نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9196 ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰

با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کشور انجام گرفت؛

مراسم تکریم و معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل+عکس

طی مراسم تکریم و معارفه حجت الاسلام جلیلی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل معرفی شد.

مراسم تکریم و معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل+عکس

به گزارش ابصارخبر، طی مراسمی که بعد از ظهر امروز با حضورحجت الاسلام محمد شریفانی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  اردبیل و حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در سالن عطامهر این دانشگاه برگزار شد ضمن قدردانی از زحماتحجت الاسلام دکتر محمد تجلایی مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل،حجت الاسلام مهدی جلیلی به عنوان مسئول  جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه معرفی شد.

دکتر رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این مراسم با بیان اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی یک نعمت و فرصت است به سلسله صفویان اشاره کرد و گفت: سلسله صفویان در اردبیل ظهور کرد که باعث انسجام ملی و همچنین گسترش روح تشیع در ایران شد و به عبارتی پرچم اسلام ناب محمدی از اردبیل در ایران برافراشته شد و در ادامه،  در طول دفاع مقدس هم خودش را نشان داد و شهدای بسیاری از این خطه در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب شد و هنوز هم این روحیه در مردم منطقه جریان دارد و در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز دو شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در این زمان و عصر حاضر بر خلاف جریان آب حرکت می‌کند و در علی رغم همه فعالیتهایی که از ابتدای انقلاب تاکنون بر علیه آن به کار گرفته شده است، با قدرت در حال حیات، رشد، نمو و گسترش است.

رسولی  به برهه فعلی اشاره کرد و گفت:  وظیفه دانشگاه‌ها در این برهه بسیار سخت سنگین و مهم است چرا که نظام ما یک نظام فرهنگی است.

 رئیس دانشگاه آزاداسلامی گفت: افرادی که در غرب در راس کشورها بودند هرگز الگوی مناسبی برای جامعه خود نبودند اما رهبر ایران یک الگوی جهانی است و به برکت حضور ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی مسیر مشخصی دارد و ایشان در حوزه فرهنگی رهنمودهای بسیار راهگشایی را ارائه کردند.

حجت الاسلام عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با جمع آوری افراد علمی و نخبگان بزرگ ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرده است ادامه داد: دانشگاه پیشانی و مرکز تحول جامعه است و مسئولان انتظار زیادی از آن دارند. دانشگاه بزرگترین مرکز تعلیم و تربیت است و تکلیف بسیار سنگینی دارد و همه افرادی که در دانشگاه مسئولیت دارند در آن سهیم هستند.

وی افزود:  اوضاع کنونی دانشگاه‌ها و جامعه نشان می‌دهد که دشمن همچنان علیه ما فعال است و لذا کار فرهنگی  بسیار بیشتری باید انجام شود.

حجت الاسلام محمد شریفانی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه بهترین ارمغان خدا به بشر دین است که در قرآن کریم خلاصه شده و باعث رشد انسان می‌شود گفت: دانشگاه در دو بعد علمی و اسلامی فعالیت می کند که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بر قسمت دوم آن تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه دفتر نهاد نمایندگی رهبری رسالت خود را ادامه مأموریت های حضرت محمد می داند و در این راه مامور به تبیین قرآن در دانشگاه است ادامه داد: حضرت رسول اکرم همچنین مامور بود که مسلمان، مومن، قاری و نشر دهنده بدون کم و کاست قرآن،  بنده خالص، عدالت گستر و پایدار در انجام وظیفه باشد و نماز را اقامه کند.

 رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی حجت الاسلام تجلایی را یک فرد متدین، متقی، شجاع، متعهد، انقلابی و شهادت پرور دانست و برای آقای حجت الاسلام جیلی نیز آرزوی موفقیت کرد.


در ادامه حجت الاسلام مهدی جلیلی، مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روحانیت در هر جایگاهی که باشد و به خصوص در دانشگاه، نقش پدر معنوی آن مجموعه را دارد که متشکل از افراد با سلایق و روحیه های متفاوت است.این نقش پدری باید همواره در ذهن هر دو طرف باشد.

 حجت الاسلام جلیلی ادامه داد: در زمان کنونی بسنده کردن به انقلابی بودن یک اشتباه است و هر فرد باتقوا باید باری از دوش انقلاب بردارد و مجموعه خود را در مسیر انقلاب جلو ببرد. ما باید یک ثروت و توانمندی بر انقلاب اضافه کنیم تا به تمدن اسلامی برسیم و  امیدوارم که در این مسیر دفتر نهاد نمایندگی رهبری را همراهی کنید.

 

انتهای پیام/ج