سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9191 ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

جشنواره موسیقی استان در مشگین شهر برگزار می شود/ تجهیز دفتر سینمای جوانان مشگین شهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از برگزاری جشنواره موسیقی استان اردبیل در ایام دهه فجر در مشگین شهر خبرداد و گفت: در راستای حمایت از هنرمندان مشگین شهر دفتر سینمای جوانان مشگین شهر تجهیز می شود.

جشنواره موسیقی استان در مشگین شهر برگزار می شود/ تجهیز دفتر سینمای جوانان مشگین شهر

به گزارش ابصارخبر، عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سفر یک روزه خود به شهرستان مشگین شهر از مجموعه های فرهنگی و هنری این شهرستان بازدید  و از نزدیک در جریان مشکلات هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری شهرستان قرار گرفت.

وی در در نشست با هنرمندان موسیقی مشگین شهر گفت: شهرستان مشگین شهر از لحاظ فرهنگی و هنری دارای پتانسیل ها و ظرفیت های ویژه ای است که رشته موسیقی نیز در این میان، حرف های بسیاری برای گفتن در این شهرستان دارد.

وی افزود: هنرمندان موسیقی شهرستان مشگین شهر همیشه در عرصه های مختلف استانی و ملی و حتی بین المللی خوش درخشیده اند و هنرمندان این رشته سرآمد بوده اند.

بحرالعلومی در ادامه سخنان خود به اهمیت رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه شهرستان مشگین شهر در عرصه موسیقی تصمیم  گرفته شد ، جشنواره موسیقی استانی اردبیل در طول ایام الله دهه فجر در شهرستان مشگین شهر برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  در ادامه سفر خود در دفتر انجمن سینمای جوانان مشگین شهر حاضر و از نزدیک در جریان مشکلات این مجموعه فرهنگی و هنری در مشگین شهر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماندگاری تأثیرات هنر در دوره های مختلف و اثرگذاری آن برای نسل های بعدی نیز بر هیچ کسی پوشیده نیست، به تأثیرات فیلم و عکس در جامعه اشاره کرد و گفت: برای تولیدات هنری نیازمند حداقل تجهیزات هستیم که سعی می شود با مقدورات موجود  دفتر انجمن سینمای جوانان مشگین شهر تجهیز شود.

وی  از اعطای اعتبار  500 میلیون ریالی در قالب تجهیزات به دفتر انجمن سینمای جوانان مشگین شهر خبرداد و گفت: امیدوار هستیم این کمک آغازی بر فعالیت های فرهنگی و شکوفایی استعداد های نوشکفته جوانان مشگین شهری شود.

بحرالعلومی در پایان سفر خود در جمع هنرمندان تئاتر این شهرستان  نیز گفت: رویدادهای فرهنگی و هنری، بعنوان شناسنامه هویتی شناخته میشود و به نوعی آبروی یک جامعه است.

وی افزود: حل شدن برخی مشکلات و نارسایی های اجتماعی از طریق تأثیرات فرهنگ و هنر خواهد بود و فرهنگ و هنر بعنوان ابزاری مستحکم در این زمینه، عمل خواهد کرد.

بحرالعلومی با اشاره به تعویق افتادن رویدادهای تئاتری مشگین شهر بیان کرد: با توجه به اینکه تئاتر در شمال استان، بصورت جشنواره منطقه ای مغان و با حضور شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و گرمی و همچنین در جنوب استان با عنوان جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال و با حضور شهرستانهای خلخال و کوثر برگزار میگردد امسال جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر و به نوعی مرکز استان با حضور شهرستانهای سرعین، نیر و نمین برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج