سرویس: سیاسی کد خبر: 9262 ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲

امام جمعه شهرستان نیر:

منطق ایران در عرصه های جهانی،منطق عزت و حکمت انقلابی است/ تجربه های دوران دفاع مقدس، عامل اصلی بلوغ امنیتی ایران

امام جمعه شهرستان نیر به سخنان رئیس جمهور منتخب در اجلاس سران اشاره کرد و گفت: این سخنان نشان از منطق عزت، و حکمت ایران انقلابی بود.

منطق ایران در عرصه های جهانی،منطق عزت و حکمت انقلابی است/ تجربه های دوران دفاع مقدس، عامل اصلی بلوغ امنیتی ایران

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی  امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه  به سخنان رئیس جمهور  منتخب در اجلاس سران اشاره کرد و گفت: این سخنان نشان از منطق عزت، و حکمت ایران انقلابی بود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه صلوات بالاترین تسبیح است گفت: اگر گناه نکنیم با صلوات می توانیم  به هر حاجتی که داریم برسیم.

وی به هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس هویت، ماهیت و عامل مباهات ما است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه عامل اصلی بلوغ امنیتی ایران، تجربه های دوران دفاع مقدس است، گفت: انهدام هواپیمای بدون سرنشین چند میلیون دلاری آمریکا، دستگیری ریگی تروریست در آسمان، دستگیری زم منافق در کشور دیگر در کنار دستگیری رئیس جنبش الاحوازیه، رصد و دستگیری دشمنان انقلاب در خاک دشمنان و تشکیل جبهه بین المللی مقاومت و سایر موارد، حاصل دوران دفاع مقدس و ظهور اندیشمندان اسلامی و انقلابی چون شهید تهرانی مقدم در حوزه موشکی، شهید فخری زاده و احمدی روشن در حوزه هسته ای، شهید صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی در حوزه مقاومت، مردم داری و نظامی است.

وی گفت: امروز نیروهای مسلح ما علاوه بر تامین امنیت ایران اسلامی در تولید محتوای فرهنگی و اجتماعی در حوزه جنگ نرم بسیار هوشمندانه عمل می کنند.

امام جمعه شهرستان نیر تصریح کرد: ثبات و اقتدار ایران اسلامی امروز در عرصه های بین الملل به لطف تجربه های  دوران دفاع مقدس است.

وی استحکام و استمرار کمربند امنیتی جبهه بین المللی مقاومت را از جمله برکات دوران دفاع مقدس دانست و گفت: متولیان فرهنگی باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل های جدید و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، تاریخ  دفاع مقدس و فرهنگ جبهه ، ایثار و شهادت ،کتب آموزشی و دانشگاهی تدوین کنند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود ازسپاه شهرستان نیر جهت پاسداشت ارزش های دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف قدردانی کرد و گفت: سپاه شهرستان نیر اقدامات شایسته ای در راستای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در جای جای شهرستان نیر انجام داده است.

وی به پخش بسته های معیشتی، محرومیت زدایی، مسکن سازی، بسته های کمک تحصیلی و ارائه برنامه های فرهنگی در شهر و روستا اشاره کرد و گفت: همه این برنامه در راستای تلاش های شبانه روزی سپاه و بسیج به سرانجام رسیده است.

حجت الاسلام نعمتی به بازگشای مدارس و آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: اقدامات کمیته امداد، بهزیستی و اوقاف و امور خیریه در زمینه تامین و توزیع بسته های کمک تحصیلی برای دانش آموزان کم بضاعت قابل تقدیر است.

منطق ایران در عرصه های جهانی،منطق عزت و حکمت انقلابی است

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان رئیس جمهور  منتخب در اجلاس سران اشاره کرد و گفت: این سخنان نشان از منطق عزت، و حکمت ایران انقلابی بود و این سخنرانی، قدرت منطق ایران برابر منطق  قدرت امریکا را نشان داد.

وی رشادت های مدافعان حرم را یادآور شد و گفت: اگر حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس نبودند امروز داعش امنیت اروپا را مختل کرده بود.

امام جمعه شهرستان نیر به برجام نیز اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی با عمل به تمام تعهدات خود در برجام  منتظر لغو تمامی تحریم های ظالمانه است و بعد از لغو تحریم ها آماده مذاکره می شود بنابراین آمریکا باید  به فکر انجام تعهدات خود بوده و به وعده هایش عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات اخیر قوای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حذف امضاهای طلایی که گام بزرگ در راستای شفافیت سازی است در کنار محسوب شدن برگ سند خودرو بعنوان سند مالکیت و انتشار صورتحساب شرکت های دولتی از جمله مهمترین اقدام مشترک سه قوه در ماه های اخیر بود که شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام نعمتی به لزوم تولید محتوای فرهنگی در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: باید با تولید محتوای  علمی و فرهنگی ازآداب و سنن خطه آذربایجان در حوزه جنگ نرم دفاع کنیم چرا که دشمن از اضلاع مختلف و با تحریک قومیت ها و مذاهب با تمام قوا به میدان آمده است.

 وی با بیان اینکه الان زمان ارائه آمار بر اساس عکس و تصویر نیست گفت: امروز تعلل در انجام کار ظلم است و پاس دادن کارهای فرهنگی به بودجه و کرونا نیز ظلم دیگری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه الان زمان محافظه کاری و حفظ مدیریت و ارائه گزارش کم اثر نیست، تصریح کرد: الان زمان ایستادن و متوقف شدن نیست چراکه دشمنان انقلاب در همه حال با ایران اسلامی مقتدر و توانمند  در حال جنگ هستند.

امام جمعه شهرستان نیر  در بخش پایانی سخنان خود به اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: درآستانه  اربعین حسینی هیات های مذهبی در کنار هیات امنای مساجد شهری و روستایی در حوزه های فرهنگی بخصوص هنگام بازگشایی مدارس برنامه ریزی کرده و با راه اندازی پویش های همدلی به فکر همنوعان خود باشند.

وی به حضور نیکزاد نائب رئیس مجلس در روستاهای شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: نیکزاد در مدت 15 ماه گذشته در بیش از صد روستا حاضر شده و با شرکت در 5 جلسه شورای اداری استانی و شهرستانی در شهرستان نیر  گوشه هایی از روحیه انقلابی و کار جهادی را به نمایش گذاشت.

 حجت الاسلام نعمتی رسیدگی به مشکلات مردم بصورت میدانی و چهره به چهره را تداعی فعالیت های دوران اول انقلاب دانست و گفت: امروز می توان گفت: مردم شهرستان نیر، خدمات انقلاب اسلامی را لمس می کنند.

وی خواستار برنامه ریزی منسجم در امر ورزش شهرستان شد و گفت: دولت برای تحقق این امر باید نقشه راه ورزش ایرانی اسلامی را ترسیم کند.

 

انتهای پیام/ج