیام به ادارات، نشست آزادگان فعال فرهنگی،انتشار پایان نامه های دانشجویی آزادگان، پخش کتاب های صوتی آزادگان در فضای مجازی، معرفی شهدای آزاده در فضای مجازی، برگزاری نشست همسران و دختران آزاده شاغل در دستگاه های اجرایی  با موضوع عفاف و حجاب، فضاسازی محیطی در محلات پرمخاطب سلمان آباد، هاشم آباد و آرازعلی اردبیل، پخش نماهنگ های مرتبط با آزادگان با همکاری آموزش و پرورش در شبکه شاد دانش آموزان، تولید برنامه و مصاحبه با آزادگان در صدا و سیمای اردبیل، برپایی نمایشگاه تصویری  ورود آزادگان به میهن اسلامی در مقابل دبیرستان مقدس اردبیلی، تولید و پخش موشگن گرافی مرتبط با آزادگان در فضای مجازی در کنار غبار روبی از مزار شهدا از جمله ویژه برنامه های بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است که با همکاری سپاه پاسداران، بسیج  و بنیاد شهید در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی از بازسازی نمایش های دفاع مقدس پرمخاطب در اردبیل خبرداد و گفت: این برنامه نیز  با همکاری صدا و سیما و بسیج هنرمندان انجام و در ایام دفاع مقدس از شبکه استانی پخش خواهد شد.

ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

یاسر شاهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار استان اردبیل نیز در این نشست به تبیین جایگاه ایثارگران به ویژه آزادگان در جامعه پرداخت و گفت: تکریم ایثار و فداکاری آزادگان وظیفه همگانی است چراکه آزادگان با عزت آفرینی خود در دوران اسارت برای مردم و کشور افتخارآفرینی کردند.

وی با بیان اینکه آزادگان تربیت یافتگان مکتب شیعه هستند گفت: آزادگان ارزش های انقلاب اسلامی و ولایت پذیری خود را در اوج خفقان و ظلم و ستم به نمایش گذاشتند و اتفاقات نادر بسیاری را در دوران اسارت که در تاریخ جهان ثبت شده است را به یادگار گذاشتند.

شاهی در پایان سخنان خود به برنامه های بنیاد شهید در راستای بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه با حضور یکی از آزادگان و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در دوران اسارت در کنار تکریم خانواده های آزادگان و غبارروبی از مزار شهدای آزاده از جمله برنامه های بنیاد شهید به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

لزوم طراحی و اعظای نشان ویژه به آزادگان

علی لطفی مسئول بسیج رسانه استان اردبیل در این نشست با انتقاد از مسئولین  و متولیان امور آزادگان گفت: در راستای تکریم آزادگان و تجلیل از ایثار  رزمندگان در دوران اسارت شایسته است نشان ویژه طراحی و به آزادگان اعطا شود تا ضمن ارج نهادن به آزادگان برای نسل آینده نیز الگوسازی شود.

 

انتهای پیام/ج