نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

کد خبر: 9263 ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳

همزمان با هفته دفاع مقدس انجام گرفت؛

افتتاح یادمان شهدای گمنام در جعفرآبادمغان+عکس

همزمان با هفته دفاع مقدس دفاع مقدس با حضور مدیران و مسئولان استانی ،شهرستانی و شهری در جعفرآبادمغان افتتاح شد.

افتتاح یادمان شهدای گمنام در جعفرآبادمغان+عکس

به گزارش ابصارخبر،  بمناسبت هفته دفاع مقدس مراسم افتتاحیه یادمان مزار شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثارونشر ارزش های دفاع مقدس استان ، جمعی ازمئسولان شهرستانی و شهری،خانواده معظم شهدا و جمع کثیری از شهروندان شهیدپرور و ولایت مدار جعفرآبادمغان برگزار شد.

سرهنگ یوسف اختری فرمانده سپاه ناحیه بیله سوارمغان ضمن حضور در مراسم، زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اولویت اصلی دانست و بیان کرد: مراسم یادمان شهدا مراسم تجدید میثاق با شهیدان است و ما انسان ها در دنیا و در آخرت به شهیدان نیازمندیم.

وی افزود: شهدا در آخرت سبب شفاعت ما و در دنیا سبب اندیشه متعالی و برتری ما می شوند، آن ها برای ما مناسب ترین الگو و مخلص ترین افراد جامعه هستند که همچون چراغی سبب روشنگری و هدایت ما می شوند. در این راستا آشنایی و شناخت نسل جوان و نسل های آینده با زندگی و اهداف شهدا از اهداف اصلی  به شمار می رود

در ادامه علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان این که این استان میزبان ۷۴شهید گمنام دفاع مقدس است، گفت: پیکر این تعداد شهیدان گمنام در۳۳نقطه نورانی استان خاک سپاری شده اند.

وی با بیان این که یادمان شهدای گمنام امروزه به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی در سراسر کشور نقش آفرینی می کنند، افزود: یادمان های شهدا، ظرفیتی بزرگ برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند که می توانند به عنوان قرارگاه های فرهنگی بزرگی در این زمینه، در اقصی نقاط کشور به حساب بیایند.